Anbefalte innlegg

Lurer litt på abs på a4 min...

Når jeg starter motoren og holder bremsen inne, skal det komme litt klakk i pedalen da?

Og når jeg starter den og den har stått stille en stund og jeg holder inne bremsen og bilen står i helling og klemmer inn clutchen er det ikke noe bremsekraft? den ruller bare bakover eller fremover til tenninga går på?

Skal de overnevnte tingene være sånn? har aldri hatt en bil med ABS hehe

edit: er forøvrig en 2000 mod med 138tkm på tellern

marius

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke bare jeg som har en a4 med abs her?? noen må vel vite dette?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

du skal ha bremsekraft uansett om motoren er i gang eller ikke, selvsagt en del dårligere bremser når motoren ikke er i gang da men.. trår du hardt nok på pedalen skal bilen stå i ro uansett:) Om det var til noe hjelp?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

sjekk at stemplene går på kalippterne, det er et problem på de bilene der...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Med klakk i pedalen, mener du at pedalen gir etter? Detter er isåfall normalt. Lærte du ikke det på kjøreskolen du:p

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Med klakk i pedalen, mener du at pedalen gir etter? Detter er isåfall normalt. Lærte du ikke det på kjøreskolen du:p

Hehe jo akkurat det er som det skal;) men det kommer et lite klakk akkurat som om abs slår inn i et tiendedels sekund på en måte hehe

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er selftest på bremsene det. Skjer en gang ved første bremsing. Har det jeg også. Om en abs-sensor har feilet, skjer det hver gang en trykker inn bremsen. Skjedde med en kollega, sensoren var justert feil.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er selftest på bremsene det. Skjer en gang ved første bremsing. Har det jeg også. Om en abs-sensor har feilet, skjer det hver gang en trykker inn bremsen. Skjedde med en kollega, sensoren var justert feil.

Så da skal det være sånn? hehe

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Låner en gammel tråd her. Hvorrdan finner man ut hvilken sensor som er feil. min ABS slår inn hver gang jeg bremser ned til stopp. Er det defekt sensorer eller er dem feil stilt inn?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan være begge deler, men mest sannsynlig en defekt sensor.

Begynn med en selvdiagnose.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kommer ikke opp noen feil når jeg kjører diagnose. så får vel bare begyne å sjekke hver sensor. noen spes måte dem sakl stå på?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.