Anbefalte innlegg

heisan, har en audi 80 med 2,3 liter som begynte å klakke i ventlilene(ikke tikking men klakk klakk klakk...) så bytta alle sammen, nå nesten 2 måneder seinere klakker det like fælt igjen:S

Den klakker ikke på tomgang, av og til når bilen er varm og av og til når den er kald, noen ganger hele tia, og noen ganger holder den helt kjeft... Det er ikke olja som er problemet, men kan kansje være dårlig oljetrykk? Noen som har sagt slitt kam men da hadde den vel klakka hele tia?

Det er jo rett og slett flaut og kjøre med så enten må jeg finne ut av det eller bytte motor: flau :

Takker for alle innspill:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vakuumpumpen som sitter på toppen! Hehe.. Den lager fæl slik lyd. Skru den løs fra toppen, ta ut akselen mellom kammen og selve vakuumpumpen, og lyden er borte. ;) Den er ikke nødvendig, da tilstrekkelig vakuum kommer fra innsuget..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

nei nei, da snakker vi som en knappenål som faller mot bakken i forhold! Dette er skikkelig klakking!! holder fingeren på topplokket og kjenner slagene!! hehe. Kan kansje være jeg kjørte for lenge med det første gangen og at det er slitasje et eller anna sted...?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enig med Eyvind! Ville i hvertfall sjekket dette først. Fort gjort og koster ingenting:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det stemmer bra med den vakuumpumpen. Den lager et helvetes bråk når den blir riktig ille, det slår og banker i hele motoren..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var borti dette med en 2,3 i en coupe for en stund siden. Vi fant ikke ut stort, etter alt var byttet var lyden der like fullt.: rolleyes

Hvor sitter vakumpumpa?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vakuumpumpa sitter på høyre side av motoren når du står foran motoren. Er vel festet med noen 13 mm bolter. Inni pumpa er det et stag på ca 10 cm. Fjern denne og monter igjen - kanskje du blir kvitt problemet. Setter også en knapp på at dette er synderen.

Fjerna denne på min gamle 2.3EQ og problemet ble løst.

Og ja.. det bråker noe SINNSYKT

23e.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

da er den ute, skal ihvertfall prøve. Men dere er sikre på at det er nok vakum uten denne? syntes det var rart den holdt kjeft nesten 2 måneder etter jeg bytta ventilløfterene da... hehe

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

da er den ute, skal ihvertfall prøve. Men dere er sikre på at det er nok vakum uten denne? syntes det var rart den holdt kjeft nesten 2 måneder etter jeg bytta ventilløfterene da... hehe

Akkurat det samme gjorde jeg, byttet løfterne så ble det stille en stund. Var den jævla bolten som gjorde det hos meg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

det var som svarte F... i hule H.... Det funka!! da har jeg ikke lenger noen god grunn til å kjøpe meg 20vt maskin!!! hehe

Men takk for hjelpa!: vinke :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.