Clucth. Forskjeller. Håpløst.

Anbefalte innlegg

Sliter fortsatt med clutchen. Den er byttet og ny clutchpumpe er byttet. Svinghulet er dreiet av. Men på første gir lugger den. Var innom Snapdrive. De mente den skulle være slik på grund av momentet. Mente det heller kunne være noe med motorfestene. Han mente at om man rygger å det ikke kommer lugging så var det ikke clutchen. Etterpå stod jeg i kø og da har jeg veldig mye hakking. Nesten umulig å kjøre til slutt. Er når jeg bruker clutchen mye ut og inn i kø det er aller verst.

Har en A4 1,8TQ 2000 mod som er skiftet clutch på samme verksted. Den er helt herlig å kjøre med.

Er det så stor forskjell på clutchen på disel og bensin? Har kjørt mange andre diselbiler også uten at de har lugget.

 

Hva tror dere om dette? Hva med svinghjulet som er dreiet. Kan dette lage noe problemer?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fattern var innom Møller Nord med bilen. De sa at de kjente noe skurring som ikke skulle være slik. Deretter dro han ned til Snap drive igjen. Fikk en annen person enn det jeg fikk med i går. Han merket det var noe, men etter en stund kjøring ble det værre og da sa han at det ikke var clutchen. Han trodde det var noe med motorfestene. Han fant også ut at bilen ristet litt. Ristingen har jeg hatt problemer med. Trodde det kanskje var bremsene som hang på litt bak. For det rister mere bak føler jeg. Rister i bilen, men ikke så mye i rattet. På vintrer og sommerdekk.

 

Så kan alt skyldes at det er noe galt med motorfestet?

Har MTM chip, men dette skulle den vel klare. For 2 år siden traff jeg en fortauskant i 20km/t og spratt oppå den. Kan dette ha fått en brust i motorfestene og blitt værre og være etter hvert?

Kan "løse" motorfester gjøre at når jeg slipper ut clutchen så får bilen en risting som kjennes ut som hakking?

 

Må hele motor ut om motorfestene må byttes? Er dette noe jeg klarer å se selv?

Hva kan en slik reperasjon koste?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fester er enkle å bytte med motoren på plass, bør ikke koste stort og er absolutt noe å prøve før du begynner å finne på noe mer.. NBS har delene og sikkert mulighet til å bytte hvis du vil prøve dette et annet uavhengig sted også..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

motor fester koster ca 3000 kr som orginalt del... Det kan ha noe med det neddreide svinghjulet å gjøre. Fordi at svinghjulet har også en spesiell størrelse til en bestemt motor...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dreid av svinghjul sier du.. Er det fast eller dobbeltmasse svinghjul du har da??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke peiling på svinghjulet og hvordan det ser ut på en 2001 Passat 130hk 4 motion, men det er det sikkert noen her inne som vet. Kanskje noen har noen bilder og kan forklare hvordan clutchen fungerer.

Har forstått at diesel er kraftige saker.

De dreide ned svinghjulet på A4 1,8TQ også. Men den har vel ikke så komplisert clutch som diesel?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er dobbelmasse svinghjul på begge disse bilene

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.