#1 Skrevet August 30, 2007 Nå har jeg diskutert meg lei med en jeg kjenner, og håper noen her inne har svaret; Hvilke specs har Audi 80 Competition 2.0 16v 140hk ? Hvilken motor er dette ? Hvor er den hentet i fra ? Han påstår dette er en spesiell motor som skal ha titanium-topp osv, stemmer dette ? Jeg tror jo at dette er samme motoren som man finner i f.eks Passat .. eventuellt med noen mindre forandringer ... er det noen som vet dette ?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 30, 2007 Nå har jeg diskutert meg lei med en jeg kjenner, og håper noen her inne har svaret; Hvilke specs har Audi 80 Competition 2.0 16v 140hk ? Hvilken motor er dette ? Hvor er den hentet i fra ? Han påstår dette er en spesiell motor som skal ha titanium-topp osv, stemmer dette ? Jeg tror jo at dette er samme motoren som man finner i f.eks Passat .. eventuellt med noen mindre forandringer ... er det noen som vet dette ?? Audi 80 Competition ble produsert i begrenset antall i forbindelse med homologering til DTM på 90-tallet. I bunn og grunn er det en Audi S2 med 2-liters 16V motor på 140 hk. Motoren har svært grom innmat med bla smidde råder og stempler og danner utgangspunkt for motoren som ble benyttet i DTM hvor bilene måtte ha sugemotorer på under 2-liters volum. Audi 80 Competition er definitivt en av de mer interessante bilene fra Audi på 90-tallet produsert i begrenset antall. Skal nok ikke se bort fra at dette kan bli en fremtidig samlerbil da antall produserte biler er færre enn de fleste S- og RS-bilene fra Audi! Her står det også en del: http://www.danbbs.dk/~brd/competition.htm 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 30, 2007 Håper Jan-Tore kan svare på om det var noe forskjell på toppen... Er egentlig der krangelen ligger .. Kanskje noen kan sjekke delekat. og se om topp på comp og vanlig 2.0i 16v er forskjellig ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 30, 2007 4-syl ACE-motoren brukes i alle fall i flere biler i følge katalogen. Audi 100 C4, A6 C4, Cab, Coupe og 80 selvsagt. Videre ser det ut til at den deler topp med 6A-motoren som er en 137hk 2.0liter. Uten at jeg vet noe mere enn det så er det i alle fall ikke en spesiell motor spesifik for competition 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 6, 2007 Låner denne litt.. Noen med ETKA som kan sjekke et delenr på en topp for meg? 051 103 373 f Tror toppen er til en Audi 80 competition.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 6, 2007 Samtidig; er det noen som har eller kan ta gode bilder av motorrom til denne bilen ? Det har vært noe havari i innsprøytningen, og det er en del komponenter som er jukset til, greit å vite hvordan det skal se ut før man begynner å "restaurere". Er nemmelig litt Passat neddi der ... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet September 7, 2007 Ingen med ETKA som kan hjelpe?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet September 7, 2007 Titanium-toppen var sikkert den som ble brukt i racing-bilene... Det var forøvrig ikke DTM, men STW (Super Touring Wagen). 80 ble senere erstattet av A4 i denne serien. http://www.audistory.24max.de/old1/estw.htm 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet September 8, 2007 Ingen med ETKA som kan hjelpe?? Nummeret ditt gir ikke noen direkte treff, men det kan komme av at delen er nummeroverført til noe annet. Med litt frem og tilbake på utgåtte deler så skal følgende kunne benyttes: Opp til motornummer 017 542: 053 103 265 BX 053 103 265 CX 053 103 265 DX Fra motornummer 017 543: 053 103 351 C 053 103 265 FX 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet September 8, 2007 Nummeret ditt gir ikke noen direkte treff Sannsynligvis pga nummeret som står på nevnte topp ikke er reservedelsnummeret, bare nummeret på råtoppen uten ventiler, styringer, kammer, pinnebolter etc. Derfor finnes heller ikke nummeret i delekatalogen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet September 8, 2007 Sannsynligvis pga nummeret som står på nevnte topp ikke er reservedelsnummeret, bare nummeret på råtoppen uten ventiler, styringer, kammer, pinnebolter etc. Derfor finnes heller ikke nummeret i delekatalogen. Godt poeng Men ved nærmere ettersyn så ser jeg at delenummeret som slutter på 351 er omtalt som "topplokk" mens de som slutter på 265 er omtalt som "topplokk med ventiler og kamaksel". Men 351 er vel heller ikke en ren råtopp, mulig styringer, pinnebolter, kamlager er inkludert der også? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...