#1 Skrevet August 24, 2007 Rs2 Big Reds har vel delenr: 996.351.425 og 996.351.426 =Hva er max om minimum skive str disse kniper over??? Har og funnet noen andre 996/911 Turbo calipere jeg stusser på, -Delenr: 996 351 429 10 og 996 351 430 10 Hva er så store forskjellen på disse? Går begge på rs2 caliperbraketter? Forøvrig et bilde for å illustrere målene på sistnevnte: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 25, 2007 Rs2'en har 993 type calipere, begge du nevner her er 996 type. Altså en nyere type monoblock caliper. Turbo caliperen er vel så vidt jeg vet større en Rs2 caliperen, mens vanlig 996 er mindre. Rs2 caliperen klarer jo iallefall 32mm tykke skiver, mens vanlig 996 caliper klarer MAX 30mm. Hvis du lurte på minimum skive størrelse, så vet jeg om folk som har brukt vanlig 996 caliper på 20mm skiver.. det går, men pedalen blir veldig svampete. Hullavstanden på Rs2 calliperene er 130mm, så som du ser av bildet over så er ikke 996turbo caliper bolt-on. Og jeg tror egentlig ikke Rs2 braketter passer på vanlig 996 calipere heller da disse har helt forskjellig design. BTW: utifra den tegningen du la ved der så ser det ut som om anbefalt skivetykkelse er henholdsvis 34 og 28mm. og skive diameter på 330mm. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 25, 2007 Ah... Noen som vet avstanden mellom hullene på Rs2 calipere og braketten da? Er jo klin samme delenummer på de øverste jeg listet opp og 993 calipperne, eneste forskjellen er at det begynner med, 996. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 25, 2007 Er jo klin samme delenummer på de øverste jeg listet opp og 993 calipperne, eneste forskjellen er at det begynner med, 996. Kanskje fordi de tre første tegnene i delenummeret indikerer hvilken bil de er til mens de resterende sifferene forteller hva slags type del det er og hvilken side den skal sitte på... Porsche har samme delesystemet som VAG, med unntak av at de har stokket om på enkelte ting... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet August 25, 2007 996 caliper skal passe på rs2 brakett, kor langt ut den bygger vet eg ikke, 996 har samme boltefester, den er også monoblock noen som gir en stivere caliper, boxster calipere som også er monoblock er mye brukt til slikt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet August 25, 2007 Jeg kjenner en som har monterte 996 bremser på sin RS2, han måtte få laget egne adaptere eller hva man kaller det fordi det var ikke bolt on på rs2 med disse bremsene. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet August 25, 2007 Det finnes da flere typer 996 calipere, Denne øverste jeg har bilde av her ser man det er forskjell på avstanden på hulla kontra foran og bak, disse skal stamme fra 911 og 996 turbo. Det nederste bildet ser man at alle caliperne later til å ha samme boltavstand, 130mm som er likt på rs2, disse skal stamme fra 996 og Boxter S. Edit: små bilder, men fikk de ikke større.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet August 26, 2007 skal du bruke disse på ur quattroen din? har du ur fjørbein eller bytte til s2 bein? tenker da på at ur- må ha lite inpress på skiva om med så breie calipere som dette er det stor sjans for at dem vil ta i eikene på felga. disse er jo 150 og 157 mm dype..dvs de kommer til å bygge ca 60mm ut fra ytterste flata på skiva.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet August 26, 2007 vanlig 996 caliper har 130mm boltavstand, samme som på Rs2. Og den caliperen er også brukt på boxter S, altså det er den samme caliperen.. Men det er jo litt mer enn boltavstanden som avgjør om de er bolt on eller ikke... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet August 26, 2007 vanlig 996 caliper har 130mm boltavstand, samme som på Rs2. Og den caliperen er også brukt på boxter S, altså det er den samme caliperen.. Men det er jo litt mer enn boltavstanden som avgjør om de er bolt on eller ikke... Da blir det køståm brakett og da passer alt på HELGE: Jeg kjører idag med S2 calipere så da skal jo i teorien også rs2 brakettene passe glatt på, og dette skal da og passe overens med 323mm S8 skiver, eneste som jeg ikke har tenkt på enda er om navet stikker lenger ut enne S2 sine, men uansett så går calipere på, må da evt bytte til en skive med rett impress, evt presse i S2 nav på urq fjørbeina... Bak felgene er det iallfall mengder av plass så kunne nok skvist under skiver opptil 340mm og. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet August 26, 2007 Da blir det køståm brakett og da passer alt på HELGE: Jeg kjører idag med S2 calipere så da skal jo i teorien også rs2 brakettene passe glatt på, og dette skal da og passe overens med 323mm S8 skiver, eneste som jeg ikke har tenkt på enda er om navet stikker lenger ut enne S2 sine, men uansett så går calipere på, må da evt bytte til en skive med rett impress, evt presse i S2 nav på urq fjørbeina... Bak felgene er det iallfall mengder av plass så kunne nok skvist under skiver opptil 340mm og. er hverken innfesting på bolter jeg mener eller plass til stor diameter, men det er innpresset! på urquattro bein må du ha skiver med lite innpress.. dette gir at så dype calippere kommer i fare for å treffe eikene på felgene. du har vel mo felger som gir go plass for bremser. kan nevne at på min med s4 2.7bi bremser er så liten plass til caliper at jeg måtte space ut felgene.. nå har jeg riktig nok ikke samme felger som deg, men jeg har også calipere som bygger langt mindre.. de kaliperne du viser til her kommer til å bygge 60-65mm ut fra utsiden av skiva.. dette bør du måle om det går før du kjøper dyre deler;) mine bygger ikke mer en 45mm..og enda er det trangt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...