Anbefalte innlegg

bilen min har begynt og bruke olje men hvordan finne ut hva som er slitt? kan jo være flere ting som turbo,ventiltetninger og stempelringermen hvordan finne ut hva det er? bilen ryker litt blått når den står på tommgang lenge og ryker litt ved motorbremsing. skal bytte råder og div men tenkte og ikke gjøre dette før til neste år så vist det bare er turbon hadde jeg håpet og slippe og splitte motoren nå. noen som har forslag?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan godt være turbo som lekker olje ut på eksos siden. Da får man blårøyk som du beskriver

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan være turbon ja men hvordan finne ut hva det er så jeg ikke kjøper ny turbo nå og så er det ikke den alikavel. er såvidt det er litt slakk i turbon så vil egentlig ikke tro det er den

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde en RS2 turbo på bilen selv en gang i tiden. Kjøpte den brukt og den hadde litt slakk. Den lakk olje ut i eksosen og røyken var blålig med oljelukt, spesielt ved lengre tid på tomgang. Nå er det ikke dermed sagt at din turbo lekker men siden det er litt slakk i den så vil jeg tippe det er den. Husk at slakken er aksial, altså ut/inn:) Hvor mange km er motoren kjørt?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

er ikke sikker men litt over 200 000km. får se hva jeg finner ut av om det er den eller noe annet

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sliter med akurat det samme.. Mest når oljen er skikkelig varm (tynn)

Og der er jeg 100% sikker på at det er turbo'n som lekker ut litt..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

min ryker mest når jeg starter bilen når den er kald.den ryker da blått

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde lignende problem med min rs2, når jeg hadde stått å på tomgang enstund og da ga på kom det et lite blårøyk poff, kom ikke noe under kjøring...Byttet turbo, roblemet løst...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

min ryker mest når jeg starter bilen når den er kald.den ryker da blått

Det høres ut som ventiltetningene. Når bilen står stille siver oljen forbi tetningene (som har blitt harde), og ned langs vetilstammene. Oljen sampler seg på oversiden av ventilene, og du vil få litt blårøyk når du starter.

Disse tetningene kan skiftes uten å ta av toppen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.