Anbefalte innlegg

Hei..

Har litt problemer med bremser på min 1990 mod 90 quattro. Har seg sånn at når eg bremser hardt, og holder bremse pedallen inne med kraft går den helt i bunn og (!) blinker i dashbordet..

etter dette må eg vente litt igjen før pedallen er normal igjen..

Er dette tegn på lekkasje (har ikke sett noen synlige lekkasjer og bremse væska er på samme nivå) eller andre ting som er røket?

En ting til: handbrekke skal vell være selv justerende på disse, men eg må dra brekke helt opp for at d i hele tatt skal funke litt. Må eg bytte caliptere, eller er det noe måte å få strammet dette på brekk wiren?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bremspedal som går i bunn høretes ikke hyggelig ut å kjøre med i hele tatt..: eek :

Kanskje det kan være selve bremsekraftforsterkeren som er utett...eller ett eller annet meget vesentlig som du må fikse asap.

Ang håndbrekket ditt så bør du ta en titt under bilen din på tilstanden til vaierne, og i tillegg ta av bakhjul for å se på klossene og calipperne.

Er no dritt å ikke få bremsa..: rolleyes

Mvh

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja... høres jo egentlig ut som om master sylinderen som er deffekt da..og ikke kraftforsterkeren.

ABS ¨på bilen eller?

sikker på at det ikke er luft i systemet?

ang brekk.. skal vel stramme seg selv.. men dette funka dårlig på min tidligere 90 q . der bytta jeg klosser bak, å vips så var brekket ok

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja... høres jo egentlig ut som om master sylinderen som er deffekt da..og ikke kraftforsterkeren.

ABS ¨på bilen eller?

sikker på at det ikke er luft i systemet?

ang brekk.. skal vel stramme seg selv.. men dette funka dårlig på min tidligere 90 q . der bytta jeg klosser bak, å vips så var brekket ok

Lite hyggelig å ikkje kunne stole på bremser kan du sei:o

Er ABS på den ja.. Er jo ikkje helt sikker på at det ikke er luft, men det budre det vell ikke ha kommet så lenge det har vore nok bremse væske?! noen bra mulighter fo å få sjekket det ordentlig?

Dette var noe som skjedde ganske brått, eg sto i ro med bilen og trødde me god kraft på pedallen. Kan hende det er "sprengt" noe for det komme ei lita røyk sky av ett kvart slags :confused:

Klossene bak er det nokså mye igjen på, så det burde ikkje vore dei..Må få tatt en sikkelig overhaling tenker eg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ehe, har vært ute å skrudd litt nå, bremse væska sank visst og eg fant lekkasje på en bremse slange så får håpe det kun er det som er gale:) Men takker for hjelpa uansett..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.