#1 Skrevet August 28, 2007 Synes olje trykket mitt begynner å bli vell lavt, ligger på ca 5.bar når den er kald som den skal. Men når bilen er i fart ligger den på 2.bar og opp til 3.bar ved pådrag. Men det verste er at den synker like under 1.bar på tommgang! Mener bestemt at den lå høyere enn det før, 2.bar ca på tomgang?(Hva har dere andre?) Skal sies at det har vært varmt i været og at bilen har litt dårlig kjøling, dermed litt høy temp på oljen, spesiellt på tomgang. Er litt bekymret no, noen som vet noe om dette? Mvh Knut 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 28, 2007 min ligger på 2-2.5 på tomgang og opp i rundt 5bar ved pådrag... er ikke oljekjøleren din som er tett da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 28, 2007 har litt samme clue jeg... men min ligger på 1,4 bar på tomgang med varm olje, men har 3-4 bar fra 3000 rpm og oppover. dette er med ny bygget motor med ny org vag olje pumpe, bruker agip racing 10-60 olje. men er ikke burde jeg ikke hatt opp imot 2 bar på tommgang ? hva har dere andre? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 28, 2007 Har ikke oljetrykkmåler på min men, Bentley manualen sier at ved 2000 rpm skal oljetrykket være over 2 bar, og at trykket ikke får overstige 4,5 bar på noe turtall. Dette er på varm motor (oljetemperatur > 80C). Vanligvis er 1,3 - 1,4 bar (rundt 20 psi) bra nok på tomgang (varm motor). Vet ikke om AAN motoren avviker fra "normalen".. Knut: Hvilken olje kjører du på? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet August 28, 2007 og at trykket ikke får overstige 4,5 bar på noe turtall håper min måler ikke viser korrekt, min viser 5 bar ved varm motor og pådrag, og 7 bar ved kald motor. bruker mobil 1 5W-50 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet August 28, 2007 Min Rs2 har 1,3bar på tomgang med 80 grader på olja. 4 - 4,5bar over 2000 omdr. og oppover..' Bruker Agip 5w40 olje. EDIT - endret verdi på oljetrykk:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet August 28, 2007 Glemte litt fra Bentleyen; oljetrykket kan ligge i overkant av 4,5 bar .. 5 bar er sikkert greit. Oljetrykket ved kald motor er uinteressant 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet August 28, 2007 Min ligger nesten på 5 tallet ved 2000rpm... ca 2 bar ved tomgang.. tror dette er normalt, da min forige bil (audi 100) 2.2 hadde likt oljetrykk.. men har kjørt en audi 100 2.2T som hadde samme verdiene som det du har, han mente på at dette var måleren som var feil.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet August 28, 2007 Kjører på 10-40 Valvoline Long Life. Tror oljtrykket skal være rundt 2 bar på tomgang, mener det var det først sist motor ombygg.. Kanskje måler viser feil? Eller oljeopptaks røret ikke er tett i koblingen mot blokken? Det med oljekjølern tviler jeg på da den ble renset for 2-3 uker siden, men noe e gale 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet August 29, 2007 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet August 29, 2007 Ser perfekt ut det der 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet August 29, 2007 Min ligger på litt over 2 bar på tomgang, og på 5 når jeg får litt turtall. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet August 29, 2007 2 bar på tomgang med varm motor, ca 5 bar på tomgang på kald motor. Ellers har jeg rundt 5 bar på 2500 og oppover på varm motor. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet August 31, 2007 Takker for svar folkens, men fant ut hva feilen var i dag, dårlig jording mellom motor og bil! Alt er perfekt no etter den ble fikset, feilen gjorde at målerene i bilen viste feil =) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...