Anbefalte innlegg

Siden vinteren nå nærmer seg (?) er det på tide å få reparert setevarmen på golfen (III). Jeg har byttet releet som trolig var defekt, men jeg har fremdeles ikke varme. Kan noen hjelpe til?

1. Det klikker i releet når jeg skrur varmen på, så jeg antar at strømmen kommer fram dit (det sitter under setet).

2. Hvor mange varmeelementer er det pr sete? (1-2-3?) Og hvor mange ledningspar til disse? Selges disse separat, eller må jeg kjøpe et helt sett (til ett sete). Er det termostat i setet?

3. Hvis det er flere matter tenkte jeg å måle meg fram til hvilken matte som er defekt (ohme hvert ledningspar, sammenligne med samme par på det andre setet). (Hvis det er et mattesett er det vel like greit å bytte alt)

4. Jeg er ikke helt sikker på at det er elementet/-ene. Kan det være noe annet?

5. Er det vanskelig å bytte elementene? Setet har airbag, må vel koble fra batteriet før jeg kobler fra airbag, men da får jeg ikke ohmet....

6. Kan det være bryteren? Regulerer den spenningen, eller er det av/på i kortere/lengre perioder? (Kanskje jeg kunne bytte om på bryterne for å sjekke at disse er OK?

7. Andre tips før jeg begynner å skru?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fra andre modeller er det separat varmeelement/tråder i egen pute for rygg og sete.

Som oftest er det brudd i en eller begge disse.

Ved å demontere setet kan du lodde bruddsteder.

Mvh.

Sindre

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.