Hvordan blir det med xenonlys som skal ha lyktespylere+styling?

Anbefalte innlegg

Har lest flere plasser at skal man ha xenon på biln må man ha lyktespylere å høydejustering...har dette som standart på min bil så det e ikke noe problem....men hvordan blir det med ny front uten spylere? Vil jeg ikke få bilen godkjent ved en EU kontroll evt stoppet i teknisk?

 

Mvh Børge

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva slags front skal du ha da? Finnes jo stylingfronter med ferdig lagde hull og braketter til lyktespylere også. Eller du kan lage hull og fester selv.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er greit nok at du har høydejustering på lysene,det har alle. ;)

Men du MÅ ha automatisk høydejustering på Xenon lysene,dvs om du losser in mye i bilen så den blir baktung.Da hever jo fronten seg,og da blender du jo mot trafikken.Men har du automatisk høydejustering så justerer lampene seg ned selv etter hvor mye du losser inn. ;) Sitter følere på bakdemperene el hvor det var..

 

Så du må ha lyktespylere + automatisk høydejustering på lysene,da skal det gå igjennom på EU og ved teknisk kontroll. ;) Har du ikke begge delene får du ikke godkjent det,men er jo ikke værre enn og demontere Xenon lysene ved EU,tar liksom 10min og demont. ;) Og jeg har ikke hørt noe på tekniske kontroller med mine lamper/Xenon som er ettermontert. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er greit nok at du har høydejustering på lysene,det har alle. ;)

Men du MÅ ha automatisk høydejustering på Xenon lysene,dvs om du losser in mye i bilen så den blir baktung.Da hever jo fronten seg,og da blender du jo mot trafikken.Men har du automatisk høydejustering så justerer lampene seg ned selv etter hvor mye du losser inn. ;) Sitter følere på bakdemperene el hvor det var..

 

Så du må ha lyktespylere + automatisk høydejustering på lysene,da skal det gå igjennom på EU og ved teknisk kontroll. ;) Har du ikke begge delene får du ikke godkjent det,men er jo ikke værre enn og demontere Xenon lysene ved EU,tar liksom 10min og demont. ;) Og jeg har ikke hørt noe på tekniske kontroller med mine lamper/Xenon som er ettermontert. ;)

 

Ok. Jeg har xenon orginalt så har automatisk høydejustering jah. (glømte vel å si "automatisk" :P)

 

Siden det er orginalt er det vel ikke bare å fjerne xenon på 10 mins eller?

 

Skal ha denne fronten tengte jeg...

http://www.quality-autoimport.no/catalog/images/GT%20race%20framme%20a4.jpg

Ser ikke helt for meg å begynne å kappe i denne for å montere spylere men..må jeg så må jeg vel ;p

 

Mvh Børge

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ahh,da er det jo ikke noe problem. ;)

Da blir det værre med spylerene ja. : klø : Da ville jeg nok hatt de på plass,jeg har ikke automatisk høydejustering så jeg byttet til fanger uten spylere. ;) Mye renere og penere uten. :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har man en bil som er såpass ny at den kunne vært levert med xenon i utgangspunktet er min erfaring at de sjelden tenker noe mer over det. Xenon på en 2000-modell A4 er jo ikke spesielt uvanlig, verre om man kommer med det på en '83 Volvo 240 eller noe.. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan du ikke bare lage det til slik at de små dekslene som sitter på toppen, kan festet midlertidig? Dobbelsidig tape eller noe:) Ser da ut som du har det i allefall. Men kanskje de tester de på kontroll??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan du ikke bare lage det til slik at de små dekslene som sitter på toppen, kan festet midlertidig? Dobbelsidig tape eller noe:) Ser da ut som du har det i allefall. Men kanskje de tester de på kontroll??

 

Har du lyktespylere sjekker de om de funker ja,så de gjorde det på min nå sist. ;) Så er ikke sååå enkelt desverre! :(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ahh,da er det jo ikke noe problem. ;)

Da blir det værre med spylerene ja. : klø : Da ville jeg nok hatt de på plass,jeg har ikke automatisk høydejustering så jeg byttet til fanger uten spylere. ;) Mye renere og penere uten. :D

 

Jepp er helt klart finere uten..så vi får se hva som skjer ^^

 

Har man en bil som er såpass ny at den kunne vært levert med xenon i utgangspunktet er min erfaring at de sjelden tenker noe mer over det. Xenon på en 2000-modell A4 er jo ikke spesielt uvanlig, verre om man kommer med det på en '83 Volvo 240 eller noe.. ;)

 

Hehe, helt klart..satser på at di bare overser det ;)

 

Har du lyktespylere sjekker de om de funker ja,så de gjorde det på min nå sist. ;) Så er ikke sååå enkelt desverre! :(

 

Om du har spylere som ikke funker får du fort påpekt dette jah.

 

 

Takker for svar ;)

 

Mvh Børge

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du lyktespylere sjekker de om de funker ja,så de gjorde det på min nå sist. ;) Så er ikke sååå enkelt desverre! :(

er det ikke 1er på EU hvis de ikke virker da?

hvertfall på frontruta så er det 1er hvis det er fritt for veske. forøvring samme med dårlige viskere. Prøvd opptil flere ganger!

 

Beklager hvis dette er OT men må bare spørre.

hvorfor SKAL det være lyktespylere? det vil jo ikke gjøre lyset annet enn svakere hvis lyktene er skitne..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du lyktespylere sjekker de om de funker ja,så de gjorde det på min nå sist. ;) Så er ikke sååå enkelt desverre! :(

 

 

er ikke eu feil dette....men om noen s¨jekker er jo mulig...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har orginal Xenon i nærlys og ettermontert i langlysa, lyktespylerne mine er fjernet da det er montert webasto i bilen og det var ikke plass til de. Hva sjer på Eu-kontroll da?

 

Vil de godkjenne det med nærlys orginalt uten lyktespylere ?

Burde jeg sette inn halogen i langlysa, eller er det lovlig pga jeg har automatisk justering?

 

Bare for og ha sakt det, automatisk er no skikkelig dritt, nå har jeg 2-4 meter sikt foran bilen... Lyser rett i bakken.. Må løsne alle festa på lyktene for so og skyve dem maksimalt opp i skruehullene og så skru igjen.

 

*dårlig skrevet innlegg... :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er det ikke 1er på EU hvis de ikke virker da?

hvertfall på frontruta så er det 1er hvis det er fritt for veske. forøvring samme med dårlige viskere. Prøvd opptil flere ganger!

 

Beklager hvis dette er OT men må bare spørre.

hvorfor SKAL det være lyktespylere? det vil jo ikke gjøre lyset annet enn svakere hvis lyktene er skitne..

 

Grunnen til dette er at skitt og møkk gjør lysbildet endrer seg og kan blende motgående trafikk.

Ikke så viktig på halogen men på xenon, som er mye sterkere, kan man merke det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er ikke eu feil dette....men om noen s¨jekker er jo mulig...

 

Ok. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.