85´Cupé quattro uten lys osv. (type 85)

Anbefalte innlegg

Hei på dere :-) kjørte gjenneom østerdalen en natt og tutet på en elg......det som skjedde var at mye av det elektriske kuttet ut!!! nærlys,fjernlys, kjølevifte,varmeapperat,hornet. det er det jeg har funnet ut til nå. Alle sikringer er hele, er det noen som veit om det er noe sikringsboks noen annet sted enn i motor rommet? Noen som veit hvem relé det kansje kan være?

 

håper på at det er noen som kan hjelpe meg med dette.

 

mvh

Jarle

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det høres ut som om en multikontakt har falt ut, denne gir strøm til de tingene du nevner. denne går inn på baksiden/undersiden av sikringsboksen/relèboksen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

da skal jeg løpe ut å se om jeg finner kontakten. Tror det kan stemme for varmeapperatet har kommet og godt etter hvert som jeg har svingt i en god stund, så det kan tyde på noe sånt som du sier :-)))

 

mvh

Jarle

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om det ikke er denne multikontakten, er jeg 99% sikker på at det er den hvite strømfordeleren som er koblet til bak tenningslåsen. Det er den som fordeler strømmen når du vrir om, og gjør at kjørelys kun virker ved tenning på. Hos meg fikk jeg problem med at denne sto i "PÅ" mens tenninga var "AV", og jeg hadde tomt batteri etter en drøy time :( Er noen år siden jeg byttet nå, men brukte vel ca 2-3 timer med en hel masse klabb og babb. Du trenger trolig ikke å ta ut låsesylinderen, da du kan trekke denne hvite saken ut på baksiden. Koster ca 3-400 kr på møller.

 

mvh

 

EW

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Feilen lå der :-))) Alt fungerer når jeg setter tenningen i en mellom stilling. Får dra på Møller å kjøpe ny del imorgen.

Får hoppe ut å skru ut nå.

Nok en gang takk for gode tips.

 

mvh

Jarle

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.