Anbefalte innlegg

noen som har noen tips å komme med? skal bare lakkere to øyelokk.. kjøpt lakk fra møller.

men hvordan få best resultat. gidder ikke levere kun disse to til lakkering nå..blir mest sannsynlig fangere + div i vinter..så da tar jeg heller dem på nytt da..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har gjort følgende med glimrende resultat på brodern sin bil.

Mattet de ned med 800papir,er det noen hakk etc har jeg brukt Spraysparkel og pusset ned med 600papir.Deretter har jeg lakkert øyelukkene med mange tynne strøk (3-4lag),deretter legger du på klarlakk til du synes de er blanke nok. :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

takker..jeg får stikke i en butikk å kjøpe papir en dag.. gidder ikke dra nedom jobben for det... så får jeg være tålmodig nok til å legge tynne pene strøk...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ikke glem plastgrunning

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ikke glem plastgrunning

 

det er en nødvendighet? mange som sier det ikke er no vits... og så lenge den skal lakkeres hos en lakkerer skikkelig senere så holder det nok frem til da...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

funker helt fint med prayboks. men legg flere tynne lag over hverandre men ikke vent til de tørker helt.. ca 10/15 min mellom lagene.. ca 20 cm avstand. og hold dysa ren mellom lagene.. lurt å legge dysa i tynner/rødsprit når den ikke brukes. la det være varmt og tørt og hold deg unna støv.. et lite tips som gjør lakken mer fyllende er å holde boksen varm. jeg pleie å legge den i vannbad med ca 40 grader før jeg bruker den.. klarlakken også:) lykke til..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja du burde ha grunning ellers så bare flasser lakken av med en gang,lakken fester seg jo ikke da;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tru meg, jeg har glemt plastgrunning en gang. Det funker fram til første steinsprang.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det er en nødvendighet? mange som sier det ikke er no vits... og så lenge den skal lakkeres hos en lakkerer skikkelig senere så holder det nok frem til da...

 

vist folk ikke bruker plastgrunning og kommer til meg med delene for lakkering etter ei "hjemme lakkering" så tar jeg dobbel pris, TVERT ! alt av gammel lakk må da fjernes før delene kan lakkes på nytt = mye arbeid !

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

få tak i vannbasert lakk,bruk sprøyte med nok trykk,matt dem ned med 600 vannpussepapir,gi faen i grunning,sålenge flatene er uten brudd/skader.legg 3 strøk,og legg klarlakk når lakken har blitt matt...gjort detta til flere folk og det funker...men HUSK ikke all plastikk tåler thinner,men HUSK å rengjøre dem 110%!..silikonfjerner må du tørke av de med når du føler deg klar til å sprøyte på lakken

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

få tak i vannbasert lakk,bruk sprøyte med nok trykk,matt dem ned med 600 vannpussepapir,gi faen i grunning,sålenge flatene er uten brudd/skader.legg 3 strøk,og legg klarlakk når lakken har blitt matt...gjort detta til flere folk og det funker...men HUSK ikke all plastikk tåler thinner,men HUSK å rengjøre dem 110%!..silikonfjerner må du tørke av de med når du føler deg klar til å sprøyte på lakken

 

gi faen i grunning ? veit du hva du snakker om, eller ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jobber som bilmekaniker/lakkerer...er det ingen brudd i flatene på plastikken så er det bare å legge nok lag til å få dekka plastfarga nok...bruker du grunning og driter deg ut med å få den til å renne/fingermerker på grunninga må all grunninga bort igjen og det er mye arbeid...plastikk pleier å være såpass bra,men glassfiber vil jeg vaneligvis legge grunning på..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

lakka front fangeren til dama i forje sommer. glassfiber fanger. pussa ned. slengt på masse sparkel pussa litt på den og lakka rett på me boks lakk fra mek. har holdt til nå. etter en vinter og en sommer uten og flasse av.. ren flaks egentli.. men det går ann!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvorfor skal dere ta snarveier hele tiden? Det er ikke mye jobb å grunne, hvorfor ikke gjøre det ordentlig når du først skal gjøre det. Ha på plast grunning, eller drit i å lakk, det er mitt råd iallefall. Dropper du grunninga, blir det mye jobb om det flasser av.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

men pusser dere grunninga? eller lakker over når den har tørket?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du fjerner ugjevnheter i grunninga med veldig fint sandpaipr, feks våtslipig med 1200 papir. Men ser de greie ut, så er det ikke nødvendig.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du fjerner ugjevnheter i grunninga med veldig fint sandpaipr, feks våtslipig med 1200 papir. Men ser de greie ut, så er det ikke nødvendig.

 

her må vi skille mellom grunning og fyller ! grunninga skal bare være et tynt strøk som lakkes over når den er tør !

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

nå er dem allefal lakkert..OG grunnet :D

 

DSC00532.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er det bare å fortsett på nedre del av fangeren ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

må man ha plast grunning på glassfiber også? eller holder det med "vanlig" grunning?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.