ABS Golf 2 hvordan virker det + tips til feilsøking

Anbefalte innlegg

Hei jeg har kjøpt meg en 1990 Golf 2 syncro og sliter med at ABS lampa og Bremse lampa lyser.

Har nå søkt meg igjennom 24 sider "ABS" for å finne ut litt, men det jeg lurer mest på, er hvordan er det dette systemet virker. For da er det mye lettere å feilsøke. Så hvis noen kan gi meg en innføring i hvordan dette virker blir jeg veldig glad.

Hvis noen har noen tips om feilsøking vil jeg sette stor pris på det og

Så vidt jeg har forstått består systemet av en elektrisk pumpe, en hjerne, og sensorer med en sensorring på hvert hjul.

Jeg har et ekstra drivverk, og der så det ut som en vacuum slange gikk til ABS sensoren, er det vacuum sensorer: klø :

Det ligger en løs vacumslange veldig nære bremse enheten i motorrommet, skal denne muligens kobles til bremseenheten?

Bilen har stått i 5 år og alle sensorer og triggerhjul er fulle av spindelvev og støv. Må bilen rulle for at ABS lampe skal slå seg av?

Hvilke relè er ABS relèet og hvor står det?

Prøvde å koble til vagcom, men fikk ikke kontakt med noen controllere i bilen i det hele tatt.

Setter pris på alle gode råd:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Finnes det ingen vw-guruer her som gidder å leggen inn noen ord eller noen gode linker?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ta og OHM ABS sensorene til å begynne med, er det avvik på en av dem er den som regel gåen, bytt ut og test på ny.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

min erfaring med en golf gt syncro -88 er at abs systemet der er LIVSFARLIG, stopper aldri...:fy:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.