Anbefalte innlegg

Hvordan kan jeg selv finne ut om denne er gåen?

Jeg fikk beskjed om at den begynte å bli redusert da jeg trimmet bilen, men at det ikke var nødvendig å bytte den.

Dette er nå ca 8000 km siden.

Jeg føler kanskje at bilen har tapt seg litt, at den ikke er så sprek som den var.

Men det kan jo være jeg bare er blitt "vant" med den.

Da jeg hadde bilen inne på service for ei lita stund siden, så spurte jeg om de kunne sjekke luftmassemåleren.

Og det eneste de gjorde var å ta bilen på en prøvetur.. Og da sa de at bilen gikk som ei kule... Ikke så rart det, siden den er trimmet og yter mere enn den egentlig skal. Og det visste jo ikke verkstedet.....

Er det ikke andre måter å finne ut at luftmassemåleren bør byttes, eller kan jeg bare bytte den nå?

Jeg skal gjøre dette selv, siden jeg får kjøpt den for 800 kr av han som trimmet bilen. På verksted har jeg skjønt at det vil koste mellom 2500-3500 kr å bytte luftmassemåleren.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm,du kan jo koble i fra kontakten inn på LMM for og se om den går bedre da,dvs i Nødmodus?

Går den bedre frakoblet er den nok moden for utbytting ja. ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm,du kan jo koble i fra kontakten inn på LMM for og se om den går bedre da,dvs i Nødmodus?

Går den bedre frakoblet er den nok moden for utbytting ja. ;)

Det var det jeg gjorde nå, koblet den ut, bilen gikk ikke noe særlig bedre...men den ikke i hvertfall ikke noe dårligere, så min LMM har trolig sagt takk for seg: bh :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min gikk litt bedre frakoblet,så jeg bytta da.Den gamle tok de i innbytte hos Mekonomen. ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hørt at det ikke er noe særlig pris forskjell mellom Mekonomen og Møller.. hva betalte du etter du leverte inn den gamle da?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hørt at det ikke er noe særlig pris forskjell mellom Mekonomen og Møller.. hva betalte du etter du leverte inn den gamle da?

Hmm,de skulle ha 3500kr for ny uten innbytte hos Møller,hørte ikke noe om at de tok den gamle i innbytte der heller. :(

Hos Mekonomen tok de min gamle i innbytte og da betalte jeg 1100 blanke riksdaler i mellom. ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm,de skulle ha 3500kr for ny uten innbytte hos Møller,hørte ikke noe om at de tok den gamle i innbytte der heller. :(

Hos Mekonomen tok de min gamle i innbytte og da betalte jeg 1100 blanke riksdaler i mellom. ;)

Ok! da gjør jeg det samme:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sist jeg hørte priser på dette hos Møller, så lå de da på 1000-1500kr der også.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har faktisk sånne til 600 på Biltema...står Bosch der, men om den refererer til at det er bosch originalt og egenprodusert erstatningsdel eller bosch lmm er jo ikke godt å si...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sist jeg hørte priser på dette hos Møller, så lå de da på 1000-1500kr der også.

Tok de innbytte også eller fikk du ny for den prisen? I så fall har de skjerpet seg HARDT i det siste. :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Varierer veldig fra motortype til motortype prisene på LMM. De det går mange av har som regel panteordning og koster som nevnt rundt 1500.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Siden du ikke merket forskjell på å koble fra LMM, så er det vel ikke den det er no galt med? eller?

For min var defekt, og da koblet jeg fra LMM og bilen gikk da som et olja lyn:D Ny på min A3 ligger på 1700,- på møller, da bytter man inn den gamle.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når LMM er ok så vil bilen gå merkbart mye dårligere om den blir frakoblet. Om bilen oppfører seg likedan eller går bedre så er LMM defekt...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når LMM er ok så vil bilen gå merkbart mye dårligere om den blir frakoblet. Om bilen oppfører seg likedan eller går bedre så er LMM defekt...

Okay! Da lærte jeg noe i dag også:D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vel vel, jeg har jo ikke så mye peiling, så jeg må bare spørre...Kan jeg koble vekk LMM selv?

Det er jo verd et forsøk før jeg kjøper ny....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vel vel, jeg har jo ikke så mye peiling, så jeg må bare spørre...Kan jeg koble vekk LMM selv?

Det er jo verd et forsøk før jeg kjøper ny....

jepp det kan du, det er bare og koble ut kabelen som står i den

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svar, Stian. :)

SIkkert dumt spørsmål dette også, men det er ikke "farlig"?

Høres ikke farlig ut altså, men må bare spørre.... :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svar, Stian. :)

SIkkert dumt spørsmål dette også, men det er ikke "farlig"?

Høres ikke farlig ut altså, men må bare spørre.... :)

Det er ikke noe dumt spørsmål:) det er ikke farlig, det som skjer at den vil gå i Nødmodus, og det som skjer da er at motoren vil miste effekt og bruke mere bensin...

men visst din LMM er gåen, så vil di kanskje merke at bilen din blir litt sprekere eller at du ikke merker noe forskjell i hele tatt.

når jeg koblet min ut, merket jeg ikke noe forskjell fra den var koblet til.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har nå prøvd å koble bort LMM, den kabelen som sto oppå LMM.

MEN, bilen gikk MYE mye dårligere.

??

Skjønte ikke så mye av dette jeg.... Trodde ikke jeg skulle merke noe forskjell eller at den ble sprekere?

Slik jeg opplevde bilen, så mistet jeg turboen rett og slett.... Noen som vet?

Jeg kan da ikke ha tatt bort feil kabel?

Måleren står jo oppå turboen og det var den kabelen jeg tok bort mener jeg.... Rare greier.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

SORRY, jeg hadde oversett svaret til Stian her, at LMM er OK om bilen går dårlige frabkoblet.

Takk for all hjelp. :D

Da er bilen ok da. :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.