Anbefalte innlegg

Holder på å sette sammen audien min. Det dreier seg om en audi 80 1988 mod. Når jeg fikk den så fungerte ikke ryggelysene på bilen.

Idag satt jeg i batteriet for å prøve om bilen sviver greit etter å ha skiftet alle reimene på den. Da plustelig oppdaget jeg at ryggelysa mine lyste selv om bilen ikke sto i revers. Gikk over alle ledninger bak, men får ikke slått av de lysene. Med en gang jeg vrir nøkkelen i tenninga så kommer de forbaska lysene på. Hva skal jeg gjøre? Hva bør jeg sjekke?

Setter pris på alle svar...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei! Det sitter en bryter for ryggelysene på girkassen, kan jo være denne som er defekt eller har hengt seg opp.......

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kommer det andre lys på samtidig?

 

Tenker spesielt på f.eks baklysene...er ikke rett og slett en moromann som har koblet noe feil?

 

Hvis ikke er det vel reversbryteren som er første punkt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

eventuelt hvis ledningen som går fra "revers-bryteren" på girkassa er kortslutta ett sted, så vil lysa være på.

Start ved kontakten på kassa, dra ut den, lyser det fortsatt er det kortslutning. Lyser det ikke har bryteren hengt seg opp.

 

Mvh Morten.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Lars-Inge Andresen

Kommer det andre lys på samtidig?

 

Tenker spesielt på f.eks baklysene...er ikke rett og slett en moromann som har koblet noe feil?

 

Hvis ikke er det vel reversbryteren som er første punkt.

 

Det er ingen andre lys som kommer på bortsett fra ryggelysene. Hvor på girkassen ligger den bryteren?

Det har forresten falt av ett feste fra girkassa som skal være montert på siden av den. Den skal visst holde sikkerhetsvaieren på plass. Verkstedet som byttet clutchen hadde visst glemt å sette inn skruene. Klarte å kjøre over det festet og mose den. Kr.580.- hos Gumpes for den. Sinnsyk pris for ett så lite feste...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Zeljko Memic

Det er ingen andre lys som kommer på bortsett fra ryggelysene. Hvor på girkassen ligger den bryteren?

Det har forresten falt av ett feste fra girkassa som skal være montert på siden av den. Den skal visst holde sikkerhetsvaieren på plass. Verkstedet som byttet clutchen hadde visst glemt å sette inn skruene. Klarte å kjøre over det festet og mose den. Kr.580.- hos Gumpes for den. Sinnsyk pris for ett så lite feste...

midt på, på venstre side

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker!!!

 

Skal opp kl.06.00 og skru på bilen. Håper at det er kun bryteren som har hengt seg opp...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.