Anbefalte innlegg

Prøv å hold en hyggelig tone her folkens. Det er selvfølgelig lov å være uenig, men prøv å si det på hyggelig og respektfull måte. (Det kan jo være dine modifikasjoner som blir kommentert neste gang).

BB

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Synes egentlig det mest patetiske er alle som vil ha 13" og 14" på einserne sine fordi "at sånn skal det være" "det er det som er in"... "og alle andre er teite"... hører sutringen om dette på hvert eneste treff, det blir jo akkurat som å høre fjortisjenter på T-banen.... "herregud, vet du hva hun hadde på seg på lørdag eller' "

Voks opp a' småpiker, la folk holde på som de vil ;)

*Provosere* :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Luis Araya

hallo, tåler du ikke kritikk? uansett hva du gjør med en bil så er det folk som enten liker det, eller hater det.. Kritikk vil det alltid være, og norge er tross alt et fritt land der man kan si hva man vil til folk uten att det skal bli noe stort rabalder av det; (ytringsfriheten) selv så likte jeg det heller ikke, men det er ditt valg å gjøre det du har lyst til med bilen din.. unasett, lykke til videre.

Jeg lever av kritikk, så vet du det! Det er herlig å se at så mange misliker bilen, jeg får det ihvertfall som jeg vil da. Kommer ihvertfall ikke til å se naboen kjøre rundt i tilsvarende bil skjønner jeg.... (og sannsynligvis ingen andre Golfere heller).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Sølve Bønå

Jeg lever av kritikk, så vet du det! Det er herlig å se at så mange misliker bilen, jeg får det ihvertfall som jeg vil da. Kommer ihvertfall ikke til å se naboen kjøre rundt i tilsvarende bil skjønner jeg.... (og sannsynligvis ingen andre Golfere heller).

det er du som skal bruke bilen, og det er du som må være fornøyd med den..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Synes det er ALT for stort på en Golf 1 og ikke noe pent, men du skal ha for at du tørr å gjør det! Og håper du ikke blir skremt av kritikken som kommer her, men den kom vell kanskje ikke som ett sjokk heller :)

Men det var da voldsomt mye negative folk her. Det var jo sikkert "alt for stort" med 16" på Golf 1 i 1982 og da, men vi har jo passert "det 20"-århundre" nå....

Skulle likt å montere 21" på en Audi A6 snart (21" århundre nå), 20" er etter min mening ikke å overdrive. BMW'en i bakgrunnen (E36-1992 modell)

står faktisk med 285/25-20 dekk bak.

Håper det er lov å være litt annerledes i denne klubben.

Det med at den uskrevne regel sier at 16" er max på Golf 1, har vell ikke med annet å gjør enn at det er max det som gir riktig rulleomkrets. Dersom du kjører med 225/30-20 så blir det jo sinnsyk feil rulleomkrets, noe som en helt tydlig ser på det at bilen er jo himmelhøy :)

21" på en A6 vil i mine øyne se helt greit ut, dersom det kommer ca 225/25-21 så kommer nok det fort på A6, Passat og nyere Golf. For en tid tilbake siden så ble det postet bilde av en Golf IV med 22" hjul og det såg like håpløst ut, ikke fordi 22" felg nødvendigvis er alt for stort men pga en ikke for lav nok gummi slik at høyden på hjulet blir riktig...

Så igjen : ja : for at du tørr, men : nei : for resultat. Vet andre har boikotet klubben pga snevert syn blant enkelte medlemmer, men jeg mener det er rom for alle, uansett om en har 20" på Golf 1, masse neon og store vinger på A4en eller en Scirocco med 8x13" felger...

BTW: Har du adaptere eller er felgene 4x100??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

For drøyt etter min smak. Men for all del, det er lov å eksprimentere!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Conti har 285/25-20 og de ligger veldig fint på 10,5x20.

Vet ikke hvordan de er i forhold til Pirelli, men det varierer stort fra f.eks. et Pirelli Pzero Rosso til f.eks. Pzero Nero. Tror det er Pzero Nero som lages i den dimen.

At det blir vanskelig med hjulbuene er det ikke tvil om, men en stor utfordring, ellers hadde jeg ikke giddet å gjøre det.

Det hadde selvfølgelig vært mye enklere med f.eks. 7x20 felger som er på markedet i USA, men det er for smalt for 225/30-20 dekk synes jeg og det er jo det smaleste man får i 20" dekk så vidt jeg vet.

Ok det er Conti ja, men tror de også er endel for breie til at de går bak på Golf/Passat/A4/A6 uten å bearbeide skjermen ganske mye. Vi som har 225/30 foran får vente på 255/25 20 isteden...

Hadde jeg vært deg så ville jeg nok satt 20" hjula på en Golf 1 hvor du kunne lage nye skjermbuer (heve de opp til sidelista og øke diameteren) istedenfor å putte de på din, etter min mening, råtøffe og strøkne cab, men dette bestemmer du... ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Tord Askvig

Synes det er ALT for stort på en Golf 1 og ikke noe pent, men du skal ha for at du tørr å gjør det! Og håper du ikke blir skremt av kritikken som kommer her, men den kom vell kanskje ikke som ett sjokk heller :)

Det med at den uskrevne regel sier at 16" er max på Golf 1, har vell ikke med annet å gjør enn at det er max det som gir riktig rulleomkrets. Dersom du kjører med 225/30-20 så blir det jo sinnsyk feil rulleomkrets, noe som en helt tydlig ser på det at bilen er jo himmelhøy :)

21" på en A6 vil i mine øyne se helt greit ut, dersom det kommer ca 225/25-21 så kommer nok det fort på A6, Passat og nyere Golf. For en tid tilbake siden så ble det postet bilde av en Golf IV med 22" hjul og det såg like håpløst ut, ikke fordi 22" felg nødvendigvis er alt for stort men pga en ikke for lav nok gummi slik at høyden på hjulet blir riktig...

Så igjen : ja : for at du tørr, men : nei : for resultat. Vet andre har boikotet klubben pga snevert syn blant enkelte medlemmer, men jeg mener det er rom for alle, uansett om en har 20" på Golf 1, masse neon og store vinger på A4en eller en Scirocco med 8x13" felger...

BTW: Har du adaptere eller er felgene 4x100??

Man kan montere 17" med 205/40-17 og holde seg innenfor 5% regelen hvis man f.eks. har en GTI som har originaldim 175/70-13 i vognkortet. 215/35-18 blir akkurat for stort, men det kommer snart 225/30-18 som vil ha en rulleomkrets på1809mm.

Står det derimot 165/80-13 (165R13) i vognkortet kan man øke og faktisk bruke 225/30-19 når det kommer på markedet.

Men den regelen med 5% har jeg diskutert med biltilsynet, den foreligger først og fremst p.g.a. feilvisning på speedometeret.

Det er godt mulig at man kan få endret dette hvis man korrigerer speedometeret, gjenstår og se. Men hjulene skal ikke komme ikonflikt med noe eller stikke utenfor hjulbuene, hvilket det gjør på min Golf for øyeblikket.

På enkelte biler er det langt i fra plass til å øke med 5% rulleomkrets p.g.a. plassmange, men på andre biler er det kjempestor plass.

Audi A4 og A6 har kjempestore hjulbuer, ihvertfall etter valsing, men detr er hovedproblemet styrestaget som er festet rett over hjulet. Det vil derfor være problem å sette på større enn 20".

Jeg vurderte først å bygge om hjulnavet framme til 5x112 og evnt. borre opp bak i tromlene, men det virket som et håpløst prosjekt, måtte vel kanskje bygd egne hjulnav. Sveising av større ring ble også vurdert men var ikke å anbefale i og med at navene er legerte(med ukjent legering) og det ville vært et "kamikaze" prosjekt å kjøre med en slik sveis på veien.

Ombyggingsspacere var nest siste stopp, men da hadde hjulene kommet enda mye mere ut.

Så jeg fikk borret felger til 4x100, ET 35mm

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Runar Kopperud

Ok det er Conti ja, men tror de også er endel for breie til at de går bak på Golf/Passat/A4/A6 uten å bearbeide skjermen ganske mye. Vi som har 225/30 foran får vente på 255/25 20 isteden...

Hadde jeg vært deg så ville jeg nok satt 20" hjula på en Golf 1 hvor du kunne lage nye skjermbuer (heve de opp til sidelista og øke diameteren) istedenfor å putte de på din, etter min mening, råtøffe og strøkne cab, men dette bestemmer du... ;)

Dette er foreløpig av typen prosjekt. På den andre siden som ikke er avbildet har jeg valset ut skjermen 7cm, men det ble ikke noe kjempesuksess, skjermen vridde seg osv. og valsa røyk flere ganger. Jeg skal nå bygge om valseutstyret mitt.

Jeg har vurdert skjermbreddere av typen de bruker i rallycross og Rieger har jo også et kit.

Problemet er at jeg ikke har kjempesans for slike breddekit annet enn på løpsbiler. Så vi får se hva jeg skal finne på.

Det går jo også an å sette på justerbare dempertopper så jeg kan kjøre med mye negativ cambervinkel, det vil nok lette breddejobben litt.

Det er ikke mye tvil om at målet er å få til en "tegneserielookalike" bil.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har da faktisk gått ned 1", fra 17" til 16".

Dette for å kunne bruke bilen til det den er bygd for, nemlig å kjøre.

Men, det er jo hver sin smak, skiller seg ut gjør den jo!

"Tegneserielookalike", jo stemmer stemmer :-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En sak er sikkert han er med som æres medl i Bjørn Dæhli foreningen, HØYDEHUS.

Men, du skal ha ære for a du tør og prøve, hvis du skal få til dette må du gjøre mye arb m skjermer, mest sannsynelig heve skjermene og kutte dra ut og sveise på jærn.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Detta var ikke pent i det hele tatt. Felga er jo nesten større en bilen jo. :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vel, med så mye kritikk som du har fått her så tåler du vel litt til?

Synes vel at sånn som bilen er nå var det laaaangt i fra pent men jeg vil lyve stort dersom jeg sa at jeg ikke er spent på hvordan det ferdige resultatet blir. På svarene dine høres det ut som om du har en plan med dette og det må jeg nok si at jeg gleder meg til å se. Vil forresten minne alle om at det ikke er 10 år siden engang at "alle" skulle ha 3 eika felger med så store hull at man kunne bytte klosser uten å ta av hjula. Om 10 år sitter det på alle classic cars igjen:p

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjempebra med kritikk!!

Dette er overhodet ikke noe jeg forventet at så mange ville like, ihvertfall ikke når bilen er så HØY som den er nå.

Jeg håper bare at det kan respekteres at "enkelte" liker å eksperimentere litt. Det virker som om det hadde vært smartere av meg å legge ut bilde ETTER at prosjektet er ferdig og ikke før, men selv synes jeg det er morsomt å høre om prosjekter til folk og ikke bare få presentert den ferdige pakka.

Jeg har forståelse for at mange misliker store hjul på små biler og kanskje spesielt på en einser, vet ikke om den er fredet eller noe?

Min første bil var faktisk en Golf GTI 1981, som jeg hadde mange planer med men ikke råd til å gjennomføre så mye på.

(Den ble omtrent hellakkert med spraybokser fra Biltema).

Jeg har derfor lyst til å overgå alt jeg tenkte på den gangen i -97.

Jeg kommer ikke til å fikse alt mulig da jeg har 5 andre biler jeg driver å modifiserer samtidig.

Kom gjerne med konstruktiv kritikk, jeg tåler forresten alt (bare dere ikke snakker om mora mi....:-)

For dere som må nevne hvor stygg og ekkel denne bilen er (hvilket er greit for meg) bør kanskje tenke over at det er andre med forskjellige prosjekter som leser dette og som muligens skremmes fra å legge ut bilder, tanker og ideer på forumet.

Det er vel ikke det som er formålet med dette forumet, er det vel?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjempebra med kritikk!!

Dette er overhodet ikke noe jeg forventet at så mange ville like, ihvertfall ikke når bilen er så HØY som den er nå.

Jeg håper bare at det kan respekteres at "enkelte" liker å eksperimentere litt. Det virker som om det hadde vært smartere av meg å legge ut bilde ETTER at prosjektet er ferdig og ikke før, men selv synes jeg det er morsomt å høre om prosjekter til folk og ikke bare få presentert den ferdige pakka.

Jeg har forståelse for at mange misliker store hjul på små biler og kanskje spesielt på en einser, vet ikke om den er fredet eller noe?

Min første bil var faktisk en Golf GTI 1981, som jeg hadde mange planer med men ikke råd til å gjennomføre så mye på.

(Den ble omtrent hellakkert med spraybokser fra Biltema).

Jeg har derfor lyst til å overgå alt jeg tenkte på den gangen i -97.

Jeg kommer ikke til å fikse alt mulig da jeg har 5 andre biler jeg driver å modifiserer samtidig.

Kom gjerne med konstruktiv kritikk, jeg tåler forresten alt (bare dere ikke snakker om mora mi....:-)

For dere som må nevne hvor stygg og ekkel denne bilen er (hvilket er greit for meg) bør kanskje tenke over at det er andre med forskjellige prosjekter som leser dette og som muligens skremmes fra å legge ut bilder, tanker og ideer på forumet.

Det er vel ikke det som er formålet med dette forumet, er det vel?

Så lenge du blir fornøyd selv så er vel det dt viktigste ? Å kjøre med 20" på Golf I vil jo gjøre at den skiller seg sinnsykt ut (om det er positivt eller negativt det vil jo tiden vise) !

Men at du tør å gå egne veier er jo bare positivt og som tideligere nevnt.... Er du fornøyd så er det dt viktigste :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Erling Olsen

Så lenge du blir fornøyd selv så er vel det dt viktigste ? Å kjøre med 20" på Golf I vil jo gjøre at den skiller seg sinnsykt ut (om det er positivt eller negativt det vil jo tiden vise) !

Men at du tør å gå egne veier er jo bare positivt og som tideligere nevnt.... Er du fornøyd så er det dt viktigste :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En ting er iværtfall sikkert. Smaken er som baken, delt i 2. Og gudsjelov for det. ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pedofili.......

Total overkill på ein golf 1.. max 16" men 15" er finest på golf 1..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Kjell-Arne Torhov

En ting er iværtfall sikkert. Smaken er som baken, delt i 2. Og gudsjelov for det. ;)

..og 20" på MK1 må ligge midt i passerhullet...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg syntes dette var stilig jeg, skiller seg ut av mengden!

Golfer er det haugevis av og alle har gjort det samme med bilene..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Innerskjermene blir borte og blir sennes slik ut i motorommet.....

lowe.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Syns faktisk det ble litt stilig med så store hjul på den. : ja :

Men da hadde jeg heller ville hatt på krommet kufanger, og gjort det til en "fake" country.. :D

Dersom målet er laaavt og en clean cab, ville jeg heller valgt mindre hjul.

Stå på videre ihvertfall!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du lyst har du lov

Bare for nysgjerrighetens skyld- hvordan gikk det med dette prosjektet ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.