VACN Oslo drar til Eikås 2007 (med en gjest fra vestfold)

Anbefalte innlegg

Ja så var jeg den heldige til å skrive om turen til VACN Bergen sitt treff på Eikås., Jippiiiiiiiiii, not;)

For dere som venter dere underholding på nivå med Roger sitt reisebrev fra Nord-vest treffet så blir dere nok litt skuffet vil jeg tro:p

Avgang skulle være fra Drammen Fredag 17.august kl 13.00, men takket en mindre perfekt montering av de siste delen til senkesettet mitt ble vi til Andreas store fortvilelse noe forsinket da en nødreperasjon måtte til før avgang fra Oslo (Stor takk til Jan-Tore Aasen som stod for reperasjonen mens jeg var ute og jaktet etter speil til Andreas (disse skulle det vise seg at han absolutt hadde trengt, men til alles store fortvilelse så nektet han å montere de for han kunne rygge med vogn: haha : også hadde han jo brukt hele natten på å montere ryggekamera på klubb vogna).

Først en liten presentasjon av de som var med på avgangen fra Drammen.

Andreas Skotner

Yrke: Sjefsklovn

Roger Kristiansen

Ser ganske stille og rolig ut, men skinnet bedrar selv med 4 brukne ribbein.

Renate Sørsdahl

Rogers utkårede, litt stille og rolig i begynnelse, men var fart i henne også når vi kom litt ut på Lørdags ettermiddagen/kvelde.

DSC00126.jpg

DSC00114-2.jpg

DSC00115.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Presentasjon forts.

Jan-Tore Aasen:

Nyskilt hurragutt, satt på som Codriver hos undertegnede begge veier (hadde sikker noe med at han lånte alkomterert på søndagsmorningen at han satt på og ikke fikk kjøre på turen tilobake til Oslo:p )

Ørjan(reisebrev ansvarlig)

Måtte bare være med siden jeg er føtt og har bodd 11 år i Bergen. Fungerte også som guide for resten av gruppen på lørdagen og fant alle de trangeste p_husene til Skotnbers store fortvilelse: smil :

DSC00120.jpg

DSC00121.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bra start dette vet du Ørjan. Renate heter forresten Sørsdahl til etternavn.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bra start dette vet du Ørjan. Renate heter forresten Sørsdahl til etternavn.

Takk for info. Er lagt til;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som den proffe reisebrev skribenten jeg er så hadde jeg selvfølgelig glemmt å lade batteriet på kamera: dum : TAkket være Skotner løste det seg så det ble bilder å få tatt fra Gol og videre over fjellet til den lille fiskelandsbyen også kalt Bergen.

Turen startet i Drammen langs E134 til Hokksund videre til Vikersund ut på Rv7 ved Krøderen og til Gol før det ble tid for stopp med tilhørende dotur, mat og drikke.

Recovered1103.jpg

Recovered1104.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gleder meg til fortsettelsen =)

Regner med at innføring i rygging med campingvogn er med? Tror mange har mye å lære av dette iallefall!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gleder meg til fortsettelsen =)

Regner med at innføring i rygging med campingvogn er med? Tror mange har mye å lære av dette iallefall!

He he he, Blir innføring i hvordan IKKE rygge med campingvogn: haha : Eller skal vi si hvor tar man ikke med seg campingvogna: haha :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vedlagt et bilde av synet jeg hadde inne i bilen med Ørjan jagende etter meg:

IMAGE_029.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

... og kanskje et noe bedre og mer riktig bilde av Ørjan:

IMAGE_035.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

... og kanskje et noe bedre og mer riktig bilde av Ørjan:

Har noen flere litt mere "riktige" bilder av deg liggende som kommer opp etter hvert;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter en liten rast på Gol forsatte turen langs rv 52 i retning Hemsedal. etter bare noen minutter fikk Andreas panik. VI MÅ JO HAMSTRE MAT!!!!! Alle butikkene stenger vell kl 17 i fiskelandsbyen vi skal til og mat må vi ha. Ropte sjefslederen over walkitalkien. Til Hemsedal kom vi og Andreas bokstavlig talt kastet fra seg bilen med vogna bakpå og stormet inn i butikken, mens vi andre satte fra oss bilene etter beste utstillingskunst. Var ikke vanskelig å finne Andreas inne i butikken. Bare se: haha :

Recovered1109.jpg

Recovered1108.jpg

DSC00111.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter mye frem og tilbake med Andreas som skulle prøve og få bilen og vogna ut igjen kom vi da oss avgårde. Og fant ut tiden var inne for noen "bilder i fart". Jan-Tore fikk i oppgave og være sjefsfotograf.

Etter mange bilder bak Vogna skulle jeg dra forbi Andreas og stille meg opp et stykke fremme for å ta noen bilder når de passerte. Som sagt så gjort. Ble ikke de bste Bildene da Andreas oh Roger plutselig fikk kameraskrekk og prøvde oh gjemme seg. Roger lyktes å gjemme seg på siden av en lastebil, men vi klarte da og få "fanget" Andreas på minnebrikken;)

Recovered1101.jpg

Recovered1125.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi kom oss da endelig over Hemsedalsfjellet og ned mot Lærdal. Hadde på forhånd advart lederbilen om de dårlige veiene fra Borlaug og i retning Lærdal grunnet arbeid med ny vei, men ingen trodde på skribenten som denne gangen hadde gjort skikkelig research: dum : Gikk ikke akkurat fort der nei (har dessverre ikke noen bilder av denne fabelaktige europaveien:rolleye:) Skulle prøve og få tatt noen nye bilder av Andreas og Roger og kjørte igjen i forveien for å stille meg opp med kamera (om du som kjørende på motorsykkel rundt svingen der jeg stod leser dette så var det ikke meningen å skremme livskiten ut av deg der jeg satt på huk i veikanten med kamera. Du skal ha for den nedbremsinhgen din, men var kanskje flaks for deg at det var fotoapperat og ikke laser/radar som stod i veikanten: haha : ).

Denne gangen klarte ikke Andreas og Roger og gjemme seg så de ble begge to fanget på minnebrikken:nana:

Recovered1144.jpg

Recovered1148.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lærdalstunnelen er et obligatorisk stopp for alle som vil ha noen bilder av plastikkrakettene sine. Så for oss ble det også tid for et stopp med tilhørende billedtagning.

Recovered1151.jpg

Recovered1163.jpg

Recovered1173.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

dessverre begynte det å bli ganske utrivelig der inne når spøkelsene begynte å komme frem: faint : . Tilstadig klarte vi å få fanget de på bildene. Noen ganger kom de frem som fargestriper på bildenemens andre ganger fremstod de som hvite uklare skygger. Uansett vi ksatet oss i bilene og dro raskt avgårde.

Recovered1166.jpg

Recovered1177.jpg

Recovered1178.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når vi endelig kom oss ut fra spøkelseshuset var det veldig klart at vi var på riktig vei og nærmet oss den lille fiskelandsbyen. Plutselig var det blitt vått ute og store vanndråper falt ned fra oven. Vi ble alle sterkt preget av opplevelsen da dette er noe vi har vært forskånet for denne sommeren på østlandet:rolleye:

Recovered1182.jpg

Recovered1183.jpg

Recovered1184.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På vei inn mot Bergen måtte Andreas en tur oppom Jan Sagstad og i følge Andreas skulle det ikke være noe problem å snu med vogna der oppe: haha : tror ikke han er like enig i det idag: dum : . Brukte vell sånn ca 20 minutter på å få snudd og da hadde han ryggekamera, 2 mann til å dirrigere og tilslutt måtte det pgså flyttes en bil. det skulle vise seg at dette ikke ble siste gang Andreas viste frem ryggekunstene sine med henger: haha : Kunne nesten laget en egen tråd om ryggingen til Andreas (håper for Roger sin del at han monterte campinspeilene før Stavanger turen):rolleye: så må vi jo ha "noen bilder av ryggingen til unge skotner: haha :

Recovered1186.jpg

Recovered1188.jpg

Recovered1192.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen bilder til av skotner i aksjon er det plass til: haha :

Recovered1193.jpg

Recovered1194.jpg

Recovered1195.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Omsider vell fremme på campingen skulle han selvfølgelig begynne å rygge igjen: dum : Enkelte lærer aldri:rolleye: Når andreas er igang er selv trær og andre biler i faresonen. Heldigvis hadde jeg bilen min på motsatt side av plassen:nana:

Recovered1196.jpg

Recovered1197.jpg

Recovered1200.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter å endelig ha fått vogna på plass sluknet unge Skotner ganske så fort, mens vi andre tok 1 øl eller 2. Muligen det var 3-4 stk. Husker ikke helt etter den 5 ellre 6:p

ENDELIG VAR VI PÅ PLASS:)

DSC00128.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tok visstnok tid dette også gitt...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, han er ikke noe kjappere enn meg tror jeg? ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tok visstnok tid dette også gitt...

Ja, han er ikke noe kjappere enn meg tror jeg? ;)

Er det rart det tar tid? Er jo fremdeles utslitt etter å ha løpt rundt og passet på når Andreas rygget med klubbvognen: haha :

(også måtte jeg se en episode av "AKVARIET" igår for å kunne prøve å huske hva vi gjorde der:p , bortsett fra og se etter slekten til Andreas og Roger:p )

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.