Anbefalte innlegg

Hei Hei.

 

Kjøpte nettopp en Toer, godkjent ombygd til GTi. Men er ikke Gti Motor..

Går no J....ig, ser ut som det er en G60topp Faktisk, men ikke noe overlading. Ikke noe vanlig Jetronic ser ut som noe EFI greier..

Tenkte jeg skulle ha i en 16v motor etterhvert, derfor brøy det meg ikke så mye, var lite rust og mye gromme deler.

 

Men den motoren som står i nå går ikke helt 100.

Tenkte jeg skulle prøve å få den til å gå greit.

 

Problemet er at den Ryker litt svart, fusker på 2-2500 rpm. Pluggene er sota

Den får mye bensin?

Den har Lambda og LMM.

 

Vet det kan være mye.. Tenkte bare å høre med folket hva det er vits i å skjekke?

 

MVH

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan starte med å finne ut hva du har. ta et bilde av motorrommet ditt og legg ut. hjelper en del for de som evt skal hjelpe deg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det kan godt være en GTI motor selv om det er EFI, de skiftet nemlig over til Digifant (Elektronisk) innsprøytning i senere år.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmmm.. skal ta bilde i morra jeg;)

 

Takker så lenge;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg tatt noen bilder av motorromet.. (er fåreløpig litt chabby)

Noen som har en ide om hvorfor den ryker svart, soter og fusker litt?

Har tenkt Lambda, men ikke fått skjekket noe enda

Takker får all hjelp.

DSC00322.jpg

DSC00323.jpg

DSC00324.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke G60 topp,utifra det jeg kan se.

Men,ser du mangler luftfilter,det kan være kjekt,så du ikke drar så altfor mye dritt inn i motoren din.

Er vel luftmengdemåler på denne,så denne kan være gåen.

Lambda kan være gåen. Prøv å plugg den ut å se om du får annen gange osv.

 

Bruker den noe olje,kjølevann eller kanskje litt av begge deler?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har filteret liggende;) Den får frisk luft.. er bare midlertidig av.

Bruker ikkno olje, men kjølevann, var hull i en radiatorslange, fikset det så får se om det gå noe serlig med vann nå!..

Skal skifte olje i morra, skjekke den, teste lambda og LMM... har en lambda fra en 16v.. kan jeg bare bruke den vis denne er gåen?

Takker får svar!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

2L motor det der om jeg ikke tar feil, fra golf 3 8v. med digifant 2 innsprut 115hk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

2L motor det der om jeg ikke tar feil, fra golf 3 8v. med digifant 2 innsprut 115hk

 

Ihvertfall ikke senere mk3 da. Ikke likt som i min. Men derimot ser det veldig likt ut som i broderens Passat 2,0 115hk. Jeg har bl.a. ikke den tomgangsventilen + at jeg har luft-MASSE-måler, ikke luft-MENGDE-måler. Broderen har luft-MENGDE-måler.

 

Passaten hans er vel en 93, og min (gti) er 96.

 

Edit; Kan jo være eldre mk3 gti da, eller 2,0 gl

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei!

 

Er nok en to liter ja, står i alle fall godkjent med 1994ccm i vognkortet!

 

skiftet olje og plugger i dag, det hjalp en del, motoren fikk finere lyd og gikk reinere.

Olja så fin ut, tilsynelatende uten noen kjøleveske, luktet minimalt bensin bare..

 

Motoren reagerer når jeg kopler ut LMM, vis jeg ruser den litt liker den seg ikke, når jeg slipper gassen stopper den.. reagerer også vis jeg rører på "følerspjeldet"(hva heter det? ) Regner da med at LMM er intakt?

 

Koplet ut Lambda, ingen forskell på tomgang, men vis jeg ruset den litt fuska den mye mindre og gikk penere, my lettere å styre turtallet med gassen. fuska mindre mellom 2500-3000rpm..

Regner da med at Lambda gir feil verdier?? Eller? Om jeg ikke er helt på jordet, noe som er godt mulig jeg er:P

 

Takker får alle svar!

 

MVH

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.