#1 Skrevet August 22, 2004 Hei jeg har netopp gått i innkjøp av en audi 100 turbo quatro. Det er en morsom bil, men jeg har litt problemer med motoren... Det er hovedsakelig to problemer: 1) Starting. Har bilen stått en stund, så starter den om jeg gir full gass når jeg vrir på tenninga men da også litt treigt. Men stopper jeg bilen da, så vil den ikke starte i gjenn med mindre jeg bruker startgass, eller triller den i gang (da starter den lett.) 2) Tommgang. Tomgangen legger seg på ca 3000 Rpm. Dette tror jeg skyldes defekt tomgangsmotor. Vet noen hvilken spenning den skal ha på tomgang? Så langt vet jeg om to feil på motoren, Tomgangsmotoren, og en lekasje i turboslangen mellom intrecooler og innsug. Har noen en ide på hva som kan være feil? En kammerat av meg fikk tak i skjemaer over styreboksen og hva den var tilkoplet av følere samt info om hvordan han kunne måle om de fikk / ga riktig signal. Finnes dette også til Audi noe sted? Mange spørsmål på en gang. Håper noen kan hjelpe en undrende kar... Mvh. Kjell Bøe 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...