Anbefalte innlegg

Hei!

 

holder på med en kompis sin s4, den er mildt sagt sjuk!

 

har prøvd og byttet hjerne og lest av diagnose til ingen nyte så dere er obs på dette!

 

Bilen har det sånn at den starter en gang i blandt, å da går den så lenge du vil, men stopper du den får du mest sansynnlig ikke start igjen og den vil kun gå på starteren! siste dagene har den ikke vært etter i det hele tatt og på dashbordet lyser det en check lampe over de 3 småe instrumentene!

 

når den først går så er den helt fin og normal!

 

noen som har tips som kan hjelpe oss på vegen! bilen er altså en 92/93 s4 med aan motor!

 

terje

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei! Hadde samme problem med bilen min. Etter at jeg byttet halgiveren (sensor bak kamakselhjulet) har den startet uten problemer...

 

R

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ok, skal sjekke dette! den hadde altså symptomer som kom og gikk?

 

andre forslag?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde just samme symptomer og samme feil, byttet giver, voila. Jeg hadde også en bensinpumpe med vakkel på samme tid som lurte meg litt. Den sitter i tanken og skal høres når den går.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hva kostet denne? noen som vet hva jeg kan gjøre for og konstatere at det er denne? er den kabelensom går ut på venstreside av toppen og over i en kontakt og videre inn i bilen ikke sant?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hallgiverfeilen skal gi en feil på diagnosesystemet, men det kan hende du ikke får lest den riktig..

Feil på hallgiver begynner med at den blir vanskelig å starte når den er varm, men går fort over til å 'aldri' starte. Prøv også å sjekke pluggen på ledningen, (rett ved nr.1 injector) den kan briste når bilen blir eldre.. Litt forsiktighet kan lønne seg, den knekker lett!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

var antagelig kontakten! pusset den og sprayet inn elektrorens så startet den! og den fungerer ser det ut for!

 

men et annet problem, bilen har mtm chip, og kjører på 1,4bar i turbotrykk! og den kutter plutselig ved pådrag? noen som har vært borti dette?

 

terje

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Terje Vindal

men et annet problem, bilen har mtm chip, og kjører på 1,4bar i turbotrykk! og den kutter plutselig ved pådrag? noen som har vært borti dette?

 

terje

Tenningsbank muligens? Da går isåfall ECU'en i nødmodus til du har skrudd tenningen av og på.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde problemer med at bilen kuttet og gikk i nødmodus ved pådrag. Slapp jeg gassen og kjørte rolig litt dro den som ei kule igjen, men bare et kort øyeblikk. Feilen var noe så enkelt som at fordeleren ikke var skrudd til sånn at den var løs. I og med at tenningen stiller seg selv var ikke det noe problem men det som var problemet var at når jeg dro på ristet den og ga vibrasjoner i toppen, noe som bankesensor 1 som sitter rett rundt hjørnet for fordeleren ikke likte. Bilen gikk da i nødmodus men fordi det ikke blir oppfattet som noen kritisk feil slettes den etter 4 sek. Bilen ble feilsøkt i 2 dager og feilen funnet ved en tilfeldighet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er ikke fordeler på denne motoren, 5 coiler over pluggene! men ellers takk for forslaget :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.