Anbefalte innlegg

Min 2000 passat 115 hk PD har gått 422 000 km. Den trekker ikke godt/jevnt og jeg skal rense innsug og koble ut EGR etter å ha sett skrekkbilder av innsug på forumet.

 

Innimellom går den i nødprogram hvis jeg trekker den ut på gira. Det siste tolker jeg dithen at det av en eller annen årsak blir for stort trykk, men hvis jeg har stort trykk, men lite kraft, kan vel det tyde på tett innsug?

 

Jeg vurderer også å bytte dyser, da de kan være slitt etter såpass mye kjøring. Er det noen som har erfaring med dysebytte på PD, eller har en mening om det?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet bare at det er veldig mye jobb å bytte dyser. Sitter ikke disse inne i motoren på PD motorer. Så man må opp med toppen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk. Det er et godt poeng, og må sjekkes. Noen som vet hvor mye jobb det er?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Et annet poeng er vel at jeg mener å ha hørt disse dysene koster mellom 5 og 10 000 kr stykket?

Skal ikke si dette for sikkert men

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det stemmer at de er dyre her hjemme, men det ser ut at jeg klarer å skaffe til 175$/stk fra USA

 

Det er mer jobben jeg er redd for, så jeg må jo finne ut hvor mye det blir.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

du må ut med kammene.. er ikke så ekstrem ille job.. men tar tid.. må av med hele fronten og registeret.. av med toppdeksel og av med kammer..og tilbake i riktig rekkefølge..ville skjekket litt rundt føre jeg evt gikk til det punktet.. kan være noe annet some vt tetter eller no.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.