#1 Skrevet August 22, 2007 Hei. Mistenker bakdiff`en for ulyder, og har fått en ny på hånda, og det til "gi bort" pris: smil : så da tenkte jeg at jeg skulle bytte.... MEN... så fikk jeg høre at den har annen utveksling i forhold til min bakdiff..?? Jeg har en 91mod 90 20v quattro , og bilen jeg henter fra er en 90mod 90 10v quattro... Noen som kan bekrefte dette?? mvh Bård 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 22, 2007 ingen som kan svare hurtig på dette?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 22, 2007 Er det ikke lik utveksling på alle gamle quattroer med diffknapp da?! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 22, 2007 Ganske bombesikker på at denne også har 4/11 utveksling.. Så denne kan du ganske sikkert putte i din bil.. Vet disse bilene deler hearkasse, så da skjønner jeg ikke anna med bakdiffen heller.. Ole Kristian 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet August 22, 2007 Noen med etka? som kan dobbel sjekke for meg? Forige eier insisterer på at det ikke er samme utveksling.... Takk for svar 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet August 22, 2007 finnes 2 typer av disse... 37/9 og 41/9 i bakdiffen... Står det noe nr/bokstavkoder på disse?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet August 22, 2007 kan 20v være levert med både 37/9 og 41/9 og kan 10v være levert med 37/9 og 41/9 Ved ikke nr på ny diffen.... med det kan altis ordnes 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet August 22, 2007 Som jeg sa er det bare å lese av kassekoden, så vet du utvekslingen ARS, AEC fra Audi 80/90 har 4,11 (eller 37/9 som det står i familiealbumet). Men så har du AEX fra samme bil med 4,55 Fra Coupe har du i tillegg AYV med 4,11 eller CAU med 3,8 Du skal ha 4,11 som står i bilen orginalt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet August 22, 2007 kan 20v være levert med både 37/9 og 41/9og kan 10v være levert med 37/9 og 41/9 Ved ikke nr på ny diffen.... med det kan altis ordnes ser ut som det er dem med 1.8, 2,0 som har 41/9... gjerne ordne girkassekoden så kan jeg svare bedre.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet August 22, 2007 Som jeg sa er det bare å lese av kassekoden, så vet du utvekslingen ARS, AEC fra Audi 80/90 har 4,11 (eller 37/9 som det står i familiealbumet). Men så har du AEX fra samme bil med 4,55 Fra Coupe har du i tillegg AYV med 4,11 eller CAU med 3,8 Du skal ha 4,11 som står i bilen orginalt. Enn AKU, AXM, AXL?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet August 22, 2007 Er vel bare å finne ut hva den nye diffen heter 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet August 22, 2007 Er vel bare å finne ut hva den nye diffen heter jepp... hva heter den gamle da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet August 23, 2007 jepp... hva heter den gamle da? Utifra det jeg vet , så heter den AEC..... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet August 23, 2007 Fikk vite navnet på den nye nå .... : AEC.... ikke mye tvil da... 10v quattro og 20v quattro har iallefall samme bak diff i 88-91.... disse hadde iallefall det EDIT: takk til alle som gidda å svare 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet August 23, 2007 Fikk vite navnet på den nye nå .... : AEC.... ikke mye tvil da...10v quattro og 20v quattro har iallefall samme bak diff i 88-91.... disse hadde iallefall det EDIT: takk til alle som gidda å svare hvorfor da spørre om noe som er helt opplagt at det går: haha : sjekke litt bedre neste gang kanksje:p Ps: noen som svare å vettu:evil: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet August 23, 2007 hvorfor da spørre om noe som er helt opplagt at det går: haha : sjekke litt bedre neste gang kanksje:p Ps: noen som svare å vettu:evil: Jeg fikk høre at den ikke passet fra 10v quattro:) Så da spørr man flinke folk på forumet vintern møtes med usedvanlig høy fart uten ulyder: rock : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...