#1 Skrevet August 23, 2007 Felgene er 7,5x15 ET 25 og ET 30. H&R senkefjærer, ikke plastbreddere. Hvilken dimensjon er problemfri mtp subbing og ser best ut? Er ute etter rette dekksider eller evt. svak strekk Takker for tips! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 23, 2007 185/45-15 eller 195/45-15 fungerer kurant. Du nevner ikke noe om hvor mye du har senket bilen, men regner nesten med at det er 40mm. Du kan sjekke på Dekkonline selv også, da det er mye å velge i blant 195/45-15 eller eventuelt standarddimensjonen 195/50-15. Men ser bedre ut med litt mindre gummi, så 45 ville nok jeg gått for. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 23, 2007 Takk for svar. Ser for meg at 185/45 krever mer senking, tror selv at 195/45 blir best. Blir nok ca 35-40 mm ja. Viktigste er at jeg slipper å tenke på subbing. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 24, 2007 Hva med 60/40 eller 55/40 senking. Går det fortsatt greit med felgene nevnt ovenfor med 195/45x15? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet August 24, 2007 kjørte med 195.45 på 8" i et 15. det går helt fint. men mere en 60 senk kan det nok subbe. med 7.5 ville jeg gått for 185.45 istede. når det kommer til senk er justerbart nok det beste å ha uansett da du kan justere til det skraper og så slenge den litt opp igjen Edit: eller som meg. justere til det skraper. kappe vekk det som det skraper i. senke mere og så kappe vekk der. så senke litt til og da er det som regel bra 110 senk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet August 24, 2007 Orker ikke senke så mye på denne, har hatt lave(og stive) biler før:) Greia er at jeg vil ha best mulig kjøreegenskaper, men så mye komfort som mulig. Derfor utgår billige justerbare sett som krever nyrebelte.. Skal kjøpe dekk, felger og understell, montere alt på bilen, og kjøre.. Ikke kappe her og der for å få ting til å funke. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet August 24, 2007 Da er det vel 195/50-15, 40 senking og gode dempere som gjelder. Må nok uansett kappe/valse (jeg hadde valgt det siste) med de felgene du har valgt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet August 24, 2007 Hmm, ok. Da får vi se etterhvert, takk for alle svar. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mars 6, 2008 Tar opp denne igjen, skal ha noen 7,5x15 felger nå, og kan velge mellom ET 25, 30 og 35. Hva blir best, mtp subbing, utseende og kjørbarhet? Ser for meg at ET30 går greit foran og bak? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mars 6, 2008 et 30 vil havne greit innenfor- et35 vil bli alt for langt inn. et 25 villle nok jeg gått for selv. havner fint i kant med buen uten at det vil subbe. hadde et 15 på 8" og det gikk akkurat ikke 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mars 6, 2008 et 30 vil havne greit innenfor- et35 vil bli alt for langt inn. et 25 villle nok jeg gått for selv. havner fint i kant med buen uten at det vil subbe. hadde et 15 på 8" og det gikk akkurat ikke Ok, er det bedre plass foran eller bak? Kan jo velge 2 av hver. Denne bilen har forresten vanlige gti-breddere.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mars 6, 2008 bak har man litt bedre plass. men spørs jo på felgene dine om det er kant på de osv. for et vil jo forandre kanten 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Mars 6, 2008 Felgene jeg ser på har lik kant uansett innpress i denne str, så det er ikkeno problem;) Så, ET30 foran og 25 bak bør funke bra? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Mars 6, 2008 jada. men sånn for å få det lett solgt videre senere ville jeg nok gått for samme et på begge uansett. dessuten kan det faktisk bli et godkjenningsproblem hvis du skulle komme i den situasjon senere. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Mars 6, 2008 Bestilte ET 30 på alle fire jeg. Får også TÜV-papir med mitt chassisnr skrevet inn i, så en evt. godkjenning kan vel knapt bli lettere:) Takk for innspill, Rolf: vinke : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Mars 6, 2008 Hvordan felger er det du har bestilt a? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Mars 6, 2008 Hvordan felger er det du har bestilt a? Det vil jeg ikke si enda.. Bestilt av Martin, da skjønner du det sikkert;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Mars 6, 2008 Det vil jeg ikke si enda.. Bestilt av Martin, da skjønner du det sikkert;) hehe, gromme felger det! vurderte de selv men endte opp med noen andre 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Mars 6, 2008 hehe, gromme felger det! vurderte de selv men endte opp med noen andre Hva da, starter på K.. kanskje? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Mars 6, 2008 Hva da, starter på K.. kanskje? maybe:p 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...