#1 Skrevet August 23, 2004 Jeg kjøpte meg en GTI i helga men fikk ikke med instruksjonsbok. Jeg har skjønt at pkt. 1 er en slags øko måler men den lyser bare når jeg har holdt jevn gass over lengre tid og i nedoverbakker?!? Kan noen hjelpe meg med hva disse 2 pkt. er, se bilde? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 23, 2004 Opprinnelig postet av John-Arne Øverby Jeg kjøpte meg en GTI i helga men fikk ikke med instruksjonsbok. Jeg har skjønt at pkt. 1 er en slags øko måler men den lyser bare når jeg har holdt jevn gass over lengre tid og i nedoverbakker?!? Kan noen hjelpe meg med hva disse 2 pkt. er, se bilde? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 23, 2004 Det sitter også noen målere i midtkonsollen. Vet noen hva den til venstre er: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 23, 2004 Det første spørsmålet ditt vet jeg ikke noe om, men jeg mener å huske at jeg har hørt noe om en eller annen minnefunksjon ifm. turtall. Aner ikke om det stemmer alltså... Sprøsmål 2 er enklere, det er et amperemeter. Litt avhengig av hvordan det er koblet kan det vise et par ulike ting. Det mest normale er strøm inn/ut av batteriet og funksjonen er slik at hvis instrumentet viser - så trekker du strøm ut av batteriet. Hvis det viser + så lader du batteriet, enkelt og greit. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet August 23, 2004 Den pila med den gule lampen skal være en slags øko-måler, men den fungerer ikke helt på den måten. Jeg hadde en 84 80 quattro for mange år siden, der oppførte den seg på samme måten som du beskriver. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet August 23, 2004 Opprinnelig postet av John-Arne Øverby Jeg kjøpte meg en GTI i helga men fikk ikke med instruksjonsbok. Jeg har skjønt at pkt. 1 er en slags øko måler men den lyser bare når jeg har holdt jevn gass over lengre tid og i nedoverbakker?!? Kan noen hjelpe meg med hva disse 2 pkt. er, se bilde? Pkt 1 er økometer, som du sikkert har forstått. Lampa lyser når det anbefaler deg å gir opp til neste gir. Nå du legger inn 5te giret så kommer pilen opp. (Iallefall virket det slik på Passat GL5'en til fadern) Pkt 2 er de to minnefunksjonene til kjørecomputeren. Stilling 1 nullstiller seg etter hver "stopp" (dvs når bilen har hatt tenningen av mer enn en (ukjent) tid) Stilling 2 nullstiller seg aldri, den kan du kun nullstille manuelt. Golf 2 GTI og nyere VAG med den gamle kjørecomputeren har valgt mellom de to stillingene på toppen av hendelen bak rattet. *Det må tas forbehold om korrektheten av dette svare, da alt er bassert på gammel kunnskap som ikke har vært benyttet i den senere tid." 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...