#1 Skrevet August 21, 2007 Hei, min Audi Coupè Quattro 20V, bruker litt olje. Det ryker litt blått når jeg gir på- men det jeg lurer på er, hva jeg kan gjøre for å bli kvitt det. Oljetettninger var det en som snakket om. har noen noe råd ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 21, 2007 i instruksjonsboka til rs2 står det at bilen kan bruke opp mot 1 liter pr 1000km, og at peilepinnen skal være litt over max hvis man skal grisekjøre. Hvit røyk er vel tegn på olje i forbrenningen er det ikke? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 21, 2007 Nå var det vel blå røyk han skrev, mulig du skrev feil da. Ventiltettinger mest sannsynlig. Hvit røyk er som oftest vann, og da er det topppakning som er synderen som oftest. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 21, 2007 Vel ja det er blå røyk. Det er olje, men tror ikke det er ventiltettninger, for da ville det vel vert litt tikke lyd, å det er ikke en eneste ulyd på motoren. så usikker jeg men, blir 20V Turbo i jannuar, starten av februar. så da blir det ikke gjort så mye med motoren tenker jeg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...