#1 Skrevet August 23, 2007 Jeg var under min Passat 2000 115 hk PD for å se etter en lekkasje på klimaanlegget. Da la jeg merke til slangen fra turboen (vedlagt bilde). Den ligger helt i "S", og i nedre knekk er den tydelig flat i knekken. Skal det være slik? Eneste grunn jeg kan se, er at motoren beveger seg litt i festene, men dette må vel bli en betydelig innsnevring? Bør jeg/Kan jeg få gjort noe med det? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 23, 2007 Løsne slangeklemmen og press slangen lenger innpå den bjelken,da skal knekken bli borte ser det ut til.Den bjelken går vell videre til din intercooler så er denne klemt flat får du mindre luft/kjøling inn på motoren din. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 23, 2007 Slangen skal nok vere slik. Måtte bytte den på min i vinter og den såg slik ut. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 23, 2007 Det burde vel være nok med en liten bøy for å sikre bevegelighet? Slik det er nå, forandrer luftstrømmen retning 180 grader 2 ganger, og i tillegg passerer 2 innsnevringer. Jeg tror jeg får høre om TESS har noe forslag. Er det andre som har reagert på dette? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet August 24, 2007 At luften endrer retning har nok lite å si med den hastigheten den går gjennom der, men direkte knekk med flatt punkt er nok ikke optimalt.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet August 24, 2007 kortere silikon slange eller en vanlig insugs slange for alt jeg bryr meg, men hadde den vært kortere ville du sluppet det s bendet. Kommer jo også litt ann på plassen du har til rådighet. men på min b5 så var det hvertfall god nok plass til og ha et nogenlunde rett bend. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet August 24, 2007 Det ser ut som en "L" slange/bend ville vært mer riktig. Noen som vet om det finnes, ev.hvor? Marius: har du uoriginalt bend? I så fall, hvor fikk du fatt i det? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...