problem etter montering av dumpventil..

Anbefalte innlegg

monterte dumpventil på biln min.. audi a3 1,8tq..

etter eg hadde skifta ut resirkventilen og satt p dumpventilen min vart eg jevli skuffa når eg starta den, sto dn berre og jaga:( nåken so havåre borti dette?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

MAF motorer liker ikke dump som går til friluft da

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du ødelegger katten og motor ved å kjøre for lenge på den, dessuten kan du ha montert den opp ned!!! Ofte feil. Åpent filter gir nok poff lyd

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

okai.. ekje verdt og karva motorn.. da legge me det på hylla.. takker

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det går jo som regel helt fint å kjøre med dumpventil så lenge fjøra er justert i forhold til bilen da. Prøv og stram fjøra for å se om den jager da ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det går jo som regel helt fint å kjøre med dumpventil så lenge fjøra er justert i forhold til bilen da. Prøv og stram fjøra for å se om den jager da ;)

 

Det gjør det ikke. Greit, justerer man fjæren stramt nok vil den kun åpne for høye trykk, og ikke fullt så mye. Dermed kan det gå greit(Man merker det ikke). Men under alle omstendigheter slipper man ut luft som har passert luftmassemåleren og dermed blitt registrert av motorstyringen. Motorstyringen justerer bensinmengden deretter. Ergo ender man opp med for fet blanding(for mye bensin). Det er ingen krise, hadde vært verre omvendt. Men bilen vil gå dårligere.

 

Vil man absolutt ha dump-lyden bør man kjøpe en hybridventil. Den slipper kun ut ølrlite luft for å få lyden, og resten resirkuleres:

http://www.turbofun.no/product/8608/8610/436875/_Forge_Hybrid_Valve.html

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har selv en hybridventil, fungerer utmerket og akkurat likt både 50/50, ren resirk og ren dump..ingen forskjeller i det hele tatt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det går jo som regel helt fint å kjøre med dumpventil så lenge fjøra er justert i forhold til bilen da. Prøv og stram fjøra for å se om den jager da ;)
Hva er da vitsen med en dump-ventil som er så stram at den knapt åpner ?? Nei kjør med resirk så slipper man alt det tullet med åpen dump......

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva er da vitsen med en dump-ventil som er så stram at den knapt åpner ?? Nei kjør med resirk så slipper man alt det tullet med åpen dump......

 

Er det liksom meningen den skal poffe ved en hver anledning da? Strammere fjør gjør at stempelet er lukket ved tomgang og åpner kun når trykket skal ut ergo ingen jaging..Mulig noen audimotorer er mer sensitive enn andre i forhold til dump o.l men de jeg kjenner har aldri hatt problemer, inklusive meg selv. Er alt riktig montert og ingen lekasjer er tilstede ser jeg ingen grunn til hvorfor det ikke skulle fungere skikkelig.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva er hensikten med en dumpventil som knapt nok åpner da ? Mister jo helt hensikten da,nei sett på resirk ventil slik bilen er ment for. Alt annet blir bare tull og rot

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror du trenger å montere en ventil selv og virkelig se hvordan den fungerer jeg...Mye bedre at det sier skikkelig poff når trykket kommer og en er på la oss si 4-4500rpm enn når en så vidt trøkker inn gassen og null trykk. Fordelen med å kunne justere fjøra..

 

Men over til topic. Jeg synes du skal sjekke alle slangene dine, at de er riktig montert og dumpen riktig vei, å så justere fjøra di å teste en periode. Tror du vil bli fornøyd.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fjæren må selvfølgelig stilles stramt nok til at den ikke åpner på tomgang. Og ja, det vil fungere, for all del. Har hatt det slik selv på en tidligere bil. Men er man ute etter å maksimere ytelsene av bilen, så velger man ikke en slik løsning. Jo fetere blandingsforhold bensin/oksygen, jo mindre effektutvikling.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror du trenger å montere en ventil selv og virkelig se hvordan den fungerer jeg...Mye bedre at det sier skikkelig poff når trykket kommer og en er på la oss si 4-4500rpm enn når en så vidt trøkker inn gassen og null trykk. Fordelen med å kunne justere fjøra..

 

Men over til topic. Jeg synes du skal sjekke alle slangene dine, at de er riktig montert og dumpen riktig vei, å så justere fjøra di å teste en periode. Tror du vil bli fornøyd.

Veit du egentleg kva denne ventilen har for funksjon i motoren?

Høyres nesten ikkje slik ut.... ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Veit du egentleg kva denne ventilen har for funksjon i motoren?

Høyres nesten ikkje slik ut.... ;)

 

Tolk det som du vil, jeg har i alle fall testa det på min bil i praksis og kan ikke si annet enn at det funker. Og jeg synes det er temmelig lavmål og anklage meg for ikke å kunne noe fordi jeg faktisk ikke er negativ til det. Jeg er så navla lei de som er så sykt "anti dumpventil" og alltid skal prate dritt om det. La folk selv velge og la oss hjelpe de så godt vi kan heller.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Poenget mitt var at har du for stram fjær, så opner den ikkje før på maks trykk, og da vil turboen stå å pøse på med trykk mot stengt gasspjeldet, og da slit det på turboen.

 

Men selfølgelig er det mange som vil ha den "tøffe" popp off lyden,

men da må ein bruke atmofærisk dump, og alle som satt seg inn i motronic systemet, veit at det blir feil i lengden, uansett kor bra det går for 1 av 1 000 000 ei stund.

 

Har du bil med litt futt i, så får du tøffare lyd med rett justert vanlig dump(resirk om du vil) og ope filter.

Så bruk heller pengane på større turbo, få opp trykket og ikkje minst luftmengden, så får du lyden på kjøpet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sett dere inn i hvordan Motroniken funker før dere begynner å tulle og vasa med åpen dump, enhver med litt forståelse av enkel fysikk vil skjønne at dette fucker opp hele måten org. hjernen styrer motoren.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har selv en hybridventil, fungerer utmerket og akkurat likt både 50/50, ren resirk og ren dump..ingen forskjeller i det hele tatt.

 

 

Så du får ein skikkeli domp lyd uten å skade motoren ? d må no vere flotte greie : smil :

 

Såg at den hybrid ventilen som vart linka til i denne tråden var spesielt egna til 1,8t motorane , er der ein som er bedre til 2,2 t motorane eller er denne like bra der ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sett dere inn i hvordan Motroniken funker før dere begynner å tulle og vasa med åpen dump, enhver med litt forståelse av enkel fysikk vil skjønne at dette fucker opp hele måten org. hjernen styrer motoren.

 

Jamen, er jo de som tror at resirk og dump er KUN til å lage tøffe lyder da og ingen annen funksjon, så er ikke alltid like greit å få folk til å fatte fornuft...;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sier jo litt om inteligensen deres da...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

min 1,8T lager greit med lyd med forge alu resirk. ventil og åpen apexi filter:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sier jo litt om inteligensen deres da...

 

Sier han som ikke kan og stave ordene sine riktig en gang? Litt synd at dere "verdensmestere" må hakke og pirke sånn på alt dere er uenig med.. I steden for å gi litt nyttig informasjon til vedkommende.

 

Og hvordan i huleste skal "de" komme til fornuft når dere bare klager og klager i steden for faktisk å gi vedkommende et godt begrunnet svar som noen har gjort her? Virker som om noen er mer opptatt av å hakke på andre enn faktisk og gi et konstruktivt svar, i gjentatte tråder på forumet her. Når noen spør et spm burde de få et svar på det de lurer på, hvis de ønsker å få det til på den måten, for så å bli advart mot hva som evt kan oppstå. Det er fordeler og bakdeler med alt her i verden.

 

Ta klagingen deres en annen plass og la folk få hjelp til å finne en løsning på det de etterspør.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

en kompis av meg har en a4 B5 1.8 tq, han fikk problemer når han monterte dump... tror den motoren der må ha en spesiell dump... som f.eks subaru wrx...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

en kompis av meg har en a4 B5 1.8 tq, han fikk problemer når han monterte dump... tror den motoren der må ha en spesiell dump... som f.eks subaru wrx...

ja den må ha resirk vent! ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så du får ein skikkeli domp lyd uten å skade motoren ? d må no vere flotte greie : smil :

 

Såg at den hybrid ventilen som vart linka til i denne tråden var spesielt egna til 1,8t motorane , er der ein som er bedre til 2,2 t motorane eller er denne like bra der ?

 

 

Den jeg linket til er like bra på en 2,2T.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.