Noen som har hørt om Terra senkefjærer??

Anbefalte innlegg

Det er vel egentli ikke noe som jeg kan stilles ansvarlig for, bilen ble kjøpt usett, uten tilstandsrapport og "som den er" + at det står i kontrakten at jeg som selger fraskriver meg alt ansvar for feil og mangler som dukker opp i ettertid.

En vare som blir kjøpt skal vel sjekkes opp når den mottas + at feil og mangler skal meldes til selger i rimelig tid etter kjøpet, 6 mnd etter finner jeg ikke i rimelig tid...

Visst han skal bruke en form for lov, har han egentlig ingenting å hente. Og ifølge lovverket så mener jeg de har satt 2 mnd som rimelig tid.

Du har ikke akkurat mye ansvar for å fikse dette, men det kommer jo ann på hvor grei du er.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

meeennneee... har han som har tatt eukontroll sjekket nummerene på fjærene opp i mot det som stod i vognkortet? trodde ikke de var så nazi på eukontroll?

Det trodde ikke jeg heller... Har aldri opplevd dette selv, men nå skjedde det faktisk, hos en Møllerforhandler! :rolleye:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Visst han skal bruke en form for lov, har han egentlig ingenting å hente. Og ifølge lovverket så mener jeg de har satt 2 mnd som rimelig tid.

Du har ikke akkurat mye ansvar for å fikse dette, men det kommer jo ann på hvor grei du er.

mener også det er mellom 2-3 månder som er satt som rimelig tid..

Syntes jeg har vert snill nok i og med at jeg har dekket en reprasjon på en lekk frontrute som et firma satte i for meg + at jeg tok på meg halve omreg. avgiften til tross for at det stod i kontrakten at prisen var eksl.omreg da han begynte å bråke om at jeg hadde sagt at det var en lavere sats enn den var.

Siden jeg tok feil dekket jeg halve omreg, + at han fikk med skinn interiøret mitt fra A3'n som egentlig ikke skulle følge med...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis det skulle være slik at en mangel som førte til at den ikke ble EU-ok 6mnd etter salg skulle slå tilbake på selger, så ville jeg aldri solgt bruktbil. Det kunne like gjerne vært en kjøleslange som hadde lekt - samme resultat.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis det skulle være slik at en mangel som førte til at den ikke ble EU-ok 6mnd etter salg skulle slå tilbake på selger, så ville jeg aldri solgt bruktbil. Det kunne like gjerne vært en kjøleslange som hadde lekt - samme resultat.

Hehe, greit at man kan reklamere på en bil ovenfor en forhandler,men det stiller seg vel litt anneledes når det er snakk om privat person og bruktbil salg;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ein kontrakt er ein kontrakt, synst ikkje du har gjort nåke gale i dinne situasjonen her iallefall..

Du har tilogmed vårs snilde å betalt ting du igrunnen ikkje "trengte" å ta på di eiga kappe.

Hadde fint kjøpt bil av deg eg Esben ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

6 mnd etter salg er alt for lang tid til at han kan komme og klage på det, og når det i tillegg er noe du ikke har vært klar over, så har de ingenting de skulle ha sagt.

Du har tross alt betalt halve omreg, tetta ruta og gitt ham nye seter uten tillegg i prisen. Nok er nok.

Uansett hvor nazi han faren er, så burde du ikke gi etter for det.

Det er sønnens bil, og han har signert en kontrakt. Kanskje på tide at han slipper pappas pupp og lærer seg å stå på egne ben.

Du har allerede gjort mer enn forventet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

6 mnd etter salg er alt for lang tid til at han kan komme og klage på det, og når det i tillegg er noe du ikke har vært klar over, så har de ingenting de skulle ha sagt.

Du har tross alt betalt halve omreg, tetta ruta og gitt ham nye seter uten tillegg i prisen. Nok er nok.

Det er sønnens bil, og han har signert en kontrakt. Kanskje på tide at han slipper pappas pupp og lærer seg å stå på egne ben.

WORD!: rock :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ein kontrakt er ein kontrakt, synst ikkje du har gjort nåke gale i dinne situasjonen her iallefall..

Du har tilogmed vårs snilde å betalt ting du igrunnen ikkje "trengte" å ta på di eiga kappe.

Hadde fint kjøpt bil av deg eg Esben ;)

Takker for det:)

Hehe, problemet er vel at det er pappa som eier bilen... det er han som har skrevet under kontrakten og han som har betalt bilen til sønnen;)

Mener og at jeg har gjort nok i denne saken, så ringer det nr eg gang til så kåmmer jeg til å reise han dit dere vet;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.