#1 Skrevet August 28, 2007 Lurer på om det er noen som har hørt om terra senkefjærer da han som kjøpte gammelbilen min i holder på å gnage hull i hodet mitt... Eieren før meg har satt på Terra senkefjærer uten og fått dette godkjent i vognkortet og vi finner ikke TUV papirene på fjærene. Nå holder faren til pappa gutten som kjøpte bilen i Februar et helvette pga at han ikke får bilen eu godkjent med dette senkesettet... Noen som vet om det er papirer og oppdrive på dette senkesettet??? Sitter på denne bilen idag..... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 28, 2007 Jeg har hatt det på min Polo Classic. Da tror jeg det var Wokas som var importerør. Skikkelig dritt sett, ble 10 mm "tøffere" for hvert år. 60 settet var vel blitt 90 sett foran når den ble vraket 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 28, 2007 hvor lenge siden er det du solgte bilen da? er det over tre mnd så gi faan... så lenge du ikke sa noe om at den var godkjent senket (som han burde sett i vognkortet) så hadde ikke jeg brydd meg og bett dem fixe dette selv.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 28, 2007 Problemet her er at bilen er godkjent med ett senkesett i vognkortet, men ikke med det senkesettet som står på bilen når den ble solgt... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet August 28, 2007 Bilen ble solgt i februar den.... Fjærene var byttet ut av han som eide bilen før han jeg kjøpte den av. Stemmer at det var et godkjent senkesett i vognkortet, men at fjærene var byttet ut og ikke godkjent på nytt, dette viste ikke jeg noe om heller, så egentlig driter jeg i det, men har sagt meg villig til å hjelpe da fyren tydeligvis har null peiling... Når det er sagt er bilen solgt usett på tross av at jeg oppfordret han til å kåmme å se bilen, den er solgt som den er og tar jeg ikke mye feil stod det også i kontrakten at selger fraskriver seg alt ansvar for eventuelle feil/ mangler som måtte dukke opp i ettertid. dette er en mangel som jeg ikke har vært klar over selv. Nå begynner faren til ny eier og kreve nye fjærer + verkstedregning for å få byttet fjærene, npe som han har beregnet pris på til ca 6000.- finner det ikke rimelig at dette er noe jeg skal dekke i d hele tatt.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet August 28, 2007 Du kan jo be han lese kontrakten,og tipse han om steder han kan få kjøpt seg fjærer. NBS,Styling Tech e.l .. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet August 28, 2007 Du kan jo be han lese kontrakten,og tipse han om steder han kan få kjøpt seg fjærer. NBS,Styling Tech e.l .. Nytter ikke med denne karen her, han hevder jeg skal dekke alt og at dette er en grov mangel som gir han rett til omså og heve kjøpet, ikke at jeg ser det store problemet med å skaffe seg et par nye fjærer og få disse godkjent, evt skaffe seg TUV papirer på eksisterende fjærer... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet August 28, 2007 En annen ting er at jeg har ingen garanti for at det ikke er byttet fjærer på denne bilen etter den kom til ny eier. Det kan faktisk være seg slik at ny eier har satt på nye fjærer og ikke får disse godkjent og nå prøver og få meg til å ta regninga på anskaffelse av nye fjærer.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet August 28, 2007 En annen ting er at jeg har ingen garanti for at det ikke er byttet fjærer på denne bilen etter den kom til ny eier.Det kan faktisk være seg slik at ny eier har satt på nye fjærer og ikke får disse godkjent og nå prøver og få meg til å ta regninga på anskaffelse av nye fjærer.... Det kan jeg garantere deg at ikke er tilfellet! Det er slektninger av meg som eier denne bilen nå, og når noe skal gjøres så kommer han til meg først å spør om hjelp! Slike kommentarer bør du være litt forsiktig med! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet August 28, 2007 Skjønner ikke at du kan bli stillt ansvarlig for dette nå. Hva står det i kontrakten din? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet August 28, 2007 Det kan jeg garantere deg at ikke er tilfellet! Det er slektninger av meg som eier denne bilen nå, og når noe skal gjøres så kommer han til meg først å spør om hjelp! Slike kommentarer bør du være litt forsiktig med! Sier bare at jeg ikke har noen garanti, det er tross alt over et halvt år siden jeg solgte bilen, og mye kan ha skjedd siden den tid;) Det utspillet du kåm med istad har jeg tatt vare på før det ble slettet, slike ting burde du ta på PM... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet August 28, 2007 Hvis bilen er solgt i februar, og han kommer og bråker om dette her nå, så hadde jeg henvist til kontrakten og sagt at dette er ikke mitt ansvar. Det står klart at den selges som den står, og da er det ikke noe mer ansvar du kan ta på deg. Uansett hva nåværende eier har lyst til og prøver å true med, har han fortsatt salgskontrakten å ta hensyn til. Dette er bare tomme trusler for å slippe å ta kosten på dette selv. Bjørnar Gozzi Bråten: Hvem er du til å stole på at det han hentyder ikke har skjedd? Greit at du sikkert er en bilkyndig person, og veit hva du driver med. Men i mitt syn er du ganske så partisk i denne saken hvis dette er slektninger av deg. Og hvis det er deg de henvender seg til, kan ikke du finne et billig fjærsett med tüv, montere dette og få problemet til slektningene ut av verden? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet August 28, 2007 Skjønner ikke at du kan bli stillt ansvarlig for dette nå. Hva står det i kontrakten din? Det er vel egentli ikke noe som jeg kan stilles ansvarlig for, bilen ble kjøpt usett, uten tilstandsrapport og "som den er" + at det står i kontrakten at jeg som selger fraskriver meg alt ansvar for feil og mangler som dukker opp i ettertid. En vare som blir kjøpt skal vel sjekkes opp når den mottas + at feil og mangler skal meldes til selger i rimelig tid etter kjøpet, 6 mnd etter finner jeg ikke i rimelig tid... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet August 28, 2007 Hvis bilen er solgt i februar, og han kommer og bråker om dette her nå, så hadde jeg henvist til kontrakten og sagt at dette er ikke mitt ansvar. Det står klart at den selges som den står, og da er det ikke noe mer ansvar du kan ta på deg. Uansett hva nåværende eier har lyst til og prøver å true med, har han fortsatt salgskontrakten å ta hensyn til. Dette er bare tomme trusler for å slippe å ta kosten på dette selv. Bjørnar Gozzi Bråten: Hvem er du til å stole på at det han hentyder ikke har skjedd? Greit at du sikkert er en bilkyndig person, og veit hva du driver med. Men i mitt syn er du ganske så partisk i denne saken hvis dette er slektninger av deg. Og hvis det er deg de henvender seg til, kan ikke du finne et billig fjærsett med tüv, montere dette og få problemet til slektningene ut av verden? TAKK!!!!!!! Endeli noen med litt fornuft mellom ørene:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet August 28, 2007 Står vel i kontrakten at den ble solgt slik den er? Er nok ikke mye de kan gjøre med dette. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet August 28, 2007 Står vel i kontrakten at den ble solgt slik den er? Er nok ikke mye de kan gjøre med dette. Helt enig, men di mener at dette er en grov feil/ mangel siden han ikke får bilen EU godkjent pga dette, i mine øyne er dette en bagatell som di prøver å legge over på meg for å slippe kostnaden selv. For å si det slik, jeg tar IKKE på meg denne kostnaden... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet August 28, 2007 Problemet her er at bilen er godkjent med ett senkesett i vognkortet, men ikke med det senkesettet som står på bilen når den ble solgt... meeennneee... har han som har tatt eukontroll sjekket nummerene på fjærene opp i mot det som stod i vognkortet? trodde ikke de var så nazi på eukontroll? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet August 28, 2007 Syns ikke du skal gjøre noe mer i dene saken jeg da. Evt. kan du være snill nok til å peke ut ett sett han kan kjøpe: rolleyes 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet August 28, 2007 meeennneee... har han som har tatt eukontroll sjekket nummerene på fjærene opp i mot det som stod i vognkortet? trodde ikke de var så nazi på eukontroll? Hehe, ja er vel akkurat det som har skjedd.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet August 28, 2007 bare en ting å si om det... drøyt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet August 28, 2007 Er da ikke verre enn å ta EU-kontrollen ett annet sted der de ikke er like nøye.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet August 28, 2007 bare en ting å si om det... drøyt. Hehe, ja ikke sant... Er da ikke verre enn å ta EU-kontrollen ett annet sted der de ikke er like nøye.. Sant nok, men er ikke alle som tenker så langt;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet August 29, 2007 Be ham ringe Wokas og få godkjenningspapirer, og så ta en tur på biltilsynet..... Hvor vanskelig kan det være da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet August 29, 2007 Be ham ringe Wokas og få godkjenningspapirer, og så ta en tur på biltilsynet..... Hvor vanskelig kan det være da? Enkelte får en fjær til å bli til 10 høns vettu... Hadde dette vært meg selv hadde jeg kjøpt meg nye fjærer med papirer og fått disse godkjent. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25 Skrevet August 29, 2007 Sier bare at jeg ikke har noen garanti, det er tross alt over et halvt år siden jeg solgte bilen, og mye kan ha skjedd siden den tid;) Det utspillet du kåm med istad har jeg tatt vare på før det ble slettet, slike ting burde du ta på PM... Det var derfor jeg slettet det da vet du SORRY 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...