Anbefalte innlegg

Kom over denne siden med gode eksempler til nybegynnere, bra skrevet og stort pluss for videosnutter.

Da jeg selv har søkt etter god info om sveising en stund uten å ha funnet noe bra tenkte jeg kanskje andre vil ha nytte av denne linken også:

 

http://www.mig-welding.co.uk/ - guide

http://www.mig-welding.co.uk/forum/index.php - forum

 

Jeg har også lett etter filmer av karoserisveising på youtube etc men ikke funnet mye bra, så om noen har noen gode linker der man tar for seg rustsveising og annen nyttefull info hadde det vært flott om det legges ut her :)

 

Det skal sies at jeg knapt har rørt et sveiseapperat før kommer god info godt med da jeg har veldig lyst til å lære meg dette : flau :

 

___________________________________

 

mini-increasing-power-reverse.jpg

 

mini-sectioned-welds.jpg

The sectioned sheet shows the effect of the increasing power settings more clearly. In the first two welds the weld builds up above the sheet, but doesn't penetrate through.

 

The third weld has build up on the top and bottom of the sheet. It is the best weld in the photo.

 

The welds to the right have more penetration below the sheet than above which shows the power setting is too high.

___________________________________

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nyttige linker for litt innføring.

 

Den beste måten å lære på er faktisk prøve og feile metoden.

Har man med en som har sveiset før så får man tips om hva man gjør feil med innstillinger på apparat, vinkel på pistol og farta man fører den frem på.

I tillegg er det alltid lettest for nybegynnere å lære med ett bra apparat.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.