Hjelp! Kommer meg ikke inn i bagasjerommet på Audi'n...

Anbefalte innlegg

Bil: Audi 100 C4 Sedan

 

Fikset en liten lekasje under S4-bakrampen min i dag, satte sammen og justerte bakrampen fint kant-i-kant med baklyktene.

 

Var nedi bakluka flere ganger og la fra meg noe verktøy... alt fungert bra. Så låste jeg bilen. Når jeg kom ut igjen å skulle hente noe så var bakluka låst

 

Uansett hvor mye jeg låser og låser opp igjen så får jeg ikke åpnet bakluka. Låsen man trykker inn for å låse er akkurat som den er når luka er låst. Hva gjør man egentlig med sånt?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vippe ned bakseteryggen, krabbe inn og åpne lokket fra innsiden kanskje?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan ikke legge ned ryggen på disse såvidt jeg vet... Nærmeste blir skipose, litt trangt kanskje!!

Nei, ikke lett detta, det funker ikke å vri låsen noen vei heller? Er jo tre innstillinger tror jeg: Åpen, låst eller sentrallås...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Øystein Wilthil

Kan ikke legge ned ryggen på disse såvidt jeg vet...

 

Hmm, det visste jeg ikke at man ikke kunne... Har nesten bare erfaring med Avant jeg (jada, jeg så at han skrev sedan)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er nesten 100%sikker på det... Går jo ikke på A8 heller:-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

For å si det sånn... du får ikke meg gjennom skipose hullet (jeg er 105-108kg litt varierende)

 

Dessuten er det jo ei plate foran låsen, trukket i sånn stoff som mattene baki der. Går vel kanskje ikke an å få av den plata mens luka er igjen.

 

Nøklene jeg har passer heller ikke baki låsen der :(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da kan jeg egentlig bare se for meg en løsning på problemet ditt: Knuse hull i baklykta for å få hånda inn på innsiden og åpne lokket ved å trekke i staget til låsemekanismen. Deretter reparere det som er feil, skaffe ny nøkkel som passer til låsen, og montere ny (brukt) baklykt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Uuuuuaktuelt gitt :) Så og si ny-monterte S4-lykter besilt fra dahlback til den nette sum av 2700 kr med mva/toll.

 

Det er ikke mulig å demontere seteryggen fra kupe'n da mon tro?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis det er sentrallås på bilen, kan det være en slange som har kommet i klem. Du kan prøve å få litt større vakuum på den ved å ta slangen fra pumpen og sette en pumpe e.l. på den. På avanten ligger denne pumpen under baksetet, vet ikke hvordan det er med sedan...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan være dette som er grunnen muligens... Det er ikke lenge siden sentral-låsen på passasjersiden sviktet meg. Begge dørene begynte å fungere av seg selv igjen etter en stund. Får prøve å se i morra.

 

Finnes det en beskrivelse av dette vakum-systemet noen plass? Altså, hvor slangene går, hva som kan gå galt etc...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hjelper ikke å ta vekk baksetet da det er en stålplate bak hele, vakumpumpen tror jeg ligger bak baksetet og under hattehyllen. Under hattehyllen er det også stål.. Blir kanskje ikke greit detta??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde det vært lyst ut hadde jeg sikkert holdt på enda :D

 

I stedet for jeg nøye meg med å gjøre litt arbeid...

 

Ser temmelig svart ut ja... Meeeen... hadde jeg fått tak i en nøkkel som passer låsen bak hadde det kanskje gått?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er bare å starte opp drillen det! :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jau, borre ut hele låsen er nok den snilleste løsningen :)

 

Får prøve å finne meg en brukt lås først så får man se på saken...

 

EDIT: noen som aner om låsen til en avant vil passe? evt. det er samme lås på B4?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ville ha borra såppas i sylinderen sånn at jeg hadde fått opp luka, og kjøpt ny sylinder hos Møller, og fått den borra opp til de nøklene du allerede har :-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Thomas Kjørnes

EDIT: noen som aner om låsen til en avant vil passe? evt. det er samme lås på B4?

Katalogen sier følgende;

 

4A5 862 055 - Låsesylinder med nøkler og hus A80/A100 Sedan

 

8A9 862 055 - Lukelås A100 Avant

 

8A9 862 055 A - Lukelås A80 Avant

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for kjapt svar :)

 

Da åpner det seg litt fler muligheter vil jeg tro...

 

Denne "katalogen" du refererer til, er det ETKA?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Thomas Kjørnes

Takk for kjapt svar :)

 

Da åpner det seg litt fler muligheter vil jeg tro...

 

Denne "katalogen" du refererer til, er det ETKA?

 

AKTE takk.

 

Koster deg en halvtime på møller å få laget ny låsesylinder. Har du en låsesylinder fra før, så kan du bruke den. Pass på å ha nøkkelen i sylinderene til du har fått den på plass, så slipper du å tilbake på møller for ny "justering".

 

mvh

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

:-)

 

I mangel på bedre viten har jeg fått løst problemet ved å handle meg ny lås med tilhørende nøkler.

 

I tillegg fikk jeg en på den lokale biloppretter-sjappa til å åpne lokket fra innsiden via skiposen.

 

Han brukte en laaaang skrutrekker til å skru ut plata som sitter foran lysene/låsen, og fikk derfra trukket i åpneren. Vòila!

 

Låsen kostet meg 854,- (Møller Molde) og jobben 300,-

 

Bestilte meg samtidig Audi-ringer til å ha på kamei-grillen :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.