Hvilken lakk til lakkering av bærearmer/travers osv

Anbefalte innlegg

Skal overhale understellet på s2n og tenkte jeg skulle lakkere det når jeg først har det av, ser flere har gjort det her men hva slags lakk brukte dere? Tenkte på og pusse ned og evt bruke hammerite, det burde vel funke? Hørte på pulverlakkering men det blir så jævli dyrt siden jeg skal ha to farger rød/sølv.

 

Noen tips?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Saken er vel det av hverken hammerite eller "vanlig" lakk er særlig motstandsdyktige mot steinsprut.

Er vel brukt litt spesielle lakker for bla flykropper hos noen her.

Vil tro at det fungerer med hammerite, evt med noe annet over eller under.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du har mulighet til å få det pulverlakkert er det det absolutt beste alternativet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva slags krav er det til grunnarbeidet hvis man vil pulverlakkere da?

Og hvordan er prisen på pulverlakkering?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva slags krav er det til grunnarbeidet hvis man vil pulverlakkere da?

Og hvordan er prisen på pulverlakkering?

 

skal vel helst sandblåses før det pulverlakkeres, med to forskjellige farger osv så var det snakk om flere tusenlapper der jeg hørte ang pulverlakkering, så det er nok ikke aktuellt hvis det ikke finnes noen billigere steder i nærheten.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruk Star 2-komponent polyeurethane lakk, vi brukte det på jobben på alle svarte detaljer, på strømaskiner, snøfresere og slik... Sitter som f... selv uten grunning, blir ikke stein hard så den skaller ikke lett av, også blir det pulverlakk finnish :)

Vet ikke om de selger til privat personer, eller i mindre kvantum enn 20 liter. Må jo bare spørre...

http://www.star.no/

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruk Star 2-komponent polyeurethane lakk, vi brukte det på jobben på alle svarte detaljer, på strømaskiner, snøfresere og slik... Sitter som f... selv uten grunning, blir ikke stein hard så den skaller ikke lett av, også blir det pulverlakk finnish :)

Vet ikke om de selger til privat personer, eller i mindre kvantum enn 20 liter. Må jo bare spørre...

http://www.star.no/

 

 

ok, det burde vel tåle en del ja:) søkte på industrilakk på google og fikk opp mange leverandører så da får jeg ringe litt i morgen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Si ifra hva du kommer fram til, skal ha jeg også. Kan sikkert spare litt ved å kjøpe litt mye og heller dele det;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg skal ta hele understellet på min 85 cq. Jeg får heldighvis svigers til å pulverlakkere på jobben. Men men jeg har hørt at det brukes bengalakk-ovatrol blanding også.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

var innom en malerforhandler i hønefoss i dag og spurte, de hadde mange forskjellige typer og bruke men anbefalte meg noe han kalte "bodyskyts" som man fikk på spraybokser. Fikk dem i fargene sort og sølv. Det var visstnok veldig holdbart mot steinsprut osv, hadde samme effekt som tectyl. Husker ikke merke på sprayen men det kan jeg sjekke når jeg skal kjøpe der hvis noen er intressert.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Muligheter til å kjøpe dobbelt opp og sende i posten?

Hønefoss er en bit vei: rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Muligheter til å kjøpe dobbelt opp og sende i posten?

Hønefoss er en bit vei: rolleyes

 

jeg skal si ifra til deg når jeg skal handle så kan vi nok ordne det, skal ha bilen opp på bukker til neste helg, så iløpet av uka etter der så skal jeg nok handle noe;) sender deg en pm. kosta forresten 99,- pr boks.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.