#1 Skrevet August 28, 2007 Merket nylig at når jeg dreier rattet til venstre så smeller det på et vist punkt. Er kun et knepp/smell. De kommer endten når jeg står i ro å dreier eller dreier ved sakte kjøring(10-15kmt). Kjenner ingenting på selve rattet. Lurer utrolig mye på hva det er. Noen som vet? Evt har hatt samme problem? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 28, 2007 Fortell om hva slags bil det er.... Lettere for folk og komme med tips hva som kan være galt. Visse modeller kan det være svakheter som folk her kan være klar over og kunne gi deg ett eksakt svar nærmest hva som kan være... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 29, 2007 Er en A3 97 mod 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 29, 2007 jeg har akkuratt samme problem på min! det er forøvrig en 95mod A6 avant 2,6 v6.. får ikke lokalisert hvor lyden kommer ifra.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 1, 2007 ingen som har noe ide? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 1, 2007 Er ikke det det fantastiske mulitopphenget til VAG da? Multiknirk! Defekte foringer/slitasje! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet September 1, 2007 Så lenge ulyden kommer når bilen står stille burde det være mulig å finne ut av. Vær to stykker, den ene dreier på rattet mens den andre prøver å lokalisere ulyden. Dersom det er vanskelig å hør hvor den kommer fra, kan det hjelpe å leggen hendene på alle ledd, foringer o.l. Er det fortsatt vanskelig, kan det lønne seg med et stetoskop (biltema har et glimrende stetoskop til en rimelig penge, det har hjulpet meg mange ganger). Husk på at noen former for slark kan være lettest å påvise om bilen står på bakken, mens andre kan være mest fremtredende om man jekker opp bilen og lar hulopphenget får henge fritt. (Jekk opp på begge sider, ikke bare en). 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet September 1, 2007 Takker så meget:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet September 1, 2007 Er ikke det det fantastiske mulitopphenget til VAG da? Multiknirk!Defekte foringer/slitasje! er ikke multiknirk på a6`n hvertfall 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet September 1, 2007 Er det et smell, eller mer et klunk? Kan ikke være fjæren som hopper? Hadde dette på boren min, dette fordi lagrene i toppen av fjærbeinet var gåen. Eller så kan det vel være styrestaget? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet September 1, 2007 Er det et smell, eller mer et klunk? Kan ikke være fjæren som hopper?Hadde dette på boren min, dette fordi lagrene i toppen av fjærbeinet var gåen. Eller så kan det vel være styrestaget? hos meg er det hvertfall mer som et lite smell eller klikk.. det virker som om lyden forsvinner hvis jeg legger hardt press på styrestaget, men alle leddene er nye.. frykter stygt at det er noe med tannstanga 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet September 1, 2007 Jeg har samme greia på bilen min. Der kommer lyden fra tannstanga. Kan ikke merke noe slakk, men kommer et klakk innimellom. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet September 1, 2007 Jeg har samme greia på bilen min. Der kommer lyden fra tannstanga. Kan ikke merke noe slakk, men kommer et klakk innimellom. noen som vet hva som feiler tannstanga når vi får denna lyden? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet September 1, 2007 Jeg fikk beskjed på Møller at det sannsynligvis var slitasje som gjorde at har blitt en form for slark uten at de hadde undersøkt noe nærmere (15år og 300k tærer nok på) Var visst ikke noe som var lønnsomt å reparere for min del. Lyden blir borte hos meg dersom en vrir på festet til styrestagene foran på tannstanga. Har en annen tannstang liggende, så gjenstår bare arbeidslyst for å få byttet den 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet September 1, 2007 er ikke multiknirk på a6`n hvertfall Jeg svarte vel på en A3 97 mod! Men så kom det en og kuppet tråden? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet September 1, 2007 Noen som vet? Evt har hatt samme problem? noe mer du lurte på?!? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet September 1, 2007 Kan vel mest kalle det et klunk, men fra tid til annen så forsvinner "klunket". 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet September 1, 2007 til meg var det slik at denne klunke/kneppe lyden kom i de tilfeller jeg hadde hatt fult rattoverlegg til høyre. for så å svinge til venstre i lav fart/stillstand. Stramma til alle mulige muttere på tannstaga/styresnekka så forsvant det. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...