Hva er den beste olje for 1.8T som er chippet??

Anbefalte innlegg

som skrevet!! hva er den beste oljen til 1.8T som er chippet?tykk eller tynn olje:rolleye:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis motoren er mekanisk uendret ville jeg fulgt anbefalingen i instruksjonsboken. VW 502.00 olje tror jeg er anbefalt til din motor.

Mobil1 0W-40, Castrol Edge 0W-40, Castrol Magnatec 5W-40, Castrol SLX Longtec 0W-30, Statoil Lazerway 5W-40 (eller som Felleskjøpets fullsyntetiske 5W-40), Agip HTS 5W-40, Shell Helix Ultra 5W-40, Esso Ultron 5W-40, Fuchs Titan Synthetic 5W-40, Fina First Synthetic 5W-40 er alle gode motoroljer som er lett tilgjengelig.

Hvorfor velge "tykk eller tynn" når en multigrade olje f.eks. SAE 5W-40 gir deg fordelene til begge.

Er som en SAE 40 olje ved 100C og en SAE 5W olje ved kaldstart. Ser du bor i Tromsøområdet og med vinter i anmarsj er ikke tykk olje noe å ha i bunnpanna :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis motoren er mekanisk uendret ville jeg fulgt anbefalingen i instruksjonsboken. VW 502.00 olje tror jeg er anbefalt til din motor.

Mobil1 0W-40, Castrol Edge 0W-40, Castrol Magnatec 5W-40, Castrol SLX Longtec 0W-30, Statoil Lazerway 5W-40 (eller som Felleskjøpets fullsyntetiske 5W-40), Agip HTS 5W-40, Shell Helix Ultra 5W-40, Esso Ultron 5W-40, Fuchs Titan Synthetic 5W-40, Fina First Synthetic 5W-40 er alle gode motoroljer som er lett tilgjengelig.

Hvorfor velge "tykk eller tynn" når en multigrade olje f.eks. SAE 5W-40 gir deg fordelene til begge.

Er som en SAE 40 olje ved 100C og en SAE 5W olje ved kaldstart. Ser du bor i Tromsøområdet og med vinter i anmarsj er ikke tykk olje noe å ha i bunnpanna :)

Eg bruker nå 5w-40 mobil 1 olje så det passer vel bra til vinter olje??ser du har VAC-COM komer du deg inn på navigasjon på VAC-COM??da vil eg gjerne låne deg til se litt på det visst det er mulighet....;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

5W-40 olje er veldig bra sommer som vinter. Aner ikke hva VAG-COMen klarer...har ikke integrert navigasjon i min bil, bare en dårlig kartleser :)

Send PM så finner vi ut av det..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

5W-40 olje er veldig bra sommer som vinter. Aner ikke hva VAG-COMen klarer...har ikke integrert navigasjon i min bil, bare en dårlig kartleser :)

Send PM så finner vi ut av det..

PM er sendt:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.