Anbefalte innlegg

Jeg lurer på en ting med 1.8 turbo motoren til vag... er det umulig å bli kvitt det røret med lmm`en? synes det er helt tullete å ha så lite innsug uansett når man bytter til åpent filter og kanskje bedre innsugsrør å så må man montere på det lille røret med lmmen . blir jo som å fore turboen gjennom sugerør vel? spesielt når man skal dra oppimot 300 gamp ut av dyret? Bare noe jeg har fundert på siden jeg monterte konafilter på min..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Veit enkelte bygger om LMM til 3" e.l ved trimming utover "standard" ( Chip og filter )

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Monter hiddensprut og kast lmm så langt du får den !!

 

Det har jeg gjort !: smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg lurer på en ting med 1.8 turbo motoren til vag... er det umulig å bli kvitt det røret med lmm`en? synes det er helt tullete å ha så lite innsug uansett når man bytter til åpent filter og kanskje bedre innsugsrør å så må man montere på det lille røret med lmmen . blir jo som å fore turboen gjennom sugerør vel? spesielt når man skal dra oppimot 300 gamp ut av dyret? Bare noe jeg har fundert på siden jeg monterte konafilter på min..

 

Hva har du gjort med motoren utover luftfilter da?

 

Størrelsen på røret er avstemt etter den effekten som er mulig å ta ut med turboen. Bytter du til større rør, må du også ha nytt chip som er avstemt etter den nye størrelsen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hørtes litt voldtsomt ut å måtte skifte chip for å skifte et rør til større dimensjon vil jeg si? Det originale luftfilteret og luftfilterboksen er vel og avstemt til chip'en, så sånn sett skulle man trenge ny chip om man bare vil sette på et konfilter og da. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hørtes litt voldtsomt ut å måtte skifte chip for å skifte et rør til større dimensjon vil jeg si? Det originale luftfilteret og luftfilterboksen er vel og avstemt til chip'en, så sånn sett skulle man trenge ny chip om man bare vil sette på et konfilter og da. :)

 

LMM er avstemt etter orginalstørrelsen. Når du har maks flow gjennom røret vil spenningen være 5v, med større rør vil du ha større maks flow. Uten nytt chip vil hjernen tro den får mindre luft enn den faktisk får.

 

Å bytte til større LMM-rør uten å endres software/dyser er en grei måte å lage luftehull i stemplene på

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Aha, tenkte ikke på det. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Monter hiddensprut og kast lmm så langt du får den !!

 

Det har jeg gjort !: smil :

 

 

Du solgte den vel strengt tatt til meg. :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hrmm.... det stemmer:o

 

Hehehehe !

 

: vinke :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok. Nå er ikke jeg veldig kompetent på dette området men forstår det sånn at du kan plugge lmmen inn i den housingen for å få større gjennomstrømming? Har en spøtt orginal 2000 mod 180 hesters 1.8 turbo som jeg nettopp har satt konafilter på. Synes den lmmen var meget liten særlig siden jeg bestilte med 80mm trakt på luftfilteret. Må si at jeg har brukt mange timer på å lese tråder her på forumet og tror nok dette blir min største støttespiller når jeg etterhvert skal "utvikle" bilen. Fant det bare merkelig at en kunne kjøre ett 350hesters oppsett med det sugerøret som lmmen blir om en f.eks bytter nytt innsugsrør , turbo , filter osv... Har egentlig ikke planer for mer en ca250 hk på min så trenger vel kanskje ikke å bytte eller hiddensprut da? Har lyst på fmic og kanskje en t04 turbo men etter å ha lest litt på forumet ser det ut til at de fleste foretrekker en enda større en ved turbobytte? hadde bare lyst å få litt mer futt ut på topp fra 4500 til 6500 siden det virker som turboen dør ut da. Tror ikke det blir fikset med chip. Tusen takk for alle svar

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du fwd eller quattro?

Hvis du har fwd holder det fint med 250hk, blir bare masse hjulspinn uansett. Jeg har problemer med å unngå hjulspinn. Må gå til anskaffelse av diffsperre med tid og stund.

 

Vet det er mange som sier at det ikke er vits i å oppgradere til K04, forskjellen er så liten at det ikke er verdt utgiftene og blablabla.

 

Jeg kjøpte min K04 for ca 6000,- ferdig levert på døren fra USA og ny chip kom meg på 7500,-. Eksosanlegget ville jeg kjøpt uansett(Milltek catback og racepipe), det samme med luftfilter, kaldere tennplugger og oppgradert resirkuleringsventil så de utleggene teller ikke da jeg vil beholde dette ved et evt turbobytte i fremtiden.(Hadde forøvrig disse tingene fra før, byttet de over fra gamlebilen til nyebilen da jeg solgte den gamle)

 

Så for 13 500,-(Turbo og chip) fikk jeg en utrolig responsiv bil som har ca 240hk hevdes det. Nei, har ikke konkrete tall, men iforhold til en vanlig chippet 1,8T med K03 og ny eksos osv, så var det som natt og dag. Mye mer krefter til rådighet i hele registeret. Særlig merkbart når man bare ligger i 5 gir i 70 km/t og presser gassen i bånn. Kan ikke sammenlignes med før i det hele tatt. Og man begynner å bygge turbotrykk like tidlig som før, i motsetning til hvis man velger større turbo.

 

Hadde jeg hatt Quattro hadde jeg nok gjerne vurdert en annen turbo og mer hester. Men da går det desto mer løs på holdbarheten til motoren, med mindre man skal begynne å oppgradere innmaten og, og da blir det kostbart.

 

Forøvrig så duger størrelsen på luftmassemåleren helt fint opp mot 300hk. Er ikke den noenlunde like stor som eller større enn åpningen på spjeldhuset da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har quattro ja og det er som du sier at med større turbo vil det bli mer lag. siden det bare er en 1.8 liter så vil jeg helst beholde mest mulig av kjørbarheten det gir å få moment tidlig men er skuffet over ytelsen over 4000 rpm. har en honda accord fra før så jeg liker turtall for å si det slik. Med andre ord vil jeg få i både bøtte og spann med 04turbo? Har simons anlegg som sto på bilen fra før , men når jeg får på styling skal jeg ha to 3toms potter , en på hver side , med andre ord mye større eksosanlegg. Har tenkt både på det og som sagt fmic og selvsagt downpipe racekat. Det som jeg lurte på som du svarte så bra på var om det var noe vits i å bytte til 04 når jeg visstnok har 03s eller noe siden jeg har 180 hk versjonen... Med chip får jeg jo rundt 210 hk uansett så har egentlig ikke bruk for 300 og oppover . Men vil da tro at å bytte til større lmm vil gjøre bilen mer responsiv , dvs slippe lufta raskere inn og med mindre motstand til turboen dermed senke spoolup...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror det vil ha minimalt å si. Når du ser på hvor knøttlite inntaket på turboen faktisk er iforhold til størrelsen på luftmassemålerhuset, så sier det seg selv at luftmassemålerhuset ikke er en flaskehals i innsuget. Innsugsslangen fra luftmassemåler til turbo blir jo og gradvis mindre og mindre jo nærmere turboen man kommer. Så ikke stress med å bytte MAF-hus.

 

Du vil nok merke forskjell fra K03S til K04 ja. K04 har et mer effektivt turbinhjul og det gjør at den kan flytte mer luft ved samme trykk. Les forøvrig denne linken her: http://www.audiworld.com/tech/eng27.shtml

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.