#1 Skrevet August 23, 2007 fant dette på tysk e-bay.... men har aldri handlet slik før, hvordan gjør man dette?? tar kontakt, betaler, må jeg betale toll....?? http://stores.ebay.de/HZ-DESIGN_W0QQ...QQftidZ2QQtZkm hvis denne prisen stemmer og jeg ikke må betale mere enn ca 1500-1700 kr så må vel dette være ganske gunstig. når jeg i norge må ut med 2000,- bare for begge lyktene... uten ledninger, plastikk og bryter. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 23, 2007 fant dette på tysk e-bay....men har aldri handlet slik før, hvordan gjør man dette?? tar kontakt, betaler, må jeg betale toll....?? http://stores.ebay.de/HZ-DESIGN_W0QQ...QQftidZ2QQtZkm hvis denne prisen stemmer og jeg ikke må betale mere enn ca 1500-1700 kr så må vel dette være ganske gunstig. når jeg i norge må ut med 2000,- bare for begge lyktene... uten ledninger, plastikk og bryter. Registrer deg på ebay.co.uk (Storbritania) eller ebay.com (USA) Registrer VISA`en din mot Paypal. Trykk på kjøp. Betal UBER enkelt med paypal Få varen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 23, 2007 det meste lønner seg å kjøpe på ebay:) Jeg kjøpte RS2 lykter der, og det ble begge for ca. norsk pris for 1. -Registrer deg på ebay.com -Veldig greit å sende selger en melding å spørre om han sender til norge og hva frakten blir. -hvis du f.eks trykker på Watch Item så havner den i My Ebay. Hvis du da er inne på Ebay.com så blir alt utenom anonnsetekst på engelsk. Kan også bare endre i adresselinja til com når du er inne på noe. - http://babelfish.altavista.com/ Jeg bruker denne da jeg omtrent ikke kan ett plukk tysk. -25% tilkommer i fortollingen + et lite gebyr edit: greit å ha skandiabanken hvis du skal handle hos noen som ikke tar PayPal. Koster ikke noe å betale til utland der. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 23, 2007 Nå ser det ikke ut som om selger godtar paypal (paypal.com), men kun bankoverføring. Siden du bor ved grensen til sverige, kan du benytte deg av PR - Poste Restante, eller sende varene til en "frakt terminal" i sverige. Da slipper du unna moms & fortolligsgegyr (ca 200,-), men det blir jo litt mer pes. Registrering på ebay, gjøres enklest på ebay.co.uk eller ebay.com (siden du ikke er en reser på tysk). Registrering på Paypal.com, gjør netthandelen mye enklere. Når selger godtar paypal. Tyskland; Det er mange som kun godtar bankoverføring...da er det kjekt at banken din ikke tar altfor mye i gebyrer. USA; Godtar som regel paypal, men noen godtar ikke dette fra utenlandske kunder. Da kan man bruke BidPay.com Noen sender kun til USA adresser, eller frakt til Norge er ufattelig dyrt. Da kan det være kjet med en USA-export adresse. Et alternativ er da JetCarrier.com Lykke til 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet August 24, 2007 jøss. rspons gitt... tusen takk til alle!!! tror jeg skal prøve dette. må vel registrere meg litt først da.. og har jeg forstått det riktig så må jeg vel sende selger en melding og spørre om han sender til norge og hvor mye frakt det blir. og hvis han bare godtar bankoverføring så må jeg vel få bank navn og nummer og fikse det i banken. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet August 24, 2007 nå har jeg registrert meg, kopiert siden slik at den er på engelsk, og jeg har sendt selger en beskjed. nok en gang. tusen takk for veiledningene. hadde ikke blitt noe av dette uten. ville ikke forstått en døyt for å si d sånn:D 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet August 24, 2007 Jeg har både sparebank1 og skandiabanken. Begge tar dette i nettbank I skandiabanken er det ingen gebyrer, veldig enkelt å greit å gjøre utlandsbetaling. I Sparebank 1 kaller de det for å søke om utlandsbetaling, er da en person som ordner dette og sender deg en bekreftelse dagen etter. Dette tar de gebyr for! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet August 24, 2007 jeg har selv sparebanken, og jeg har tidligere prøvd en gang å kjøpe noe fra utlandet. og det gikk forsåvidt greit, bare at jeg må ned til banken og de tar litt for det. men dette blir nok ikke så veldig ofte jeg gjør, og det blir billig å handle likevel, så tror nok ikke jeg skaffer meg konto i en ny bank bare for dette 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet August 24, 2007 Vær litt skeptisk når ikke de har paypal. Har blitt svindla 2 ganger på tysk ebay når jeg har overført via bank så nå handler jeg kun fra de som har paypal 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet August 24, 2007 Hvis du ikke vil betale moms, så få selger til å sende apkken som gave, eller 20EUR i verdi på pakka. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet August 24, 2007 Har aldri blitt svindla selv over ebay, men har hatt et par komplikasjoner... Venter fortsatt på v8 lyktene f.eks. da ikke vanlig tysk postvesen tar pakker over 120cm til norge, og heller ikke pakker over 20kg. Så derfor må dette sendes med f.eks. DHL. Et par ting er greit å vite, paypal er den tryggeste løsningen å betale med da ebay og paypal er partnere og skulle det bli problemer så kan de sjekke betalingen, evt. gi penga tilbake(kanskje). Tviler du på at selger ikke gjør som han sier husk å "åpne en dispute" (klagesak) før det er gått 60 dager. Det er ikke noe krise å ha åpna en dispute om det ikke er no galt, poenget er bare at da går ikke auksjonen ut av systemet til ebay før den er avklart, og du enten har varen i henda sånn som den er beskrevet på auksjonen eller penga tilbake. Det er allitd også verdt å sjekke klage prosenten til de du handler av, er det mye og evt. mange dårlige tilbakemeldinger så vær forsiktig. Lykke til! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet August 24, 2007 Hvis du ikke vil betale moms, så få selger til å sende apkken som gave, eller 20EUR i verdi på pakka. Vær imidlertid obs på at man ikke bør overdrive dette. Tollvesenet tror ikke på alle lave verdier, og da leverer de ikke ut varen uten å få bekreftelse på overføring av nevnte sum. Har brent meg på dette før 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet August 24, 2007 fikk svar fra selger nå. han tok imot betaling via paypal. så det gjør det vel som dere sier litt tryggere. slik jeg forsto det så kunne han vel sende til norge og, men hevdet det ville bli dyrt. 34,90 EUR. men jeg kan ikke forstå annet enn at dette vil bli en billigere løsning enn norsk uansett. likevel om jeg tiul og med betaler toll/moms på det. har regnet ut at det ikke vil bli mere enn litt over 2000 norske kr. http://cgi.ebay.com/VW-Passat-3BG-Nebelscheinwerfer-NSW-KOMPLETT-SET-NEU_W0QQitemZ190135548806QQihZ009QQcategoryZ65232QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet August 27, 2007 min første del er bestilt på utenlansk e-bay. yeey. håper dette blir bra. gjør d det, kan jeg få troen på dette. (må vel passe på så det ikke tar overhånd...he... ) http://cgi.ebay.com/VW-Passat-3BG-Nebelscheinwerfer-NSW-KOMPLETT-SET-NEU_W0QQitemZ190135548806QQihZ009QQcategoryZ65232QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet August 27, 2007 ebay er genialt. Har kjøpt masse derfra selv. Har kjøpt en hel motor i deler til Datsunen min. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet August 28, 2007 jeg har selv sparebanken, og jeg har tidligere prøvd en gang å kjøpe noe fra utlandet. og det gikk forsåvidt greit, bare at jeg må ned til banken og de tar litt for det. men dette blir nok ikke så veldig ofte jeg gjør, og det blir billig å handle likevel, så tror nok ikke jeg skaffer meg konto i en ny bank bare for dette Å skaffe en 'brukskonto' for overføringer i Skandiabanken er både gratis og enkelt, og legger du bare inn så mye penger som du skal bruke, spiller det ingen rolle om du får spredd kontonummeret ditt til evt. dårlige leverandører heller.. (Visa'n der koster bare Visas grunngebyr også.) Moderator: En redigert utgave av denne tråden kunne kanskje klistres på samme måte som 'poste-restante'-tråden? Er nok mange som vil, men ikke tør å handle på ebay.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet August 28, 2007 Å skaffe en 'brukskonto' for overføringer i Skandiabanken er både gratis og enkelt, og legger du bare inn så mye penger som du skal bruke, spiller det ingen rolle om du får spredd kontonummeret ditt til evt. dårlige leverandører heller.. (Visa'n der koster bare Visas grunngebyr også.) der har du nok et godt poeng/forslag. men akkurat for denne gangen, for meg, så viste det seg at selger godtok paypal, og da ble jo selvfølgelig det valgt. Og når vi er inne på paypal så må jeg si at det var en meget enkel og veldig grei betalingsmåte for handling på e-bay. Og som det tidligere er sagt, så er vel også denne måten den aller tryggeste løsningen. og jeg vil da for min del, så lenge det lar seg gjøre, kun gjøre handel der dette er et alternativ. slik jeg ser andre også velger. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet August 28, 2007 der har du nok et godt poeng/forslag. men akkurat for denne gangen, for meg, så viste det seg at selger godtok paypal, og da ble jo selvfølgelig det valgt. Og når vi er inne på paypal så må jeg si at det var en meget enkel og veldig grei betalingsmåte for handling på e-bay. Og som det tidligere er sagt, så er vel også denne måten den aller tryggeste løsningen. og jeg vil da for min del, så lenge det lar seg gjøre, kun gjøre handel der dette er et alternativ. slik jeg ser andre også velger. det gjorde jeg og til å begynne med.. men etterhvert oppdager man at mye som man vil ha selges dessverre uten mulighet for paypal, så det glemte jeg fort. har handlet en god del uten paypal nå og er enda ikke blitt lurt... (er ganske nøye på å sjekke karakter) hvis en selger har 100-vis av salg bak seg, så og si uten negativ tilbakemelding så synes ikke jeg det er en spesielt stor sjangse å ta. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet August 28, 2007 duhar nok så rett så rett. det skal selvfølgelig òg huskes her at jeg er en fersk`is på dette, så kanskje vil vi se at akkurat det samme vil skje med meg:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...