Anbefalte innlegg

lurer på om speedometeret mitt er bytta.

for mitt går til 320 på telleren. er bakgrunnen som går til 320km/t. orginal dashbord....

flere med type 85 som har dette, eller er det bare ombygd?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

320 ?? Har aldri sett noen andre med dette nei.. Men er tallene like de på turtelleren? Eller ser det "hjemmelaget" ut ? Hvordan er graderingen oppover? Sleng gjerne ut et bilde..

Ole Kristian

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

her er bilde av speedo. har testet det med gps, og det stemmer ganske bra.

har bare hatt 220 med den til nå:rolleye: men tror ikke bilen klarer noe særli mer, med tanke på utveksling på gir/diff

25082007240.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

220 er jo godt på veg, du klarer vel 100 til? ;)

Jeg har aldri sett hvite skiver på typ 85...

Kan det være noe spesielt fra urquattro eller noe slikt?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du trenger vel ikke å være hjernekirurg til å forstå at det der er ikke orginalt?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

220 er jo godt på veg, du klarer vel 100 til? ;)

Jeg har aldri sett hvite skiver på typ 85...

Kan det være noe spesielt fra urquattro eller noe slikt?

nja. kassen hadde ikke mye mer å gi på 5 giret. hehe. men lurer på hvor dette er skaffet? for har heller aldri sett dette på en type 85.......

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

nja. kassen hadde ikke mye mer å gi på 5 giret. hehe. men lurer på hvor dette er skaffet? for har heller aldri sett dette på en type 85.......

Jeg kjøpte hvite klistremerker som lignet disse på en gammel 85mod gte for ca 14 år siden. Men de mener jeg gikk kun til 220 som standard, disse ble kjøpt på Eikermotorshop.

Hvis disse skulle være klistret på ville jo nåla vist feil, kan jo hende at det er noe urinstrumenter eller noe.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må være ombygd Speedo. Hadde det bare blitt satt på skive ville du fått feilvisning. Lite tøft visst nåla står på 160 når du egentlig bare har rundt 100: rolleyes

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dere ser da vel at dette ikke er noe orginalt?

Sjekk skriften til temp måleren og tankmåleren, tror dere Audi hadde godkjent noe slikt?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Speedometeret er omkalibrert. Derfor viser det fremdeles riktig. Dette fås gjort hos f.eks. Oslo speedometerservice.

Mener å huske at Jan Tore Kopperud har fortalt meg at han hadde en lignende mod på Scirocco 2'en han hadde. Også denne hadde speedometer som gikk til 300 eller deromkring.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det speedometeret har jeg sett før... Dette må være en bil fra ålesund/sula? Har skrudd mine timer på den bilen i såfall. Ang. speedometeret,stod det når første eieren her oppe kjøpte den for 8-9 år siden.det var faktisk ganske nøyaktig.Og ang. hastighet på 5.gearet står det ei 200-kasse i den så den går nok fortere enn en standard som stopper på rundt 220. Er/var helt sinnsyk rå lyd av eksosen på den. 10vt: rock : : rock :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det speedometeret har jeg sett før... Dette må være en bil fra ålesund/sula? Har skrudd mine timer på den bilen i såfall. Ang. speedometeret,stod det når første eieren her oppe kjøpte den for 8-9 år siden.det var faktisk ganske nøyaktig.Og ang. hastighet på 5.gearet står det ei 200-kasse i den så den går nok fortere enn en standard som stopper på rundt 220. Er/var helt sinnsyk rå lyd av eksosen på den. 10vt: rock : : rock :

jepp. er Jan Åge sin gamlebil dette står i. Eg som eier denne nå. var helt sinnsyk rå lyd i den ja: smil : : rock : men blir vel ikke det samme nå som 20vt skal i den......

veit du ka koden på girkassen som står i?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vel itte akkurat originalt instrument dette vel. Ser jo bare på talla at Audi aldri har brukt slik utseende på skivene. Med unntak av S1 elns?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Med unntak av S1 elns?

S1 brukte universale VDO-instrumenter. Urquattro's speedo gikk til 260 eller 280. Audi S2 var forøvrig den første (moderne) Audi som fikk hvite instrumenter, så dette er ombygd og tilrettelagt ja.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

speedo i ur- quen min går nok bare til 240 per;) men dette er fra tidlig ur quattro..

ja mr kilen er bare å bygge motor slik at du får nåla i bunn der da;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Altså. Det der er bare laget på pcen og printa ut. Og så kalibrert etterpå... Det er ikke veldig vanskelig å skjønne...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen urquattro med analog dash har speedo som går lengre enn 240 (og en strek for 250 til slutt). Topphastighet på urquattro ligger på 227km/t ca, og vanlig coupe quattro 202km/t.

Mvh

EW

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

speedo i ur- quen min går nok bare til 240 per;) men dette er fra tidlig ur quattro..

ja mr kilen er bare å bygge motor slik at du får nåla i bunn der da;)

motor er på vei;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.