#1 Skrevet August 27, 2007 Har en Golf 4 gti 150hk turbo (AGU) som ikke fungerer, jobber selv på møller verksted, men finner bare ikke ut hva som feiler den.. For meg virker det som den går for magert.. men er ikke helt sikker.. Dette har jeg forsøkt de siste månedene. : Ny luftmasse måler Nye Plugger Reguleringsventil plugghetter 1 ny dyse magnetventil for ladetrykk Lamdasonde Bensinfilter Har målt Turbotrykk som lå på 0.5 bar ved max belastning Har også målt bensintrykket, som lå ca 2,5bar.. så dette var jo ok ifølge fabrikkstandard.. men allikevel så nøkker den og stritter imot ved fullt gasspådrag.. jævli irriterende at jeg ikke finner ut av det.. så hvis noe tilfeldigvis skulle hatt noen tips til meg så hadde jeg satt stor pris på det.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 27, 2007 Hmm. Hei møller "kollega" Det første som slo meg var tett katalysator, har vært borti mange 1.8t som har tett kat. Da får du ikke opp noe særlig turbotrykk, så prøv å ta den av og kjør deg en tur...*bråker noe jævlig!* Hvis du ikke har 2 lambdasonder kan du bare panke ut innmaten Særlig hvis du har kjørt med åpen dumpventil kan kat'n ha tettet seg.. Lykke til. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 27, 2007 min fjusket ved fullt pådrag under 3000 rpm, byttet bensinpumpe og alt ble gull:) Men å jobbe på møller og ikke finne ut hva som er galt er vel litt ille vel? Dere har jo utstyr for å teste alt, så alt kan du da ikke ha prøvd å teste.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 27, 2007 Defekt gasspjeld? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet August 27, 2007 diagnose? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet August 27, 2007 Vil tippe kat... hadde så å si samme problemet på min å den kom seg når jeg fjernet kat'en 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet August 27, 2007 tipper kat, har hørt om en med samme brob, lugger ved pådrag. Da var kat. ganske tett.. a4 turbo dette da... samme greia.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet August 27, 2007 min fjusket ved fullt pådrag under 3000 rpm, byttet bensinpumpe og alt ble gull:) Men å jobbe på møller og ikke finne ut hva som er galt er vel litt ille vel? Dere har jo utstyr for å teste alt, så alt kan du da ikke ha prøvd å teste.. Det er bare den lange erfaring som kommer til sin rett når feilen ikke kommer opp i hiddenboksen hæ hæ 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet August 27, 2007 Det er bare den lange erfaring som kommer til sin rett når feilen ikke kommer opp i hiddenboksen hæ hæ hehe.. nesten hvem som helst kan jobbe der da hører jeg.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet August 27, 2007 Vær snill med gutten da... her er han med sin første post, og så slakter dere han... Nei, vet dere hva... PS. Velkommen i klubben! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet August 27, 2007 hehe.. nesten hvem som helst kan jobbe der da hører jeg.. Jepp. JEG fikk jo jobb der i 97, og har heller ingen tips. Velkommen uansett!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet August 27, 2007 Velkommen:D Har du prøvd å bytte coilene? Var en annen kar som slet med noe lignende her på forumet, kan leite opp tråden:D 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet August 27, 2007 Finner ikke tråden igjen, men om du bruker søkefunksjonen her på forumet finner du nok noe greier:D Lykke til:D 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet August 27, 2007 hadde lignende problem på min, byttet sluttrinnet til tenninga ( den som styrer coilene ) å da gikk den som aldri før;) Men tett kat er også et problem som fort kommer hverfall med kjøring av åpen dump.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet August 28, 2007 Har en som jeg kjenner som hadde det samme med sin A4 1.8T. Jeg feilsøkte med VAG COM, der fant jeg 4 feil meldinger, blandt annet airbag, airbagsensor + at den fant feil i tenningsboks/cpi`en(p.g.a chip) når jeg søkte. Alt dette viste seg å være chipèn som satt litt løst... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet August 28, 2007 Denne http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=68223&highlight=evig+plaget posten det refereres til tror jeg. Der var det coilene som til slutt løste saken, slik jeg forstod det. Etter bytte av bankesensorer og ganske mye. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...