Anbefalte innlegg

Kjører 18" Oz opera med pirelli sp 9000 225*40 . Syns bilen sporer noe voldsomt! Spesielt vil den ut til høyre. Har hatt hjulstillingskontroll og kjører med 2,9 bar. Ingen kalipere som henger heller.

Vet at norske veier er noe dritt, spes på vestlandet. Når jeg ligger midt i veien, dvs på den gule stripa eller over går bilen rett frem, ligger jeg der jeg skal vil bilen ut i skogen. Er det noen andre gode råd (f.eks. andre dekk) eller må jeg bare venne meg til det ?

Med vinterdekkene er alt ok... 15"

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Lars Mæhle

Kjører 18" Oz opera med pirelli sp 9000 225*40 . Syns bilen sporer noe voldsomt! Spesielt vil den ut til høyre. Har hatt hjulstillingskontroll og kjører med 2,9 bar. Ingen kalipere som henger heller.

Vet at norske veier er noe dritt, spes på vestlandet. Når jeg ligger midt i veien, dvs på den gule stripa eller over går bilen rett frem, ligger jeg der jeg skal vil bilen ut i skogen. Er det noen andre gode råd (f.eks. andre dekk) eller må jeg bare venne meg til det ?

Med vinterdekkene er alt ok... 15"

Et billig triks er å kjøpe et sett med spacere, dette kan være nok til at sporingen opphører. Disse trenger ikke være så veldig brede. 89,- pr. stk hos mobilsentrum.no

http://www.mobilsentrum.no/product.asp?c=292374234&n=518820946&pn=670746944

46600.JPG

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

en jeg kjenner hadde samme problemet med pirrellidekka. jeg kjører med 245x35x19 good year f1 der er det ikke antydning til sporing

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pirelli SP 9000???

Du mener ikke Dunlop SP 9000 da?

Kjører selv med Dunlop SP 9000 i størrelse 235/35-19 og har absolutt ingen problemer med sporing (selv i Bergen...........).

Det vil muligens bli bedre med bredere dekk.....?

Dersom dekkene er relativt nye vil jeg anbefalle deg å søke etter andre feilkilder enn dekkene (f.eks. hjullstilling/spissing, støtdempere, felger, avbalansering, osv.)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Huff, roter litt. Pirelli P7000 selvfølgelig. Dekkene er ett år gamle. Så jeg tror ikke det er noe prod. feil. Har bare hatt bilen siden mars så jeg har ikke prøvd andre sommerdekk. Men det virker som om bilen ikke finner sporet i veien og da blir den veldig nervøs å kjøre. Spesielt i høy fart.

Men takker for råd.

Er det noen som kjører 225*40-18" på A4 Quattro, og som har gode erfaringer med dekk så legg igjen noen linjer :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har hatt litt av samme problem på gammelbilen min, jeg fikk justert spissinga mest mulig "tå inn" i forhold til Marginene!

Da blei det helt bra!!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har hatt Good Year F1 både av nye og gamle typen, disse sporer veldig lite. Har 235/40-18 nå på A4 1.8TQ, og de sporer veldig lite.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjørte med Dunlop SP9000 ifjor, 225-40/18 og det gikk bra det. Klart litt sporing på de slitte veier ble det. Hvis jeg så tydelig at veien var slitt, så kunne bilen spore en del. Men på normal vei og litt slitte veier så gikk dette greit.....

Kjører nå med Falken 451, 225-40/18 og det funker omtrent det samme som med Dunlop Sp9000 dekka ...

Jeg har S4, 1992 modell .....

Robert

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ops, meldingen kom 2 ganger ....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har også Pirelli P7000 225/40-18 på Passat Syncro. Jeg har ikke problem med sporing. Kjenner det selvfølgelig litt mer enn vinterdekka, men ikke noe særlig mer. Erfaringen min når det gjelder spissing på senka bil, er at det blir bedre med "litt" toe in i forhold til det som skal være.

Har hatt suksess med det på alle bilene jeg har senket. Sporing har aldri vært noe stort problem her.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvet ikke om bilen din har styredemper, men hvis du har, kan det være den som er defekt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Siden det går greit å kjøre med vinterdekka så skulle det vel ikke være noe feil med styredemper. Men får bytte dekk på felgene til neste sesong og se om det blir bedre...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

At det går greit å kjøre med vinterdekkene er ikke noen garanti for at dempere og hjulstilling er OK.

Vinterdekkene på 15" felger er vel ikke 225 dekk?

Er bilen senket??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da jeg tok hjulstillingskontroll var dette med sommerdekkene. Tok ny for to uker siden, trodde de hadde gjort noe feil første gangen, men alt ok. Bilen er ikke senket, men den har 1BE understell. (Sport) Dempere er ok!

Så det eneste som avviker fra org. bil er at den har 18" hjul med 225*40 pirelli dekk. Og den sporer sånn at det er irriterende. 100% fokus på veien for å ikke kjøre av.

Har egentlig gitt opp, men vil prøve å bytte dekkmerke.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

225 på 15 " hadde vel sett litt teit ut på en A4 ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjører med samme dim som deg og det går som på skinner!

Senket og felgene har innpress på 35mm.

Har kjørt Polo leiebil med org dekk og det sporer mye mer.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dårlige foringer kan vell også gi sporing.... og det er godt mulig at en med vinterdekk ikke vil merke noe mens det med bredere sommerdekk (som sikkert også har annet innpress) vil spore fælt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.