Instrumenter GOLF I GTI '83

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte meg en GTI i helga men fikk ikke med instruksjonsbok.

Jeg har skjønt at pkt. 1 er en slags øko måler men den lyser bare når jeg har holdt jevn gass over lengre tid og i nedoverbakker?!?

Kan noen hjelpe meg med hva disse 2 pkt. er, se bilde?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av John-Arne Øverby

Jeg kjøpte meg en GTI i helga men fikk ikke med instruksjonsbok.

Jeg har skjønt at pkt. 1 er en slags øko måler men den lyser bare når jeg har holdt jevn gass over lengre tid og i nedoverbakker?!?

Kan noen hjelpe meg med hva disse 2 pkt. er, se bilde?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det sitter også noen målere i midtkonsollen.

Vet noen hva den til venstre er:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det første spørsmålet ditt vet jeg ikke noe om, men jeg mener å huske at jeg har hørt noe om en eller annen minnefunksjon ifm. turtall.

Aner ikke om det stemmer alltså...

 

Sprøsmål 2 er enklere, det er et amperemeter.

Litt avhengig av hvordan det er koblet kan det vise et par ulike ting.

Det mest normale er strøm inn/ut av batteriet og funksjonen er slik at hvis instrumentet viser - så trekker du strøm ut av batteriet.

Hvis det viser + så lader du batteriet, enkelt og greit.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den pila med den gule lampen skal være en slags øko-måler, men den fungerer ikke helt på den måten. Jeg hadde en 84 80 quattro for mange år siden, der oppførte den seg på samme måten som du beskriver.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av John-Arne Øverby

Jeg kjøpte meg en GTI i helga men fikk ikke med instruksjonsbok.

Jeg har skjønt at pkt. 1 er en slags øko måler men den lyser bare når jeg har holdt jevn gass over lengre tid og i nedoverbakker?!?

Kan noen hjelpe meg med hva disse 2 pkt. er, se bilde?

 

Pkt 1 er økometer, som du sikkert har forstått. Lampa lyser når det anbefaler deg å gir opp til neste gir. Nå du legger inn 5te giret så kommer pilen opp. (Iallefall virket det slik på Passat GL5'en til fadern)

 

Pkt 2 er de to minnefunksjonene til kjørecomputeren. Stilling 1 nullstiller seg etter hver "stopp" (dvs når bilen har hatt tenningen av mer enn en (ukjent) tid) Stilling 2 nullstiller seg aldri, den kan du kun nullstille manuelt. Golf 2 GTI og nyere VAG med den gamle kjørecomputeren har valgt mellom de to stillingene på toppen av hendelen bak rattet.

 

*Det må tas forbehold om korrektheten av dette svare, da alt er bassert på gammel kunnskap som ikke har vært benyttet i den senere tid." :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.