Noen i lokalområdet som kan hjelpe meg med VAG-COM??

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har div. småsnusk med bilen min, og skulle så gjerne ha kjørt en sjekk på den vha VagCom. Noen som kan hjelpe meg??

 

Er VagCom noe gud og hvermansen kan kjøpe?? Hvor kan man isåfall kjøpe det, og hva koster det??

 

-JM-

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du får ta deg ein tur innom treffet til helgen. Der vil hvertfall jeg være med hidden og vag-com. så kan vi få kjørt en test på deg. Når det gjelder kjøp av kabel så er det bare å bestille. Er en her på forumet som har startet egen nettbutikk, men fant ikke adressen. Tror jeg betalte 600 kroner for min. Ligger en del på qxl og finn og. Software får du gratis fra ross-tech.com

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Heisann... Var litt rundt og snuste og fant han som jeg nevnte tidligere. http://www.obd2.no Han har gode priser. Var der jeg kjøpte kabelen min. Kan absolutt anbefales

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men hva er forskjellen på disse, siden den kablen på obd2 kostet 5x mer enn den på qxl??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

OBD2.no har 2 typer kabel. 1 billig uten lisens og denne er "ettermarkeds" kabel, det er ikke ross-tech som har produsert den. Klikk på meg

 

Denne kabelen har jeg, og har ingen problemer med den. Har prøvd den på passatx2, caravelle, a4x2, golfx2. Fungerte fint på alle sammen.

 

Så har dem en ross-tech kabel, denne har innebygd lisens. DVS at om du kjøper denne, så trenger du bare laste ned vag-com soft fra ross-tech og du er i mål med alt. Klikk her Dette er vel den "beste" kabelen (den med mest muligheter mtp nyere biler og programmering o.l.)

 

Som sagt, jeg har billig-kabel og da må sotfware skaffes (kjøpes) separat. I tillegg så har jeg ikke nyeste versjon av vag-com og ikke support heller. :)

 

Det var LITT av forskjelden. :)

 

Edit; Den kabelen på qxl ville jeg nølt litt med å kjøpe. Har en lik kabel, og den er utrolig vanskelig å få til å virke. Se denne linken. Er der jeg kjøpte min. Bildet er det samme, men jeg kan jo ikke vite om den er teknisk lik da. Bare informerer jeg. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svar.

Hvis jeg river i den dyreste kabelen så kan jeg gjør alt som de kan gjøre på audi-sjappa?? Og jeg får gratis update av software??

Kan man "programere" om lys, FIS og sånne ting med vag-com??

Jeg har ikke snøring på hva denne vag-com'en kan gjøre, men for 2500kr så får man vell bare 3-4 diagnoser på audibutikken, og tviler jo på at jeg kommer til å kjøpe en ford (f.eks) i nær framtid (så vag-com'en vil kunne fungere på mange biler framover:)) ?!?!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svar.

Hvis jeg river i den dyreste kabelen så kan jeg gjør alt som de kan gjøre på audi-sjappa?? Og jeg får gratis update av software??

Kan man "programere" om lys, FIS og sånne ting med vag-com??

Jeg har ikke snøring på hva denne vag-com'en kan gjøre, men for 2500kr så får man vell bare 3-4 diagnoser på audibutikken, og tviler jo på at jeg kommer til å kjøpe en ford (f.eks) i nær framtid (så vag-com'en vil kunne fungere på mange biler framover:)) ?!?!

 

Hvis du i det heletatt vurderer kabel til 2500,- så hadde jeg klint til med den can-bus kabelen til 3200,-. Hvorfor? Fordi den funker på nye vag, noe som f.eks min ikke vil gjøre. Står en del om dette på http://www.obd2.no under de forskjellige kablene. Den dagen jeg kjøper nyere bil, kommer jeg til å invistere i ordentlig kabel også.

 

Du vil ha like mye muligheter med en ordentlig kabel hjemme som det dem har på audisjappa.

 

Vil kunne programmere om det meste i bilen.

 

Grunnen til at ikke jeg har kjøpt dyrere kabel er rett og slett fordi jeg ikke har bruk for det nå. Ser liksom ikke poenget i å kjøpe kabel til 3200,- når jeg ikke har mer enn motor, abs og startsperre funksjon i bilen.

 

KLIKK HER

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.