#1 Skrevet August 28, 2007 Skulle hatt 3-4 l syntetisk Gl-4 olje til girkassa/diffen. HAr brukt Redline MT90 før, men nå finner jeg den ikke noe sted. Hva kan jeg bruke istedet? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 28, 2007 syntetisk GL5 pennzoil eller noe sånt.... gl5 funker også der gl4 skulle vært brukt. men gl4 funker ikke der gl5 skulle vært brukt.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 28, 2007 hmm, jeg fikk streng beskjed om å aldri bruke gl-5 på girkassa: klø : Noen som har noen oppklarende kommentar? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 28, 2007 hmm, jeg fikk streng beskjed om å aldri bruke gl-5 på girkassa: klø : Noen som har noen oppklarende kommentar? Har samme oppfatning. Castrol TAF-X er vel antageligvis inget dumt valg 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet August 29, 2007 hmm, jeg fikk streng beskjed om å aldri bruke gl-5 på girkassa: klø : Noen som har noen oppklarende kommentar? Jøss, hadde vært kjekt å visst 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet August 29, 2007 Messing som er en legering med kobber og sink brukes gjerne i synkroniseringsringer og lager i girkasse. GL5 girolje inneholder EP (ekstremt trykk) tilsetninger med bla. svovel som kan angripe/"korrodere" messing (en kjemisk reaksjon mellom svovel og messingen). Noen GL5 giroljer er både GL4 og GL5. Disse inneholder tilsetninger som ikke er skadelig for messing. Og til slutt.. Ikke alle girkasser bruker messing i synkroniseringsringer og/eller lager. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...