Forskjell på krok Passat 3B?

Anbefalte innlegg

Har tenkt og kjøpe hengerfeste til passaten.

Titta under i dag og der sitter det en bjelke som igjen er festa på hver side av bilen.

Men da jeg titta på en 99 mod så så jeg at der satt kroken fast i et rør som hadde annen innfesting i bilen enn min 97 mod, begge var 1.8T sedan.

Finnes det flere typer her, har det vært forandring mellom 97 og 99?

Even

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bjelken fjernes og erstattes av røret. Røret er en del av hengerfestet. Fra røret går brakettene inn i rammevangene. Festene som sitter der originalt fjernes. Så vidt jeg veit iallefall. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tusen takk, godt det er noen som har peiling, når jeg ikke har det.

Men en annen ting, det ligger 3 ledninger baki der, jordinga, en tykk sort ledning og en tynnere blå, er dette til kroken?`

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmmm..hørtes ikke kjent ut egentlig. Pleier da ikke ligge noe klart mht. ledninger. De må strekkes fra hver baklampe.

Et typisk ettermonteringssett/kontakt har 6 ledninger hvorav 3 til den ene og 3 til den andre lampa. som regel er disse ment å jordes i selve festet.

Bruk ledningen ( i hengerkontaktsettet ) som er til disponibel innvendig belysning ( som regel blå i stikker 54g ) og flytt den til 31 ( jord ) nede i kontakta. Koble så den blå ledningen til jord inne i bagasjerommet ( lampe ). Det gir en mye bedre jording enn å skru den korte medfølgende jordkabelen rett i festetkroken.

Hvis du skjønte det rotet der er du god..:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe, kan jo gjøre et forsøk i morgen når jeg får henta kroken!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.