Noen som har peiling på hva som feiler bilen min..?

Anbefalte innlegg

Har en Golf 4 gti 150hk turbo (AGU) som ikke fungerer, jobber selv på møller verksted, men finner bare ikke ut hva som feiler den..

For meg virker det som den går for magert.. men er ikke helt sikker..

Dette har jeg forsøkt de siste månedene. :

 

Ny luftmasse måler

Nye Plugger

Reguleringsventil

plugghetter

1 ny dyse

magnetventil for ladetrykk

Lamdasonde

Bensinfilter

 

Har målt Turbotrykk som lå på 0.5 bar ved max belastning

Har også målt bensintrykket, som lå ca 2,5bar.. så dette var jo ok ifølge fabrikkstandard..

 

men allikevel så nøkker den og stritter imot ved fullt gasspådrag.. jævli irriterende at jeg ikke finner ut av det.. så hvis noe tilfeldigvis skulle hatt noen tips til meg så hadde jeg satt stor pris på det..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm. Hei møller "kollega"

 

Det første som slo meg var tett katalysator, har vært borti mange 1.8t som har tett kat.

Da får du ikke opp noe særlig turbotrykk, så prøv å ta den av og kjør deg en tur...*bråker noe jævlig!*

Hvis du ikke har 2 lambdasonder kan du bare panke ut innmaten :)

 

Særlig hvis du har kjørt med åpen dumpventil kan kat'n ha tettet seg..

 

Lykke til.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

min fjusket ved fullt pådrag under 3000 rpm, byttet bensinpumpe og alt ble gull:) Men å jobbe på møller og ikke finne ut hva som er galt er vel litt ille vel? Dere har jo utstyr for å teste alt, så alt kan du da ikke ha prøvd å teste..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil tippe kat... hadde så å si samme problemet på min å den kom seg når jeg fjernet kat'en :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

tipper kat, har hørt om en med samme brob, lugger ved pådrag. Da var kat. ganske tett.. a4 turbo dette da... samme greia..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

min fjusket ved fullt pådrag under 3000 rpm, byttet bensinpumpe og alt ble gull:) Men å jobbe på møller og ikke finne ut hva som er galt er vel litt ille vel? Dere har jo utstyr for å teste alt, så alt kan du da ikke ha prøvd å teste..

 

Det er bare den lange erfaring som kommer til sin rett når feilen ikke kommer opp i hiddenboksen hæ hæ

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er bare den lange erfaring som kommer til sin rett når feilen ikke kommer opp i hiddenboksen hæ hæ

 

hehe.. nesten hvem som helst kan jobbe der da hører jeg..: rolleyes: vinke :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vær snill med gutten da... her er han med sin første post, og så slakter dere han... Nei, vet dere hva...

 

PS. Velkommen i klubben!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehe.. nesten hvem som helst kan jobbe der da hører jeg..: rolleyes: vinke :

 

Jepp. JEG fikk jo jobb der i 97, og har heller ingen tips.

 

Velkommen uansett!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Velkommen:D

Har du prøvd å bytte coilene? Var en annen kar som slet med noe lignende her på forumet, kan leite opp tråden:D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Finner ikke tråden igjen, men om du bruker søkefunksjonen her på forumet finner du nok noe greier:D Lykke til:D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hadde lignende problem på min, byttet sluttrinnet til tenninga ( den som styrer coilene ) å da gikk den som aldri før;) Men tett kat er også et problem som fort kommer hverfall med kjøring av åpen dump..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har en som jeg kjenner som hadde det samme med sin A4 1.8T. Jeg feilsøkte med VAG COM, der fant jeg 4 feil meldinger, blandt annet airbag, airbagsensor + at den fant feil i tenningsboks/cpi`en(p.g.a chip) når jeg søkte. Alt dette viste seg å være chipèn som satt litt løst...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.