#1 Skrevet August 23, 2007 Har en 2003 mod A6 1,9 TDI Avant, gått 120000 km. Alle servicer fulgt til punkt og prikke, også på MLT kassen. Jeg opplever at ved start av bilen og man gir gass så hugger den tak. Det er nesten så det smeller, bilen rister skikkelig! Meget merkbart ved by kjøring eller kjøring i rushtrafikken. Da blir det mye sakte kjør og stans. Noen som vet hva jeg snakker om her?, Hva kan dette skyldes? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 23, 2007 Hvis oljemengde/nivå er ok er det i verste fall igangsetterclutch eller glidekasse i MLT-kassa som er dårlig/defekt. Ble bytta mye av dem når jeg jobbet i Møller.. Pris; dyrt.. Ta deg en tur innom nærmeste forhandler. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 23, 2007 Hvis oljemengde/nivå er ok er det i verste fall igangsetterclutch eller glidekasse i MLT-kassa som er dårlig/defekt.Ble bytta mye av dem når jeg jobbet i Møller.. Pris; dyrt.. Ta deg en tur innom nærmeste forhandler. Mener du at du byttet mange av disse kassene eller igangsetterclutch - glidekasse? Hva legger du i dyrt? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 23, 2007 Det ble byttet noen komplette kasser, men i de fleste tilfeller lå feilen i deler som kan skiftes i kassa. Gjenganger her var igangsetterclutch og/eller glidekasse. Jeg er delelagermann, så husker at det ble bestilt forholdsvis mye av disse i en periode. Priser mener jeg var et sted rundt 7-10000,- for hver av de to delene. I tillegg kommer olje, pakninger og ikke minst arbeid. Men prøv å få lest av feillager før du bekymrer deg for mye:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet August 23, 2007 Det ble byttet noen komplette kasser, men i de fleste tilfeller lå feilen i deler som kan skiftes i kassa.Gjenganger her var igangsetterclutch og/eller glidekasse. Jeg er delelagermann, så husker at det ble bestilt forholdsvis mye av disse i en periode. Priser mener jeg var et sted rundt 7-10000,- for hver av de to delene. I tillegg kommer olje, pakninger og ikke minst arbeid. Men prøv å få lest av feillager før du bekymrer deg for mye:) Akkurat, ja nå skal jeg få sjekket litt på tirsdag, så får vi se..... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet August 23, 2007 Akkurat, ja nå skal jeg få sjekket litt på tirsdag, så får vi se..... I mellomtiden kan det være smart med noen offergaver til girkasseguden:evil: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet November 20, 2011 Status? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet November 21, 2011 Det var mye frem og tilbake på bilen jeg hadde den gang. Men enden på visa ble at kassen røk til slutt. Fabrikkny ble montertt og alt var fryd og gammen. Men vil vel ikke akkurat anbefale MLT til andre på de bilene..... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet November 21, 2011 Det var mye frem og tilbake på bilen jeg hadde den gang.Men enden på visa ble at kassen røk til slutt. Fabrikkny ble montertt og alt var fryd og gammen. Men vil vel ikke akkurat anbefale MLT til andre på de bilene..... Skjønner, har en kompis som vurderer en A4 med 2.0 og MLT gått 116K, og som jeg har lest litt rundt om, så er det rundt den km standen ting KANSKJE skjer. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet November 21, 2011 Skjønner, har en kompis som vurderer en A4 med 2.0 og MLT gått 116K, og som jeg har lest litt rundt om, så er det rundt den km standen ting KANSKJE skjer. Vel jeg hadde aldri gjort det.... Ny kasse kostet meg over 70 000,- 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet November 21, 2011 dumt spørsmal kanskje, men hva er MLT gir kasse? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet November 21, 2011 dumt spørsmal kanskje, men hva er MLT gir kasse? Multitronic Meget behagelig automatkasse. Du merker ikke giringen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet November 21, 2011 noe som kom før dsg det ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet November 21, 2011 noe som kom før dsg det ? Mener det, uten at jeg er 100% skråsikker nå... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet November 21, 2011 noe som kom før dsg det ? Ja, kom før DSG og brukes fortsatt i audier. Har selv hatt A6 2003 med MLT og hadde svært lite problem i forhold til det eg har lest om, kun styreenheten som kortsluttet og blei ødlagt. Søstera mi hadde A4 2001 med mlt og hadde kun problem ein gang med at den sluret voldsomt, men det meiner eg møller tok, å aldri problem etter det. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...