#1 Skrevet August 20, 2007 Hei! Jeg var veldig uheldig i kveld med girkassen min. Jeg tok kassa ned på en bensinstasjon for å høytrykkspyle kassa for møkk. Jeg tettet igjen det hullet som speedo wiren skal nedi, med papir. Dette førte til at papirbiten havnet nedi kassa, fikk ut litt ved å helle ut olja. Det ligger enda litt papir til oppi jeg ikke får ut. Regner med jeg må splitte kassa for å ta ut resten. Det har jeg alderi gjort før, hvor begynner jeg ? Jeg er helt grønn på dette området, har prøvd å lest litt rundt. men føler meg ikke trygg på området. legger ut bilde Er det fra strek 1 og bakover eller fra strek 2 og bakover jeg bør splitte, hva vil eventuelt skje når jeg skrur av dette? sitter det i press slik lokket spretter av? desto mer info desto bedre! Tusen hjertlig 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 20, 2007 Du må dele begyne med og demontere fra endelokket ved strek nr 1. Men vist det berre er papir du har mistet nedi hadde eg fylt olje på den og kjørt litt og event byttet at. Er jo ein gammel kasse. Går ikkje utfra at den er ny overhalt. Tvilsomt at ein papir bitt lager kvalme i kassen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 20, 2007 Vet jo alderi, liker å ha ting i orden. De skruene ved strek 1, er det bare et lokk? Slik jeg bare kan skru av dette, ta ut papiret sette på ny pakning og skru på igjen. Tenkte å se på oprasjonen i morra, kjekkt å vite litt før eventuelt jeg setter igang. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 20, 2007 hihi.. du er ikke helt ferdig å vaske enda heller nei.. fyll olje og bruk den litt og tapp ut.. nekter å tro det blir havari.. det er fort en del arbeidstimer å demontere ei kasse og fort noen fler timer å sette sammen om man ikke har gjort det før.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet August 20, 2007 Vet jo alderi, liker å ha ting i orden. De skruene ved strek 1, er det bare et lokk? Slik jeg bare kan skru av dette, ta ut papiret sette på ny pakning og skru på igjen. Tenkte å se på oprasjonen i morra, kjekkt å vite litt før eventuelt jeg setter igang. Nei. men du må av med det lokket for og komme til 5giret som må av før du kommer inn i selve kassen. Du må ha tilgang til ters event kansje litt varme. Trur du kan gjere mindre skade ved og la papir biten vere enn og begyne og skru på kassen vist du ikkje har skrudd girkasse før. Har hatt ganske mangen gjennom årene som berre har komt til 5giret og ikkje fått det av. Og komt med ein halvdemontert kasse. Og i verste fall har dei klart og skadde 5giret 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet August 20, 2007 Ok, jeg får prøve med "pinsett" og ta ut litt. Får bare gjør som dere sier og la det være, og heller bytte girolje etter litt kjøring Takk for svar :D 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet August 21, 2007 En kjent metode for å redusere støy fra bakdiffere er bananskall. Du benytter litt papir Det er litt jobb å splitte en kasse med det lar seg gjøre med litt list og lempe. Jeg har splittet både 020 og 02a girkassene. Alle 020 og 02a kassene blir splittet fra linje 1 mot 2. Det er eneste muligheten. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...