Anbefalte innlegg

Noen som har fått overhalt haldexkoblingen?? Skiftet lamellpakke osv.. Erfaringer etter det?

Må få min i orden før vintern å ser ut som det blir litt overhaling.. Blir nåkk ikke helt billig å la den gå igjennom en sånn opersasjon på verksted.

Men først skal de jo koble seg på me hidden osv.. får dem da sjekka om pumpa er i orden? vet det sitter en pumpe der.. å har litt anelse om at det kan være den.. før haldexn sluttet å funke helt, så funka den kun vær gang biln/motor var kald.. men så fort motorn bynte å bli varm så sluttet å haldex å funke.. tenker da at pumpa er så svekket at den ikke klarer å få opp trykk..? olje å filter er skiftet..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan godt være pumpen som er defekt her ja, kan jo og være styreenheten da. dette er ikke alltid like lett å måle men.. Hender ofte at begge tar kveld samtidig faktisk...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan godt være pumpen som er defekt her ja, kan jo og være styreenheten da. dette er ikke alltid like lett å måle men.. Hender ofte at begge tar kveld samtidig faktisk...

hvordan er det å skifte pumpa? vanskeli?? pris?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har en ekstra styreenhet liggende hvis behovet er der.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

men det går altså ant å måle om pumpa og styreenhetn er gåen??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En jeg kjenner var ute for at lamellene røk.. vet ikke ekstakt hva som skjedde men han fikk ihverfall ny på garantien..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

da vet jeg vertfall om en som har skiftet lameller.. men min bil er jo 7år å gådd 166000km... er ikke noe å få på grantien da..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

men jeg må vite om det går ant å måle om styreenhetn å pompa er gåen?? ska på verkste på fredag å er sånn passe lur på dem..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

vi jo tor at der kan leses med vag com, om man får kontakt med styringa og eventuelt hvis det er kontakt at det ligger noe filkoder på den

når du eventuelt får fiksa dette si i fra hva som var symptomer og hva som var ødelagt og hvordan det bel reparert, letter for andre seinere, er mange som lurer på ting så fikser de det og legger ikke ut svarte.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg undersøkte litt med vag com i går. Styreenheten får man skjekket men kunne ikke se noen plass om pumpa fungerere. Får kun opp oljetemp.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har vært på verkste i dag, å d kom ikke noe hurra rop fra meg for å si d sånn når jeg testa biln på grusn..: mad :

Skal skifte pompa i mårra å se hva som skjer da.. men er ikke sikker på om den jeg har liggende er i orden.. så får se.. på verkste fikk jeg beskjed om at d var mye drit/groms i koblingen.. så i ste at det er et lite filter/sil i enden av pompa.. vist den er tett får vell kanskje ikke pompa opp oljetrykke..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

er det samme pompa å styreenhet til alle biler me haldex?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

da var pompa skifta å biln i ordn: rock :

bare så synd at d kosta 11tusn unødvendige kroner først: bh :

men drit i d, bare d funker!!

d var tydelig at pompa ikke hadde funka på ei stund før olja som kom ut dær var gammel å grå.. men oljen som kom ut tappehullet var jo ny å fin..

Det som skjedde når pompa tok kveld er at biln bare drog på bakhjula av å til.. på sluttn bare når biln var kald.. når biln blei kobla opp på hidden så kom det opp en feilkode som sa mekanisk feil.. derfor blei lameller skifta.. men det var jo ikke nødvendig.. samme feilkode kom jo opp igjen ettepå.: mad :

Men nå er det i ordn:) håper andre som plages får nytte får det jeg har skrevet:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.