#1 Skrevet August 27, 2007 skulle bytte hjullager i dag. Så skjedde dette. Har det stor betydning? burdte jeg bytte hele bosset før jeg setter på nytt lager? prøver å bli ferdig før fredag, der jeg skal på forstillingskontroll og klar til rudskogen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 27, 2007 Ingen betydning, er ingenting som glir mot der uansett, så det går bra. Har gjort den tabben selv en gang også.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 27, 2007 det var godt å høre.. da er det ut igjen, prøve å få ting klart før helga 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 27, 2007 Att det har blitt ett grunt kutt etter slipeskive gjør intet men se om røret er like tykt hele veien eller så blir det nytt boss. Typisk for rør som er ned dreiet er slakk i hjul lageret , kommer av att man har kjørt for lenge med defekt lager. Kjennetegn er att nytt lager er for lett og presse på. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet August 27, 2007 Aldri vært borti at det har skjedd på biler med lukket lager (som så og si alle biler har på drivhjulene), kun biler med åpent lager. Her presser man jo sammen alt, så hadde det vært slark hadde det ikke vært mulig å få det sammen igjen uansett. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet August 27, 2007 Var samma greia på min typ89 quattro. Byttet nylig hjullagrene bak og presset ut alt sammen og da så jeg det at det var rift i navet. Målte det opp og det var 2/100 mm mindre enn det på andre siden. Valgte og presse det gamle på igjen og smukke det sammen.... Så er sikkert ikke noe problem så lenge du ikke har kjørt i lange lange tider med slitt lager.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet August 27, 2007 får da virkelig alt blir ferdig før fredag. skulle vært på forstillings kontroll i dag.. men de ville ikke gjøre noe.fordi lager var så pass dårlige og det ene ende ledet var dårlig. så har kjøpt inn alt, og demontert en side. så får vi håpe dette blir ferdig til fredag da forstillings kontroll er igjen.. Ett spørsmål til.. da jeg har delt lageret, er det en ring der jeg må presse sammen. for at den skal sprette opp.. hva slags verktøy? holdt på lenge med dette i stad, men fikk det ikke til. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet August 27, 2007 Det er jaggu meg forskjell på hobbymekaniker og vi som er mekanikere. Vi bruker maks 1 time å bytte begge sider, og selvfølgelig tar man en lang kaffepause mens man holder på. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet August 27, 2007 hehe, hobbymek sliter ofte med mangel på verktøy og arbeidsinstruks.. så må stresse ræva av seg for å få tak i:p på verkste har vi jo alt å er bare å gi gass;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet August 27, 2007 Det er jaggu meg forskjell på hobbymekaniker og vi som er mekanikere. Vi bruker maks 1 time å bytte begge sider, og selvfølgelig tar man en lang kaffepause mens man holder på. HAHA! morsom du er ligger på en matte på grusen jeg.. med jekken.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet August 27, 2007 dere koser dere virkelig med litt mobbing her 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet August 28, 2007 Min erfaring er at i 4 av 5 tilfeller er det ikke kompetansen som er problemet til hobbymekanikere, men mangel på riktig/godt nok utstyr.. Når alt må gjøres veldig tungvint fordi man ikke har et eneste spesialverktøy og ellers bare litt verktøy av det vanlige slaget er det ikke rart det tar tid. I tillegg har mange ikke noen lokaler heller, kun en gruset gårdsplass under åpen himmel sånn at det er umulig å gjøre noe om det regner/er kaldt/vinteren o.s.v. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet August 28, 2007 Det er jaggu meg forskjell på hobbymekaniker og vi som er mekanikere. Vi bruker maks 1 time å bytte begge sider, og selvfølgelig tar man en lang kaffepause mens man holder på. Og hvorfor står det da 3 timer på regningen? Tror dette blir bra, Christopher!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet August 28, 2007 Det er ihvertfall verdt det å stå og knote ute i snøhaugen i sur vind med stivfrosne fingre, et par gamle skrutrekkere, bestefars slitne pipesett og gjøre en jobb enn å levere bilen på verksted og få igjen en regning som alltid er skrevet med gaffel etterpå.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet August 28, 2007 Det er ihvertfall verdt det å stå og knote ute i snøhaugen i sur vind med stivfrosne fingre, et par gamle skrutrekkere, bestefars slitne pipesett og gjøre en jobb enn å levere bilen på verksted og få igjen en regning som alltid er skrevet med gaffel etterpå.. Hør hør! Hurra for hobbymekanikere 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet August 28, 2007 Sorry OT, Chris.. Eyvind!! Fikk du PM'en min??? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet August 28, 2007 Det er ihvertfall verdt det å stå og knote ute i snøhaugen i sur vind med stivfrosne fingre, et par gamle skrutrekkere, bestefars slitne pipesett og gjøre en jobb enn å levere bilen på verksted og få igjen en regning som alltid er skrevet med gaffel etterpå.. Og hvorfor står det da 3 timer på regningen? Den satt!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet August 28, 2007 Og hvorfor står det da 3 timer på regningen? Det er jo bonusen til mekanikeren fordi han er så effektiv. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet August 28, 2007 Det er jaggu meg forskjell på hobbymekaniker og vi som er mekanikere. Vi bruker maks 1 time å bytte begge sider, og selvfølgelig tar man en lang kaffepause mens man holder på. Siden dette tar en time for deg og da får du kaffe i tillegg.. tar du dette for meg da? idag har jeg ikke gjort stort. demontert den andre siden, og tatt av de j***** ringene der lageret blir presset imot. så i morgen får vi håpe det blit montering.. leverte bilen på subaru for forstillingskontroll, de sa der at endeledd også var dårlig. det var helt nytt, men vant ut at drivkula/drivknopp/drivkopp(eller hva den heter) var dårlig på høyre side. får da håpe at dette er mulig å få tak i før fredag.. ellers så tar jeg kontrollen med brukbart driv***** .. får håpe de vil gjøre dette. må bare opp til rudskogen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet August 28, 2007 Bonus for å stresse seg gjennom jobber og derfor gjøre en dårlig jobb skulle nærmest vært forbudt ved lov. Det ender bare med slett arbeid, og det ser man jo gang på gang på gang eksempler på på verksteder. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...