Anbefalte innlegg

Når jeg bremser inn mot kryss og stopper så slår ABS'en plutselig inn. Altså den begynner å "pumpe" akkurat som den tror at et hjul låser seg.....ingen feilmeldinger på diagnose.

Har fått et tips om at jeg skal sjekke ABS følerne at de sitter godt i festet sitt for hvis en har kommet litt lenger ut enn normalt vil jeg få slike problemer. Men er det noen som kan forklare dette nærmere og hvor denne sitter, ble ikke noe klokere av å kikke på det?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En føler på/ved hvert hjul. De bak er skrudd fast, så de sklir nok ikke ut. Foran sitter de bare presset inn i navet og kan skli ut litt. Avstanden mellom rotorring på drivledd og sensor blir dermed litt for stor og signalet feilaktig. Prøv å dunke sensorene litt inn med en gummiklubbe/hammer.

Eller: ta diagnose på ABS, finn ut hvilken føler som kødder og bytt den. I værste fall er rotorringen på drivleddet skadet. Da må leddet skiftes. Gjelder både foran og bak ved quattro mens fwd har utskiftbare ringer bak.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

De bak er skrudd fast, så de sklir nok ikke ut.

På min B5 er sensorene presset bak også. Dette er riktignok en Quattro, så det er kanskje ulikt på FWD.

Forøvrig satt denne noe så inn i H-11-T, at det ikke var mulig å få den ut uten å ødelegge den.

I værste fall er rotorringen på drivleddet skadet. Da må leddet skiftes. Gjelder både foran og bak ved quattro mens fwd har utskiftbare ringer bak.

Feil, jeg har akkurat skiftet ring bak på min Quattro. Foran ser de imidlertid ut til å være intergert i drivknuten.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En føler på/ved hvert hjul. De bak er skrudd fast, så de sklir nok ikke ut. Foran sitter de bare presset inn i navet og kan skli ut litt. Avstanden mellom rotorring på drivledd og sensor blir dermed litt for stor og signalet feilaktig. Prøv å dunke sensorene litt inn med en gummiklubbe/hammer.

Jeg har akkurat skrudd av dekkene og sjekket om jeg fant ut noe. Foran og bak var helt like, skrudd fast med en umbrako skrue. Prøvde å dunke lett med en skrutrekker men fant ut at det bare var metall og ikke bevegelig. Mulig det er forskjell på RS4 og vanlig A4:confused:

Eller: ta diagnose på ABS, finn ut hvilken føler som kødder og bytt den. I værste fall er rotorringen på drivleddet skadet. Da må leddet skiftes. Gjelder både foran og bak ved quattro mens fwd har utskiftbare ringer bak.

Ingen feilmeldinger ved diagnose så jeg vet heller ikke hvilket hjul det er: bh :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Første bildet er bak og andre er foran. Er helt like og hele delen er av metall, må jeg skru av denne for å komme til selve føleren?

25082007355.jpg

25082007357.JPG

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ABS sensorene!

Så dette var ikke riktig mente du?....finner ikke noe annet som ligner ved bremsene jeg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er nok riktig, men så ikke sånn ut som JEG mente det gjorde gitt. Hmmm....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skru ut umbraco skruen, bruk så rørtang på føleren, vri frem og tilbake og dra samtidig opp. Etter mye om og men går det. Så finner du frem luft og blåsepistol, og blåser rent nedi der. Setter på plass, og vips! Så fungerer de igjen. Forhåpentligvis :) Eller så kan du gjennom VAG-COM finne ut hvilke av følerene som kødder seg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dårlige lager kan også gi dette problemet hvis føleren stod 'akkurat nærme nok' i utgangspunktet.. Ved nedbremsing kan navet bevege seg ørlite lenger unna, og da er du i gang..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ordner det seg?

Lite tilgang til mekke plass nå før helga så jeg skal ha en annen til å kikke på det imorgen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var visst ikke ABS sensor allikevel.....trodde det var "bremseassistent" i forbindelse med ESP som feilet. Må antageligvis programmeres på nytt som jeg skjønte.

Den skal visst være med å hjelpe til med oppbremsing ifra høy hastighet men ikke være aktiv ved så lave hastigheter.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var visst ikke ABS sensor allikevel.....trodde det var "bremseassistent" i forbindelse med ESP som feilet. Må antageligvis programmeres på nytt som jeg skjønte.

Den skal visst være med å hjelpe til med oppbremsing ifra høy hastighet men ikke være aktiv ved så lave hastigheter.

Klarer du å nullstille dette sjølv? Eller må du As Bil, da må du sikkert vente i 3 veker... :(

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Klarer du å nullstille dette sjølv? Eller må du As Bil, da må du sikkert vente i 3 veker... :(

Må nok bestille time ja, vet ikke hvordan man programerer den opp igjen: mad :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.