Girkassekode - Audi 200 20v

Anbefalte innlegg

Hvilken girkassekode har en 90 mod. Audi 200 20v quattro?

Er det flere kasser som passer til denne bilen, mtp. utveksling?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøpte bilen på søndag, men så oppsto det problemer med girkassen etter ca 5 mil.

Nå står bilen 45 mil unna meg. Selger har lovet å kjøpe en overhalt kasse til meg, men jeg vil sjekke opp girkassekode for å være helt sikker på at det er riktig kasse før vi setter i gang med noe : rolleyes

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

For å spørre, har du noen bilder av bilen du har kjøpt?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ADZ mener jeg det er. Er vel andre kasser som passer, men det er vel ikke procon ten brakett på alle.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

For å spørre, har du noen bilder av bilen du har kjøpt?

Enten er den svart, eller hvit. Er den svart er den veldig orginal med svart sportskinn osv.. Er den hvit så er det den som lå til salgs på forumet her.. Med vinge, mtm oppsett og litt sånn.. heh

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er den svarte som lå på finn :)

Vil en kasse fra 200 tq 10v passe? Den med 182hk

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om man setter inn en girkasse med annen kode enn det som er der originalt er det EKSTREMT viktig er at man er 100% sikker på at frontdifferensialen i girkassen man setter inn og bakdifferensialen som sitter på bilen har samme sluttutveksling, ellers er det totalhavari etter et lite stykke.. I tillegg må det være en girkasse fra 1988 eller nyere med torsen-differensial, ikke manuell sentersperre, da den ikke er like lang og ikke vil passe med mellomakselen, i tillegg til at kontroll av differensialsperren mangler i bilen..

Originalgirkasse på 200 20v har kode ADY for biler med Pro-con-ten og ADZ for biler uten.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har funnet ut at i bilen jeg har sitter det ADY-kasse og kassen jeg har fått tilbud om å få er en overhalt ADZ kasse. Vil ikke denne fungere?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, den vil fungere, men i verste fall får du ikke montert Pro-con-ten-braketten. Noen har skruehull og noen ikke.. Men ja, om den har kode ADZ skal den også være fra en 200 20v, og da blir det riktig.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, den vil fungere, men i verste fall får du ikke montert Pro-con-ten-braketten. Noen har skruehull og noen ikke.. Men ja, om den har kode ADZ skal den også være fra en 200 20v, og da blir det riktig.

Ganske sikker på at jeg har adz kasse i bilen og den er med procon ten brakett.... Så ja det vil passe!

EDIT: Var ute og sjekka nå.... Jeg har ADZ på både kassa i bilen og delekassa jeg har. Disse har BEGGE procon ten brakett så den kassa du har fått tak i skal passe perfekt :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe, da er det jo veldig enkelt.. ;) Skal ikke ta informasjonen fra delekatalogen for helt god fisk alltid, men der står det som jeg har sagt. Passer begge er det jo null problem.. ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.