#1 Skrevet August 23, 2004 Her er min versjon av turen til VW/Audi Bergen 2004 i bilder. Turen som markerte slutten på en utmerket treffsesong. 1. Turen begynte med å treffe Per L. i Sandefjord da vi skulle kjøre til Drammen for å møte Roger K. Turen gikk fra Sandefjord kl. 14:30 med ankomst Drammen 15:30. Fra Drammen gikk turen mot første stoppested som var Gol, her var det pølsestopp: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 23, 2004 2. Turen gikk over Hemsedalfjellet med nesten en sau i Per sin grill. Det gikk dog bra. Uansett er fjellpasset et vakkert syn: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 23, 2004 3. På vei ned fra fjellet ble det første stopp for å ta bilder, noe sauene tydligvis ikke hadde sett før. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 23, 2004 4. Så kom vi inn i den beryktede Lærdalstunnelen, og selvfølgelig ble det 40 minutter i tunnelen med knipsing av bilder: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet August 23, 2004 5. Alle var vi ivrige fotografer, og forbipasserende var lurte nok på hva slags idioter vi var 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet August 23, 2004 6. Mer Lærdalstunnel på vei mot Bergen... Tunnelen er Norges lengste på hele 25 kilometer. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet August 23, 2004 7. Rett før Voss ble vi møtt av Espen H. & Co. Hyggelig møte hvor de holdt følge med oss ned til Voss. Takk til dere for oppmøtet! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet August 23, 2004 8. Neste dag, og etter en god natts søvn i Bergen (stooooor takk til Jan som turte å sleppe meg innenfor dørene). StreetLegal var treffet, og noen måtte jo representere klubben. Så Jan satt i gang med å ribbe A4en for deler for å få den lettere, kastet med meg en hjelm og deretter var vi igang. Påmelding til StreetLegal klokken 10:00, og etter mye venting begynte kjøringen. Hadde litt problemer med clutch på innledende runder, men da elimineringen startet var alt i boks. Litt "for mye" i boks faktisk... Mitt første møte var mot en Opel Omega 3000. Han rødlyset så jeg vant automatisk den runden. Flaks da jeg hadde indeks på 10.60 og kjørte på 10.27. Neste runde stilte jeg mot en BMW M3, og hadde nå endret indeksen min til 10.10 for å være sikker. Da starten klaffet 100% og turboen smilte fra øre til øre, så forsvant M3en i speilet... "Giret" som jeg ble kjørte jeg på 9.85 med en topphastighet på 114.8 og dermed "Breakout". Jeg kjørte altså for fort... Men, slo i alle fall M3en! :D EDIT: Ble noe feil tall her (skriveleifer... riktig tid og hastighet endret) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet August 23, 2004 9. Lørdag var en våt dag og ikke minst sølete. Etter 201m-stripen måtte man kjøre gjørmehull for å komme tilbake til start, noe bilen var et bevis på i etterkant. Her parkert utenfor hytta på slutten av dagen: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet August 23, 2004 10. Dag 2 og helgens høydepunkt. VACN Bergen sitt treff var i gang, en dag kombinert med utstilling og autoslalom/banekjøring. Regnet kom og gikk, men stort sett var vi fornøyd med været. Selv satset jeg på banekjøringen, og med 3-4 treningsrunder først var jeg ikke videre imponert over prestasjonen på banen. Så begynte kjøringen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet August 23, 2004 11. Første runde kjørte jeg på 1:59, noe som foreløpig var en 4. plass i min klasse. Første runden var også fylt av regn, så banen var våt og vanskelig å kjøre. Andre runden kjørte bestemte jeg meg for å satse litt hvis mulighetene skulle være der, og med to topp-biler fra B.O Racing på de øverste plassene, så var kampen om 3. plassen mitt mål. Jeg kom inn på 1:55 i andre runde, noe som dyttet meg opp på en 3. plass. Målet var nådd... Over meg var Børge sin egen A4 med slicks og "gud vet ikke under panseret". Ikke så lett å slå den bilen.. ei heller var nr. 2 noe å konkurrere med, en B.O Racing RS2 som flyttet seg relativt bra på banen. 3. plassen var den jeg måtte jobbe med... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet August 23, 2004 12. 3. og siste runde stod for tur. Jeg var sist ut i min klasse... En blå S6 presterte en tid på 1:54 og slo dermed tiden min. Dette medførte at jeg datt ned på 4. plass. Tiden var kommet til min tur, og med total rensk av bilen for vekt (til og med mobiltelefonen ble lagt igjen for vektreduksjon), og total skjerpings av konsentrasjon så bar turen ut på banen for siste gang. De første svingene traff bra og jeg satt konsentrasjonen i toppmodus. Peiset på og rullet inn på 1:48 til slutt. Jeg gikk av med en 2. plass i min klasse foran B.O Racing sin egen RS2 og etter Børge sin A4. Er særs fornøyd selvfølgelig :D 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet August 23, 2004 13. Ikke bare var det meg som reiste tilbake til andre siden av landet. Roger K. dro av gårde med juryens pris for beste Audi, og publikumspris for Audi. Per L slo også på stortrommen med 3. plass i sin klasse for Autoslalom og publikumspris for Audi. Gratulerer dere to!! GO GO! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet August 23, 2004 14. Så bar turen hjem igjen, denne gang kun Roger K. og megselv da Per L. ville kjøre Haukli. Vi hadde en fin tur hjemover og tok meg oss noen fler bilder i Lærdalstunnelen: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet August 23, 2004 15. Vi tok noen bilder over fjellet i solnedgangen også, og etter en rask stopp på Gol var det non-stop hjemover. Ankomst rett over midnatt, natt til mandag. Takker også Per og Roger for følget i helgen og en stor takk til alle andre medlemmer på treffet som gjorde dette til en kjempehelg! Gleder meg stort til neste år! End of story 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet August 23, 2004 Flott historie og Flotte bilder Andreas! Slike reisebrev er alltid utrolig artig å lese 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet August 23, 2004 Jeg angrer allerede som ei bikkje...neste år SKAL jeg til Bergen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet August 23, 2004 Har da noen bilder jeg også Pølsestopp på Gol var faktisk hamburgerstopp. Bensinen var ekstremt billig (se bildet) trolig pga den var vannet ut av tidenes skybrudd like før vi stanset på stasjonen. Det rant elver i gatene! Her har vi stanset ca 300 meter etter at jeg var nær ved å lage lammestek på varm manifold. Jeg har ingen peiling på hva det het her oppe i fjellheimen. Senere var det fotosession i Lærdalstunellen. En spesiell opplevelse å være så langt inne i et fjell, og en underlig stemning pga det spesielle lyset der inne. Audiene hviler før vi tar fatt på en ny etappe... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet August 23, 2004 På lørdagen var det dragracing som gjaldt, quattroene og Cosworthene hadde en klar fordel pga regnværet, bilene med 2wd hadde problemer med grepet. Her står Andreas klar mot nevnte Omega. Omegaen laget også tidenes røykshow, noe greier de ihvertfall bedre enn en quattro... Opelen sto og spant i over 1 minutt! En våt lørdag ble avsluttet på tradisjonelt vis med grill-mat og grill-drikke 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet August 23, 2004 Søndagen så lovende ut da jeg sto opp, himmelen var nemlig (nesten) skyfri! Det holdt selvfølgelig ikke, og regnet kom skyllende etter at alle hadde vasket bilene sine (er det ikke typisk?) BO's overlegne A4 1.8Tq Tore Kirketeig fikk luftet Roccoen på banen... ...mens Hans Petter Nordbye nøyde seg ikke bare med å lufte bilen på banen, han luftet også luggen mellom bygene Andreas kuttet svingene så godt han kunne for å beholde grepet. Det var nemlig ganske sleipt på banen etter regnværet Selv store biler fikk plass på den smale banen, denne Touaregen var ganske rask, 750 Nm hjelper godt Avslutningen synes jeg var best, ikke bare fikk jeg en blank pokal for kjøringen min, juryen (eller publikum) likte faktisk bilen min så godt at jeg fikk premie i utstillingen også! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet August 23, 2004 Så ut som en kosli tur det derre Må prøve å hive meg med neste gang... MANGE pene bilder her ja 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet August 23, 2004 Opprinnelig postet av Per Lindgren Har da noen bilder jeg også Her har vi stanset ca 300 meter etter at jeg var nær ved å lage lammestek på varm manifold. Jeg har ingen peiling på hva det het her oppe i fjellheimen. Ser ut som dere har kjørt over filefjell 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet August 23, 2004 Opprinnelig postet av Kai Olsen Ser ut som dere har kjørt over filefjell Det kan nok stemme det ja, kom fra Hemsedal mot Lærdal hvis det sier deg noe. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet August 23, 2004 Ser bra ut folkens. Nydelig fortalt.. En ting jeg la merke til.. Andreas slo av lysene på bilen for å få mere effekt, Opel-raggeren kjørte med fulle rånelys. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25 Skrevet August 24, 2004 Opprinnelig postet av Per Lindgren Det kan nok stemme det ja, kom fra Hemsedal mot Lærdal hvis det sier deg noe. Hemesedalsfjellet 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...