#1 Skrevet August 25, 2007 har en S6 1996 mod....den vill bare sånn plutse ligg ikke starte her i morres....den tar ikke tening i det hele tatt....har hatt en kompis å sett på den....men han trudde kanskje det kunne være start sperra....men skal ikke det kåmme noe slags varsel i dasbordet om att det er feil med den da??? ere noen som har en ide om hva det kan være?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 25, 2007 Bensinpumpe? Pumperele? Tenner/starter den på startgass? Hvis startsperre burde den starte ca 2 sek. for så å stoppe igjen. Veit ikke om S6 har varsellampe for startsperre, men tror da det. Gnist på pluggene? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 26, 2007 Hadde samme problemet på min S4 -93 modell... stoppet bilen , var ute av bilen i 5 minutt , kom tilbake og vridde på tenningen og ingenting skjedde.. Ingen tenning , ingen rele som slo, no nothing. Mitt problem var at dei metall "tappane" som blir trykte inn i sjølve start knappen når du putter inn nøkkelen var knekte. Bedre forklart: Når eg vrei på nøkkelen skjedde absolutt ingening , eg kunne vri på nøkkelen til start posisjon og der stod den. Til vanlig skal nøkkelen gå tilbake til "on"posisjon etter at ein slepp nøkkelen, men på min skjedde ikkje dette. Har du samme problemet kan dette vere problemet. såvidt eg veit må ein då skifte tenningslåsen, den kosta ca 500 spenn på møller til min bil. Har du dårli tid og ikkje gidd å skifte med ein gong , kan du fjerne den kvite plastikkdelen som står på baksida av tenningslåsen og bruke eit skrujern eller lignande å få start på bilen, men husk å ha nøkkelen i tenningslåsen slik at rattlåsen går av Sorry for lam forklaring , hadde eg våre heime kunne eg ha tatt bilder,men er desverre på sjø. Det kan vere dette som er problemet , eventuelt kan det vere den kvite bryraren eg referera til på baksida av tenningslåsen som rett og slett er gåen og må skiftast.. denne meina eg kostar eit par hundre kroner på møller... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 26, 2007 sjekk også hallgiveren på kamdrevet(hvis du har AAN motor) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...